Vastattu

Laajakaista internet yhteys pätkii Helsingin ja Vantaan rajalla

  • 30 heinäkuu 2016
  • 2 kommenttia
  • 209 katselukerrat

  • Keskustelija
  • 4 kommenttia
Hei,

Minulla on elisa-saunalahti laajakaista. Modemi on ZyXEL AMG1202-T10B. Parin viime päivän aikana on ollut tämä ongelma: nettiyhteys pätkii. WLAN ja DSL valot palavat, mutta internet valo ei pala tai on punaisena. Olen sammuttanut modemista virran ja käynnistänyt uudelleen. Näin sain keltaisen valon modemiin kylkeen kohtaan internet, mutta hetken kuluttua tuo valo sammuu ja saattaa sitten pienen ajan kuluttua syttyä uudelleen, jolloin nettiyhteys on taas käytettävissä. Hetken. Erittäin ikävä tapahtuma silloin, kun esim. maksaa laskujaan verkkopankissa.

Mikähän voisi olla syynä? Modemi on ehkä puolitoista vuotta vanha. Voisiko se olla hajoamassa? Entä sitten lankapuhelimen pistorasiassa oleva ADSL suodin, voisiko se olla häiriön aiheuttaja, mikäli se olisi jostain syystä hajonnut? Vai olisiko elisa-saunalahden yhteyksissä jotain vikaa?

Tietokoneen asetukset? On kokeiltu useammalla tietokoneella, ongelma on sama jokaisen kanssa.

Olisiko tiedossa vaikka jotain puhelinnumeroa, johon voisi arkipäivän saavuttua soittaa?

Kiitos neuvoista.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi karhu82 30 heinäkuu 2016, 11:16

hei

oletko reseteoinut modeemia painamalla reset painiketta jollakin terävällä esineella 10-15sekuntia?

tuossa yhteystiedot asiakaspalveluun:

Asiakaspalvelu


Asiakaspalvelun kautta tehdyistä muutoksista veloitamme hinnaston mukaan.


Puh. 010 190 262 (mpm/pvm)

Avoinna Ma-Pe klo 8-19, La klo 10-16.30.

Häiriöilmoitukset, PUK-kyselyt ja ilmoitukset kadonneista laitteista Ma-Su 24 h.
Katso alkuperäinen viesti

2 kommenttia

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +1
hei

oletko reseteoinut modeemia painamalla reset painiketta jollakin terävällä esineella 10-15sekuntia?

tuossa yhteystiedot asiakaspalveluun:

Asiakaspalvelu


Asiakaspalvelun kautta tehdyistä muutoksista veloitamme hinnaston mukaan.


Puh. 010 190 262 (mpm/pvm)

Avoinna Ma-Pe klo 8-19, La klo 10-16.30.

Häiriöilmoitukset, PUK-kyselyt ja ilmoitukset kadonneista laitteista Ma-Su 24 h.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Kannattaa kokeilla modeemin resetointia. Lisäksi modeemin ja pistorasian väliset kaapelit kannattaa vaihtaa uusiin tai ainakin kokeilla uusilla kaapeleilla.

Jos ongelma jatkuu, voi modeemi olla viallinen. Testaa toista modeemia, mikäli mahdollista.

Olethan lisännyt asiakasnumerosi henkilökohtaisiin tietoihisi täällä Palstalla? Ilman asiakasnumeroa Palstatiimi ei pysty tarkistelemaan linjaasi saati ryhtymään muihinkaan toimenpiteisiin.

Osallistu keskusteluun