Vastattu

Kotiboksi ADSL A2100N yhteys katoaa myös meillä...

  • 9 huhtikuu 2016
  • 10 kommenttia
  • 287 katselukerrat

  • Satunnainen osallistuja
  • 10 kommenttia
... nyt vasta hoksasin, että olin kirjoittanut keskusteluun mikä oli merkitty ratkaistuksi. Siis avaan uuden keskustelun vanhasta ja yleiseltä vaikuttavasta aiheesta, ja kysyn neuvoa ongelman korjaamiseen.

Modeemi on pätkinyt jo kuukausia. Eli valot palavat normaalisti, mutta sekä lankayhteys että wlan ovat irti netistä ja mikään ei toimi. Sähköt pois ja päälle, niin toimii taas. Laitteessa A2100N on uusin versio 12.

Ongelma esiintyy satunnaisesti, noin muutaman päivän välein. Lähipiirissä on toinen samanlainen ja samanikäinen modeemi, se ei kestä käyttöä edes yhtä tuntia, joten siinä taloudessa Viihdettä katsotaan ja netissä asioidaan vain puhelimen 4G-yhteydellä 😞

Juolahti mieleen myös kysymys omistuksesta, kenen omaisuutta nämä adsl-modeemit ja viihde-digiboxit ovat? En itse ole ajatellut, että olisin ostanut näitä laitteita, vaan ainoastaan kuukaisumaksua vastaan toimivat palvelut jotka saan käyttööni noiden laitteiden ja Elisan koko muun järjestelmän avulla.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Arska 10 huhtikuu 2016, 06:57

Modeemit ja digiboksit kuuluu Elisa Viihde -sopimukseen. Tee toimimattomasta modeemista vikailmoitus, niin hyvin todennäköisesti Elisa toimittaa sinulle uuden modeemin.
Lisää myös asiakasnumerosi profiiliisi, niin palstatiimiläiset voivat myös hoitaa asiaa eteenpäin.
Katso alkuperäinen viesti

10 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Modeemit ja digiboksit kuuluu Elisa Viihde -sopimukseen. Tee toimimattomasta modeemista vikailmoitus, niin hyvin todennäköisesti Elisa toimittaa sinulle uuden modeemin.
Lisää myös asiakasnumerosi profiiliisi, niin palstatiimiläiset voivat myös hoitaa asiaa eteenpäin.
Kiitos tiedosta. Asiakasnumero on profiilissani, ja olisikin mainiota jos vian ilmoittaminen kävisi suoraan tätä kanavaa pitkin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Asiakasnumero on profiilissani, ja olisikin mainiota jos vian ilmoittaminen kävisi suoraan tätä kanavaa pitkin.

Nopeuttaaksesi ja varmistaaksesi asiasi etenemisen myös Palstatiimin tietoon, voit laittaa heille yksityisviestillä asiasi (/linkittää tämän ketjun) elisa.to/viestipalstatiimille kautta.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +1
Hei JoukoN!

Asia voidaan tosiaan hoitaa Palstan kautta yksityisviesteillä. Ohje onkin tuossa Piampin viestissä, eli oikea paikka on täällä: elisa.to/viestipalstatiimille
Kiitos vastauksista. Kirjoitin jo silloin heti suoraan Palstatiimille, mutta sieltä ei ole kuulunut mitään. Ongelma siis on edelleen, ei ole ratkaistu.

Jouko
Soitin asiakaspalveluun ja lupasivat hoitaa heti kuntoon.

Jouko
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kiitos vastauksista. Kirjoitin jo silloin heti suoraan Palstatiimille, mutta sieltä ei ole kuulunut mitään.

Onkohan tässä käynyt viestille jokin sekaannus, katoamus tai unohdus, vai venyykö tosiaan Palstatiimin vastausaika yksityisviesteihin tällä hetkellä yli 17 päivän mittaiseksi?

Usein palstatiimiläiset muistavat kyllä mainita, että kaikki yksityisviestit käsitellään saapumisjärjestyksessä, mutta jotain arviota tai keskimääräistä käsittelyaikaa olisi myös hyvä kuulla. Tämänkin ketjun aloittajalle itse ehdotin yksityisviestiä nopeana tapana ottaa yhteyttä Elisaan, mutta koska en ole tällä uudella Palstalla yhtäkään yksityisviestiä itse Palstatiimille lähettänyt, niin enhän minä oikeasti edes tiedä kuinka "nopea" tapa se lopulta on. Ei kovinkaan nopea ainakaan nyt tässä tapauksessa..
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Kiitos vastauksista. Kirjoitin jo silloin heti suoraan Palstatiimille, mutta sieltä ei ole kuulunut mitään. Ongelma siis on edelleen, ei ole ratkaistu.

Jouko


Nyt täytyy kyllä myöntää, että viesti on meille tullut, mutta se on jotenkin mennyt meiltä ohi kun asian tarkistin. Tästä todella suuret pahoittelut. Osittain vielä harjoittelussa tietyt palstan ominaisuudet meilläkin ja tämä nyt pääsi käymään. Vastaamme viesteihin yleensä 24h sisällä tai aiemmin. Teemmekin jatkossa tarkistukset ettei tällaista pääse tapahtumaan vahingossakaan.
Käyttäjätaso 1
Meillä on myös tätä pätkimistä tämän ADSL2 linjan 10/1 liittymän ja A2100N modeemin kokoonpanossa. Voi olla että modeemi ei ole syypää sillä omien mittausteni perusteella ping kulkee suhteellisen nopeasti ~25ms www.elisa.fi osoitteeseen .

Meillä pelaajat valittavat että putoavat joskus peleistä pois kun tulee liikaa viivettä. Laitoin koneen ping:aamaan elisan nimipalvelinta ja googlen nimipalvelinta ja joskus menee aikakatkaisuun jotkut ping:t ja sitten taas menee pitkään hyvin. Onko verkossa jotain vikaa? Ainakaan häiriötiedotteissa ei ollut mitään. Aikakatkaisut näyttävät kuitenkin tapahtuvan joidenkin reitittimien välillä netissä.
Käyttäjätaso 1
Tämä olikin jo ratkaistu.

Turhaa tänne on enää kirjoitella.

Osallistu keskusteluun