Vastattu

Kotiboksin laajakaista ei toimi, vaikka valot päällä

  • 30 syyskuu 2015
  • 6 kommenttia
  • 1084 katselukerrat

Hei!

Muutettiin uuteen osoitteeseen ja tänään Elisaviihteen oli tarkoitus siirtyä tänne. No, kotiboksi asennettiin ohjeiden mukaan ja boksi väittää, että kaiken pitäisi toimia.
Laitteeseen on syttyneet tarvittavat valot ja kännykkä väittää wi-fi yhteyttä "erinomaiseksi". Mutta netti ei toimi. Olen käynnistänyt kotiboksin uudelleen ja vaihtanut jopa pistorasiaa, eikä tilanne muutu. Yhdessä vaiheessa tabletilla aukesi kotiboksin joku oma sivu, joka sanoi "ADSL-linja ei ole tahdistunut" eikä internet-yhteyttä ole.

Ensimmäisen kerran kun elisaviihde saatiin, jouduttiin kämppään tekemään jotain Soneran valokuidulle, että netti toimisi. Ei tietoa, onko tässä asunnossa vastaavaa. Toivottavasti ei. Jos tästä tulee olemaan joka muuton yhteydessä sama riesa, niin voihan...

Mikä avuksi? En ymmärrä näistä mitään...
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Slezy 1 lokakuu 2015, 10:08

Asiakasnumero laitettu mutta nyt netti näyttäis toimivan 😮
Katso alkuperäinen viesti

6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Sinulla siis palaa myös mahdolliset Internet- ja DSL -valot? Jos modeemissa palaa vain WLAN/LAN -valot POWER -valon lisäksi, ei modeemi saa Internet -yhteyttä.

Joissain tapauksissa (esim. VDSL -yhteyksissä) yhteyden avaaminen voi vaatia asentajan käymistä. Tarkoittaa käytännössä sitä, että talon jakamossa pitää käydä kytkemässä johdot oikeisiin pistokkeisiin, jotta yhteys huoneistoon muodostuu.

Oletko saanut Elisalta viestin, jossa kerrotaan, että yhteys on kytketty ja toiminnassa?
Joo, palaa. Keneen kannattaa olla yhteydessä, jos noita kytkemisiä täytyy tehdä? En muista varmaksi, miten viime kerralla toimittiin... En ole saanut muuta viestiä kuin eilen tulleen viestin, missä vaan neuvottiin laittamaan boksi valmiiksi päälle.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Slezy kirjoitti:
Joo, palaa. Keneen kannattaa olla yhteydessä, jos noita kytkemisiä täytyy tehdä? En muista varmaksi, miten viime kerralla toimittiin... En ole saanut muuta viestiä kuin eilen tulleen viestin, missä vaan neuvottiin laittamaan boksi valmiiksi päälle.
Mulle on muutostapauksissa tullut tekstari, jossa kerrotaan asennuspäivä ja pyydetään laittamaan uusi modeemi tulille.

Laita asiakasnumerosi ja tarkka osoite omiin tietoihisi, niin palstatiimiläiset pääsevät tutkimaan tilannetta töihin saavuttuaan.
Kunniamerkki +3
  • ? Juu, laita asiakasnumero profiiliin niin vilkaistaan tilanne! 🙂
  • Asiakasnumero laitettu mutta nyt netti näyttäis toimivan 😮
    Käyttäjätaso 5
    Kunniamerkki +3
    Yhteys asennetaan aina klo 20 mennessä, joten ehkä se ei vielä ollut voimissaan tuolloin? No, jos jotain ongelmia esiintyy yhä, palaa sitten asiaan 🙂

    Osallistu keskusteluun