Vastattu

Kotiboksi VMG3925-B10B

  • 29 huhtikuu 2017
  • 8 kommenttia
  • 3069 katselukerrat

Tämä ZyXelin modeemi on ollut aika susi. Onko kellään ohjetta miten laitteen saisi pelittämään.
Modeemi toimii resetoinnin ja buuttauksen jälkeen vähän aikaa. Yhteys WANiin katoaa joskus kokonaan ja useimmiten lagaa. Laite ei ole koskaan toiminut kunnolla. Onko tullut uudempaa mallia?
Katsoin juuri, että sopimusta on vielä yli vuosi jäljellä, mutta kun joutuu käyttämään DNA:n laajakaistaa, niin tekisi mieli sanoa koko sopimus irti. En viitsisi ostaa omaa modeemia, kun mielestäni Elisan pitäisi toimittaa toimiva sellainen. Olen ollut Viihteen käyttäjä palvelun alusta alkaen, joten luulisi yhtiön huolehtivat vanhoista asiakkaistaan.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Red 3 toukokuu 2017, 11:13

Okei, kyllä tuo kertomasi perusteella nyt kuulostaisi modeemin vialta joten tilailin sulle uuden modeemin laitetakuun piikkiin täältä.
Katso alkuperäinen viesti

8 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
En viitsisi ostaa omaa modeemia, kun mielestäni Elisan pitäisi toimittaa toimiva sellainen.

Näin minäkin joskus ajattelin. Siitäkin huolimatta ostin oman, enlä ole katunut sekuntiakaan. Itse hankittu modeemi (Telewell) toimii kuin ajatus, samaa en ole voinut sanoa Elisan toimittamista Zyxeleistä.

Onko modeemissa mikä firmware -versio sisällä? Kokeillut vaihtaa johtoja modeemin ja pistokkeen välillä?
Uusin firmware sisässä ja johtoja on vaihdettu parikin kertaa
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Jos piuhat vaihdettu, modeemi resetoitu ja uusin firmis sisällä, jää jäljelle kaksi vaihtoehtoa. Modeemi rikki tai linjassa vikaa.

Molempia tapauksia varten kannattaa tarkistaa, että asiakasnumero löytyy omista tiedoista täällä Palstalla. Näin modeemin vaihto ja/tai linjan tarkistus operaattorin toimesta sujuu jouhevammin.

Jos modeemien laatu ei miellytä, osta oma. Säästyt monelta vaivalta ja harmailta hiuksilta.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
koivjann mittailin sun linjaa täältä ja modeemille asti yhteys on ainakin ok, ei näy katkoja tai muitakaan ongelmia ja linja-arvot on ok. Ilmeneekö tuota katkomista wlan-yhteyttä käytettäessä vai myös verkkojohdon päässä olevilla laitteilla? Oletko kurkannut mitä modeemin DSL- ja internet-valot tekevät katkojen aikana? Jos ongelmat rajoittuu wlan-verkkoon, voi ongelma olla firmwaressa, elisa6-firmis on joillakin aiheuttanut ongelmia. Tarvittaessa se voidaan päivittää takaisin Elisa5-firmikseen.
Moi,
Ongelmat ovat itseasiassa suuremmat verkkojohdon päässä olevilla laitteilla.
En ole katsonut valoja. Ongelmia oli jo edellisellä versiolla ja kyllä ne jatkuvat yhä edelleen. Viimeksi eilen laite hyytyi. Noita mittauksia on tehty joskus aikaisemmin ja silloinkin ilmoitus oli, että ei ollut mitään vikaa ja muutaman kuukauden päästä keskittimelle vaihdettiin joku tietoliikennekortti ja homma toimi muutaman vuoden.
Nyt tämä modeemi on kyllä temppuillut alusta lähtien myös langallisilla yhteyksillä, joten itse diagnostisoisin vian modeemiin.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Okei, kyllä tuo kertomasi perusteella nyt kuulostaisi modeemin vialta joten tilailin sulle uuden modeemin laitetakuun piikkiin täältä.
Sain postista tuon uuden Huawein modeemin.
Huonot uutiset ovat ne, että ei toimi yhteys vieläkään.
Yhteys nousi hyvin pystyyn ja alku näytti hyvältä.
Kun wlaniin yhdistettiin uusia laitteita, niin lanilla kiinni oleva koneen yhteys hyytyi totaalisti. Näyttää siltä, että wlan ottaa aina koko kapasiteetin haltuun.
Koneella tehdyn seurannan mukaan yhteys katkeilee myös silloin kun verkossa ei ole muita koneita eikä käyttöä lainkaan esim. yöllä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki
VMG3925 ja VMG3926 kotibokseille olisi nyt tarjolla modeemin suorituskykyä ja vakautta parantava ohjelmistopäivitys ennakkotestattavaksi. Mikäli kiinnostusta löytyy, niin tästä ketjusta tarkemmat ohjeet kuinka saat päivitykset laitteelleesi 🙂

https://palsta.elisa.fi/laajakaistaliittymat-10/tervetuloa-testaamaan-uusin-ohjelmistopaivitys-vmg3925-ja-vmg3926-kotibokseille-506088

Osallistu keskusteluun