Vastattu

Laajakaista katkeilee Jyväskylän Halssilassa

  • 6 huhtikuu 2016
  • 6 kommenttia
  • 214 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 4 kommenttia
Hei!

Asun Jyväskylässä ja nyt viimeisen 5kk aikana olen huomannut netin katkeilevan todella inhottavasti. Olen yrittänyt etsiä vikaa siihen miksi laajakaista katkeaa n. 3-4 kertaa päivässä n. 5 minuutin ajaksi.

- Olen resetoinut modeemin
- Tarkistanut kaapelit
- Kokeillut myös toisia kaapeleita.

Onko tietoa johtuuko vika modeemista vai onko Jyväskylässä tarkkaan ottaen Halssilassa muillakin samaa ongelmaa?

Tässä alkaisi kohta olemaan pääsykokeiden aika ja ennakkovalinnat tehdään tietokoneella, mutta nettiyhteys ei saa katketa sen aikana. Pelottaa, jos katkeaa.

Tänään 6.4.2016 netti on katkennut ainakin klo. 10.51 ja hetkellisesti 16.30, mutta nyt illalla on toiminut. Eilen netti katkesi klo. 9.50, 16.05 ja 21.55.

Yst. Terv.
"Ruuuger"
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Ruuuger 24 huhtikuu 2016, 11:32

Vika oli Avast! virustorjunta ohjelmassa. Apu tuli Elisalta, kuin apteekin hyllyltä! Iso Kiitos! 🆒

PS. Ei ole Avast!:n poiston jälkeen katkennut kertaakaan.


- Ruuuger
Katso alkuperäinen viesti

6 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Ja sinun laajakaista on tyyppiä mikä? ADSL, VDSL, kaapeli, mobiili, kuitu..? Toista modeemia voisi tietenkin kokeilla. Kannattaa kysellä lähimmästä Elisa -liikkeestä, löytyykö heiltä lainalaitteita yhteyden testaamista varten.

Lisäksi asiakasnumero kannattaa laittaa omiin tietoihin täällä Palstalla. Näin myös Palstatiimi pystyy mittailemaan linjasi toimivuutta ja ryhtymään tarvittaviin korjaustoimenpiteisiin, mikäli linjassa näkyy liikaa häiriöitä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Onko asiaa selvitetty meidän käytönvarmistuksen kanssa? Laita tosiaan yksityisviestiä, jos asiaa ei meidän kanssa ole selvitelty niin voin kulkea johtoja pitkin ja päästään ainakin lähemmäs ratkaisua. 🙂
Ja sinun laajakaista on tyyppiä mikä? ADSL, VDSL, kaapeli, mobiili, kuitu..? Toista modeemia voisi tietenkin kokeilla. Kannattaa kysellä lähimmästä Elisa -liikkeestä, löytyykö heiltä lainalaitteita yhteyden testaamista varten.

Lisäksi asiakasnumero kannattaa laittaa omiin tietoihin täällä Palstalla. Näin myös Palstatiimi pystyy mittailemaan linjasi toimivuutta ja ryhtymään tarvittaviin korjaustoimenpiteisiin, mikäli linjassa näkyy liikaa häiriöitä.


Tosiaan kuitu löytyy. Asiakasnumeroni on: **********.

Kiitokset nopeasta vastauksesta! :)

Edit: Moderaattorin toimesta editoitu asiakasnumero piiloon. 🙂
Onko asiaa selvitetty meidän käytönvarmistuksen kanssa? Laita tosiaan yksityisviestiä, jos asiaa ei meidän kanssa ole selvitelty niin voin kulkea johtoja pitkin ja päästään ainakin lähemmäs ratkaisua. :)

Kiitos matiaas!

Laitoin viestiä tulemaan. :)


- Ruuuger
Vika oli Avast! virustorjunta ohjelmassa. Apu tuli Elisalta, kuin apteekin hyllyltä! Iso Kiitos! 🆒

PS. Ei ole Avast!:n poiston jälkeen katkennut kertaakaan.


- Ruuuger
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Hyvä juttu että selvisi vian aiheuttaja! 🙂 Editoin tuolta aiemmasta viestistäsi asiakasnumeron piiloon, sitä ei kannata julkiselle keskustelualueelle laittaa näkösälle. Suosittelen lisäämään sen sun omiin profiilitietoihin sille varattuun kenttään niin se näkyy sieltä sitten vain Palstatiimin jäsenille. 🙂

Osallistu keskusteluun