Vastattu

kotiboksi lakkasi yhdistymästä tietokoneeseen

  • 27 helmikuu 2016
  • 3 kommenttia
  • 425 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 1 kommentti
Kotiboksi toimi moitteetta tietoneen ja tabletin kanssa (wifi). Mutta lakkasi sitten. Ohjeiden temput tehtiin. Kenttä on voimakas. Salasanat ovat oikein. Boksissa valot ok,paitsi "internet" -valo ei syty.Puhelinpistokkeeseen tulee jännite. Asensin käyttöön uuden käyttämättömän modeemin. Sama juttu sen kanssa.

Mistä pitäisi aloittaa vian haku.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi jusvuori 27 helmikuu 2016, 18:31

Jos internet-valo ei syty, se tarkoittaa sitä että yhteys kotisi ja Elisan välillä ei pelaa. Sieltä on mahdollisesti mennyt jokin Elisan komponentti rikki tai jotain.

Oletan, että kyseessä on ADSL modeemi kun puhut puhelinpistokkeesta. Minä soittaisin Elisan asiakaspalveluun 010 190 262 ja tekisin vikailmoituksen. He ottavat tuossa numerossa vastaan vikailmoituksia 24 H vaikka perinteinen asiakaspalvelu onkin jo mennyt kiinni ja aukeaa vasta maanantaina.

Et sä tuolle oikein itse voi mitään tehdä, jos olet kahdella modeemilla koittanut ja kumpikaan ei saa yhteyttä.

Katso alkuperäinen viesti

3 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Jos internet-valo ei syty, se tarkoittaa sitä että yhteys kotisi ja Elisan välillä ei pelaa. Sieltä on mahdollisesti mennyt jokin Elisan komponentti rikki tai jotain.

Oletan, että kyseessä on ADSL modeemi kun puhut puhelinpistokkeesta. Minä soittaisin Elisan asiakaspalveluun 010 190 262 ja tekisin vikailmoituksen. He ottavat tuossa numerossa vastaan vikailmoituksia 24 H vaikka perinteinen asiakaspalvelu onkin jo mennyt kiinni ja aukeaa vasta maanantaina.

Et sä tuolle oikein itse voi mitään tehdä, jos olet kahdella modeemilla koittanut ja kumpikaan ei saa yhteyttä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • ? Yllä jo todettiinkin että kun internet-valo ei pala, ei yhteys modeemin ja meidän välillä ole kunnossa. Modeemi ei saa lainkaan IP-osoitetta. Hyvä, että oot kokeillut kahdella modeemillakin. Vikailmoituksen tekeminen onnistuu myös tätä kautta, jos et vielä häiriöilmoituksiimme ole soittanut. Vikailmoitusta varten pyytäisin sinua lähettämään yksityisviestitse vielä katuosoitteesi, yhteyspuhelinnumeron, kytkettynä olevan modeemin merkin ja mallin sekä MAC-osoitteen. :)

    Jatkoa ajatellen suosittelen lisäämään asiakasnumerosi profiiliisi niin voidaan auttaa sua helpommin. Asiakasnumero näkyy vain Palstatiimiläisille. 🙂
  • Kiitos, mutta hoidin asian asiakaspalvelun/vikailmoituksen kautta. Vika oli Elisan päässä. Keskuksen kortti piti resetoida tai uusia. Asentajan käyntiä taloyhtiössä ei tarvittu. Nyt kaikki toimii. Ainoa pulma oli, että hyvän teknisen palvelun rouvan puheille pääsyä piti jonottaa puhelimessa puoli tuntia.

    Osallistu keskusteluun