Vastattu

Kotiboksi EPC3928 - IP Passthrough ominaisuudessa pätkintää

  • 26 lokakuu 2017
  • 3 kommenttia
  • 374 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 4 kommenttia
Onko kenelläkään hyviä ideoita Kotiboksi EPC3928:n IP Passthrough ominaisuuden aiheuttamaan pätkintään? Otin tuossa joku tuokio takaperin käyttöön Kotiboksista tuon ominaisuuden, ennen minulla oli boksi siltaavana ja reititin sen takana joka hoiti sisäverkon tehtäviä, mutta reitittimen hajottua päätin kokeilla tätä ominaisuutta Kotiboksista.

Vika ilmenee niin, että Passthrough-laitteet hukkaavat hetkellisesti IP-osoitteen kokonaan. Katko kestää muutamasta sekunnista ehkä 30 sekuntiin, en ole ainakaan tähän mennessä huomannut siihen mitään säännönmukaisuutta. Verkkokortissa en usko vian olevan, pätkimistä ei esiintynyt ennen IP Passthrough-ominaisuuden käyttöä, eikä sama laite pätki, jos passthroughin ottaa pois päältä. Pätkiviä laitteita on W10 PC sekä PS4 Pro-konsoli. Välillä pätkäisyt ovat niin nopeita että niitä ei ehdi huomata lainkaan, välillä taas katkos kestää sen aikaa että esim. etätyöpöytäyhteydet työpaikalleni ehtivät jumittaa ja muodostavat yhteyttä uudelleen.

NATin takana olevilla laitteilla pätkimistä ei tuntuisi esiintyvän, seurasin tässä viestin kirjoittamisen aikana oman Windows-koneeni verkkoyhteyden kuvaketta, ja tuo vanha kunnon punainen ruksi IP:n hukkumisesta ja yhteyden muodostumisesta ilmeni n. 10 kertaa 20 minuutin sisään. Samalla NATin takana oleva kannettavani pysyi koko ajan verkossa, ja modeemin valoissa sekä selainhallinnassa kaikki näytti hyvältä. Ongelma tuntuisi siis selkeästi olevan tuohon IP Passthroughiin liittyvä.

Ideoita otettaisiin vastaan, tuo pätkiminen on aika nihkeää esim. verkkopelatessa...

EDIT : Tosiaan otsikossa väärä laitteen numero, olikin siis EPC3928.. tuota otsikkoa ei taida saada muokattua enää itse kun tämän huomasin 🙂
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Tonyboy 28 lokakuu 2017, 12:01

Tere! mites tuo: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/laajakaista/ohje/kotiboksi-epc3928/ ja sieltä:

Kaapeliyhteys pätkii tai hidastelee

Yhteys saattaa hidastella tai pätkiä jos paikallisen hallinnan asetuksissa on Block IP Flood Detection -asetus päällä (asetus on oletuksena päällä). Asetus löytyy hallinnasta polusta Security > Firewall-välilehti > poista valinta Block IP Flood Detection -kohdasta ja klikkaa Save Settings. Huom! Asetus palautuu takaisin päälle, jos modeemi resetoidaan.
Katso alkuperäinen viesti

3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Valitettavasti tähän itse asiaan en osaa sen kummemmin kommentoida, mutta meidän fiksut palstatyypit osaa varmasti. Tulin vaan kertomaan että päivitin otsikkoon tuon oikean mallin 🙂
Käyttäjätaso 2
Tere! mites tuo: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/laajakaista/ohje/kotiboksi-epc3928/ ja sieltä:

Kaapeliyhteys pätkii tai hidastelee

Yhteys saattaa hidastella tai pätkiä jos paikallisen hallinnan asetuksissa on Block IP Flood Detection -asetus päällä (asetus on oletuksena päällä). Asetus löytyy hallinnasta polusta Security > Firewall-välilehti > poista valinta Block IP Flood Detection -kohdasta ja klikkaa Save Settings. Huom! Asetus palautuu takaisin päälle, jos modeemi resetoidaan.
Olen tässä viikon ajan tutkinut asiaa lisää ja huomasin tuossa että pätkäisyn yhteydessä verkkokortin valot pimenevät kokonaan tietokoneessa. Pitänee testata toista kaapelia.

Yllä olevaan ehdotukseen olen poistanut tuon Block IP Flood Detectionin, ei vaikuttanut.

Osallistu keskusteluun