Vastattu

Laajakaista internet pätkii

  • 11 elokuu 2020
  • 1 kommentti
  • 319 katselukerrat

Hei!

Mitä tehdä, kun nyt kesällä huomasin netin pätkivän useita kertoja vuorokaudessa? Kyseessä on Elisan Viihteen laajakaista kaapelimodeemiyhteydellä. Sen verran olen saanut rajattua vikaa, että ilmeisesti sisäverkko toimii, mutta Internet-yhteys katkeaa aina hetkeksi kaikilta laitteilta. Joskus jopa tunnin sisällä saattaa yhteys katketa muutaman kerran.

Kaapelimodeemina on Arris TG2492S. Virran sammuttaminen hetkeksi on palauttanut yhteyden, mutta käynnistymisen aikana olisi varmaan muutenkin yhteys itsestään palautunut. Olen nyt jo kolmesti kokeillut myös resetoida modeemin, joka korjasi ongelmaa aluksi muutamaksi päiväksi, mutta nyt sekään ei auta, vaan pätkiminen alkaa jo samana päivänä.

Todella ärsyttävää, kun tulee juuri pelisession aikana tai Youtube-videoita katsellessa. Yhteyden katkeamisen pystyy toteamaan myös vaikka ei olisi kotona, kun D-linkin valvontakamerat ilmoittaa kännykässä, että kameroissa yhteys katkennut. Samat kameroiden ilmoitukset löytyy usein myös aamulla herätessä, kun yöllä yhteys on pätkinyt.

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi JJesseJ 11 elokuu 2020, 17:11

Moi @nisukka 
Ikävän kuuloinen ongelma on kyllä kyseessä. 
Kannattaa varmuuden vuoksi vielä testata yhteyden toimivuus toisesta antennipistokkeesta toisella antennijohdolla ja ilman haaroittimia jos se vaan on mahdollista. Jos näidenkin jälkeen se yhteys vielä pätkii niin voit soitella meillepäin numeroon 010190240, laittaa meille yksityisviestiä tätä kautta OmaYhteisö-tiimi tai jos haluat varailla soittopyyntöä niin se onnistuu osoitteessa https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Katso alkuperäinen viesti

1 kommentti

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki

Moi @nisukka 
Ikävän kuuloinen ongelma on kyllä kyseessä. 
Kannattaa varmuuden vuoksi vielä testata yhteyden toimivuus toisesta antennipistokkeesta toisella antennijohdolla ja ilman haaroittimia jos se vaan on mahdollista. Jos näidenkin jälkeen se yhteys vielä pätkii niin voit soitella meillepäin numeroon 010190240, laittaa meille yksityisviestiä tätä kautta OmaYhteisö-tiimi tai jos haluat varailla soittopyyntöä niin se onnistuu osoitteessa https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/

Osallistu keskusteluun