Vastattu

Kotiboksi ADSL A2100N yhteys katoaaI

  • 24 marraskuu 2015
  • 9 kommenttia
  • 1383 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 2 kommenttia
Modeemin joutuu sammuttamaan joka päivä että saa yhteyden nettiin,valot palavat niinkuin kaikki olisi kunnossa.Yhteys on silloin rajallinen tai paikallinen.On palautettu tehdas asetukset monesti.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Ammattimies 25 marraskuu 2015, 13:35

  • Laitoin sulle uuden modeemin tulemaan! Täältä päästä katsottuna linjalla ei pätkimistä näkynyt ja kuvauksesi perusteella modeemi on sanomassa sopimustaan irti. Uusi modeemi tulee sulle postissa ja sat ilmoituksen, kun laite on noudettavissa 🙂
  • Katso alkuperäinen viesti

    9 kommenttia

    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    Vaikuttaisi siltä, että modeemi on sanomassa sopimustaan irti. Firmwarella kikkailu tuskin tässä tapauksessa paljoa auttaa.

    Olethan lisännyt asiakasnumeron omiin tietoihisi, jotta Palstatiimi pystyy ottamaan tästä kopin?
    Kyllä pitäisi asiakasnumero olla tiedoissa.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • Laitoin sulle uuden modeemin tulemaan! Täältä päästä katsottuna linjalla ei pätkimistä näkynyt ja kuvauksesi perusteella modeemi on sanomassa sopimustaan irti. Uusi modeemi tulee sulle postissa ja sat ilmoituksen, kun laite on noudettavissa 🙂
  • Asia selvä 🙂 Tänäinkin joutui sammuttaan ja piuhat irrottaan että sai yhteyden:/
    Itselläni on ollut n. pari kuukautta samanlaisia ongelmia, n. kerran viikossa, välillä useamminkin, nettiyhteys katoaa sekä WLANin kautta että langallisen netin kautta. Modeemin uudelleenkäynnistäminen korjaa ongelman, ilman uudelleenkäynnistystä ei ole kertaakaan palautunut. Hämärä mielikuva on, että alkoi samoihin aikoihin kun tuli jokin päivitys, mutta saatan muistaa väärinkin.

    Modeemissa on firmis B13002-Elisa12-94469, joka kaiketi on uusin saatavilla oleva?

    Olisiko ideoita kuinka korjata ongelmaa? Tehdasasetukset resetoin parin ensimmäisen pätkäisyn jälkeen.

    Lisäksi suorana lähetyksenä ainakin YLEn HD-kanavat on melkoista mössöä, mieluummin katsoo SD-kanavaa. Tallenteina kuvanlaatu on hyvä eikä pätkikään. Digiboksi on kiinni WLANilla, varmaankin siitä johtuu, mutta jos HD-tallenteen katsominen onnistuu hyvällä laadulla, mikä tuossa suorassa lähetyksessä voisi mättää?
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • ? Tarkistin sun linjan ja näytti oikein hyvältä, fyysinen yhteys ei oo pätkinyt eikä virheilyäkään oo havaittavissa. Tämä sekä kertomasi viittaa vian olevan itse modeemissa joten laitoin sulle uuden purkin tulemaan. Muutama arkipäivä menee toimituksessa. 🙂
  • Liitynpä tähän jonoon... modeemin oireet ovat jo kuukausia olleet aivan samat. Eli valot palavat normaalisti, mutta sekä lankayhteys että wlan ovat irti netistä ja mikään ei toimi. Sähköt pois ja päälle, niin toimii taas. Laitteessa A2100N on uusin versio 12.

    Ongelma esiintyy satunnaisesti, noin muutaman päivän välein. Lähipiirissä on toinen samanlainen ja samanikäinen modeemi, se ei kestä käyttöä edes yhtä tuntia, joten siinä taloudessa Viihdettä katsotaan vain puhelimen 4G-yhteydellä 😞
    Joo, eipä ole hurraamista tuon Bewanin toiminnassa täälläkään.
    Lisäksi laitteita tippuu WLAN:sta säännöllisesti pois. Useampi puhelin ja pari tablettia on näköjään liikaa.
    Virrat ottaa pois, niin taas toimii.

    Mitähän kannattaisi hankkia tilalle? Elisa kaupassa pyydettiin 90 rahaa uudesta laitteesta.
    Mutta mitä tehdä? Elisan kaupassa olen jo viettänyt tunteja erilaisten aiempien ongelmien kanssa, ja maksulliseen palvelunumeroon Omagurulle en haluaisi soittaa kun Elisan toimittamassa palvelussa/laitteessa on selvä vika.

    Osallistu keskusteluun