Vastattu

Kotiboksi A2100N päivitys?

  • 27 elokuu 2014
  • 72 kommenttia
  • 65079 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

72 kommenttia

Tänks, pitää vielä kokeilla noilla tableteilla, joiden kanssa on ollut wlan - ongelmia...
Minulla on tuon A2100N 9 version kanssa ainakin DHCP-ongelma. Talossa kun on kaksi PC:tä, TV, verkkolevy ja Elisaviihde kaapelilla,  Langattomana on  kannettava, tulostin pari tablettia ja puhelinta. Näilläkin DCHP sekoilee jo sujuvasti. Sitten kun perhe pullahtaa paikalle, tulee kuvioon muutamia tabletteja ja puhelimia lisää ja Laitteiden herättely voi alkaa kun väki on lähtenyt. Helpotuksena olen laitellut koneille kiinteät IP:t, mille vain pystyy ja käytettävyys on parantunut.

Parantaisko joky ysiä tuoreempi firmis tuota DHCP-murhetta?
olisi mahd saada paivitys elisa12

LaiteohjelmistoversioSarjanumero

Kotiboksi A2100N
B13002-Elisa11-93934
540000142511945
Hei,
Meni huonompaan suuntaan. Nyt ottaa nopeasti hetkellisesti yhteyden, jonka kadottaa sitten noin 10-15 sekunninkuluttua. Näyttää kyllä verkon. Buuttailu ei auta ja kotona pitäisi tehdä hommia.
Mitä tehdä, vaihdetaanko modeemi parempaan?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • Sulla näyttäis jo uusin olevankin laitettu! :)

  • Laitahan yksityisviestillä asiakasnumerosi, niin katotaan ongelmaa tarkemmin 🙂
  • Täällä pätkii ADSL-linja satunnaisesti mutta säännönmukaisesti joka päivä, joskus tuntikaupalla putkeen muutaman minuutin välein. Näkyy olevan Elisa9 purkissa sisällä. Tämä käytös alkoi joskus alkutalvesta. Auttaisikohan tuohon päivitys?
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • Kokeillaan! Laitoin uusimman tulemaan!

    Vilkaisin myös linjaa ja täältä päästä ei pätkimistä näy. Ootko kattonu modeemin valoja, kun yhteys katoaa? Sammuuko DSL tai maapallo-valo?
  • Punanen valo syttyy aina kun yhteys katkeaa. Parin minuutin päästä hakee yhteyden uudelleen ja pian taas katkeaa... Piuhaa on vaihdeltu monta kertaa eikä oo ollut vaikutusta. Luulin että taas pätkäisi mutta olikin päivitys tällä kertaa 🙂
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Oisko mahdollisuutta kokeilla toimivuutta toisella modeemilla, jos ei päivitys auta? Kannattaa myös resetoida laite vielä. 🙂
    On mulla Telewellin 501, mutta en saanut sitä pelaamaan Elisan yhteyden kanssa, varmaan oli jokin asetus väärin. Pitää kokeilla sitä uudelleen jos tämä vielä jatkuu. Speedtest antaa nyt maltilliset 9,96/0,50 ja ping 46.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • OK. Siinä voi mahdollisesti olla VPI/VCI-arvo väärin. Sen voit modeemin lähihallinnasta vaihtaa. Elisan verkossa tuo arvo tulisi olla 0/100 🙂
  • Noniin. Kokeiltu päivitetyllä kotiboksilla ja telewellin 501 v3:lla. Nyt käytössä tw, kun sillä sai paremmat lukemat speedtestistä.

    Sama tuttu kuvio jatkuu, eli säännöllisen satunnaisesti yhteys katkeaa. Yleensä yhteys katkeaa aina pienen hetken päästä uudelleen, yhteys saadaan ja taas hetken päästä poikki. En ole pitänyt lokia, mutta vaikuttaa siltä, että katkeaa useimmiten kello 18 ja 20 välissä. "Kohtaukset" kestävät useimmiten noin tunnin joka päivä...
    Hei,

    Minulla pätkii yhteys kokoajan, olisiko mahdollista saada päivitys?

    B13002-Elisa9-73237
    Kiitos!
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • Elisa12 versio latauksessa nyt. Muuten yhteytesi kyllä hyvältä näytti mitä vilkaisin sitäkin varmuuden vuoksi.
  • Täälä näyttäs kans boxin diagnostiikka Elisa9 versioo, matkassa voi olla pieni mutta, mutta jos tuon sais jotenkin päivitettyä?
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • Lähti tulemaan elisa12 laitteelle testiin. Hiukan tuotti hankaluutta löytää laitteen tietoja, mutta löytyi lopulta. Kannattaa jatkossa myös lisätä palstan omiin tietoihin jokin oma asiakasnumero niin me moderaattorit pääsemme tarvittaessa helposti tarkistamaan tiedot 🙂
  • Moro

    Minunkin kotiboksissani on yhteysongelmia etenkin android-laitteiden kanssa. Etenkin Samsungin puhelin jumittuu ikuiseen looppiin IP-osoitetta hakiessaan, nexus tablettikin joskus. Sonyn televisiossa ja PS4:ssä on yhteysongelmia hyvin satunnaisesti, windows koneilla ei ongelmia ole. Firmis on versiota B13002-Elisa11-93934 ja tehdaasetusten palautus on tehty mutta uutta firmistä ei näkynyt. Saiskos sen tulemaan tätä kautta.

    S/N 540000142515342
    Käyttäjätaso 5
  • Modeemisi on nyt päivitetty :)

    Resetoi modeemi laitteen takana olevasta reset-nappulasta. Paina nappulaa 10-15 sekuntia, kunnes valot hetkellisesti välähtävät.
  • Tervehdys

    Täälläkin voitaisiin kokeilla uutta versiota.

    B13002-Elisa9-73237

    SN: 540000143420369

    Kiitos
    Käyttäjätaso 5
  • ,  huomasin, että sinulla onkin tekniikanvaihto meneillään ja jatkossa surffailet sitten nopeammalla yhteydellä, joten ei päivitetäkään tätä modeemia :smileycool:
  • Kyllä näin pääsi käymään, kun huomasin, että oli tullut mahdollisuus nopeuden nostoon. Olin vähän turhan hätäinen, sorry.
    Boksissa pöhisee B13002-Elisa8-62825. Saisinko uusimman? 

    Kiitos jo etukäteen!
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • firmistä olisi nyt päivitetty. Ihan tämmöisenä FYI-hommana suosittelen hommaamaan kuituyhteyteen jonkin oikean reitittimen kaveriksi, tuossa A2100N reitityspuoli on toteutettu täysin softapohjalta eikä se ole missään tapauksessa reitittimenä kamalan vahvoilla. Kyseessä kun kuitenkin on periaatteessa pelkka ADSL-modeemi 🙂
  • Tattista! 

    A2100N hoitaa virkaa hätävarana ja sen ominaisuudet on tiedossa - päivitellään rautaa jahka aika on kypsä. :) 
    Spaideri kirjoitti:
    @Tarkastaja firmistä olisi nyt päivitetty. Ihan tämmöisenä FYI-hommana suosittelen hommaamaan kuituyhteyteen jonkin oikean reitittimen kaveriksi, tuossa A2100N reitityspuoli on toteutettu täysin softapohjalta eikä se ole missään tapauksessa reitittimenä kamalan vahvoilla. Kyseessä kun kuitenkin on periaatteessa pelkka ADSL-modeemi :)

    Eipä Elisa pari vuotta sitten antanut uutta modeemia A2100N:n tilalle, kun vaihdoin kuituun. 😉

    Osallistu keskusteluun