Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God
Elisan yleiset sopimusehdot sanovat seuraavaa:
5.6 Verkon rakennus- ja kunnossapitotyö
Teleyritys saa tilapäisesti ilman asiakkaan suostumusta keskeyttää palveluiden tarjonnan tai rajoittaa niiden käyttöä, jos toimenpide on välttämätön verkon rakentamisen, kunnossapitotöiden tai tietoturvan vuoksi. Tällaisia toimenpiteitä ovat esimerkiksi viestintäverkon laajennustyöt, tukiasemien kunnossapito ja palveluoperaattorijärjestelmien huoltotyöt. Teleyritys tekee keskeytyksen asiakasta mahdollisimman vähän haittaavalla tavalla ja mahdollisimman vähän haittaavana ajankohtana sekä tiedottaa asiakkaalle keskeytyksestä tehokkaasti etukäteen. Tällainen keskeytys ei ole virhe viestintäpalvelun toimituksessa, jos keskeytys kestää enintään 24 tuntia kalenterikuukaudessa.
Eli jos katkos tulee täysin puun takaa ilman ennakkoilmoitusta ja kestää vähintään 24h/kk, on palvelussa virhe. Tällöin operaattorilla on vastuu hyvittää asiakkaalle aiheutunut haitta. Tämä kuitenkin pätee vain silloin kun vika on huoneistosi ulkopuolella eli ei ns. sisäverkossa oleva vika.
Olethan lisännyt profiiliisi asiakasnumerosi, jotta Palstatiimi pystyy tsekkaamaan linjaasi? Voit myös laittaa heille yksityisviestiä asiasta ja kertomaan mahdollisimman tarkasti, milloin tällainen katkos on viimeksi ollut ja kuinka kauan se on kestänyt.
Katso alkuperäinen viesti
5.6 Verkon rakennus- ja kunnossapitotyö
Teleyritys saa tilapäisesti ilman asiakkaan suostumusta keskeyttää palveluiden tarjonnan tai rajoittaa niiden käyttöä, jos toimenpide on välttämätön verkon rakentamisen, kunnossapitotöiden tai tietoturvan vuoksi. Tällaisia toimenpiteitä ovat esimerkiksi viestintäverkon laajennustyöt, tukiasemien kunnossapito ja palveluoperaattorijärjestelmien huoltotyöt. Teleyritys tekee keskeytyksen asiakasta mahdollisimman vähän haittaavalla tavalla ja mahdollisimman vähän haittaavana ajankohtana sekä tiedottaa asiakkaalle keskeytyksestä tehokkaasti etukäteen. Tällainen keskeytys ei ole virhe viestintäpalvelun toimituksessa, jos keskeytys kestää enintään 24 tuntia kalenterikuukaudessa.
Eli jos katkos tulee täysin puun takaa ilman ennakkoilmoitusta ja kestää vähintään 24h/kk, on palvelussa virhe. Tällöin operaattorilla on vastuu hyvittää asiakkaalle aiheutunut haitta. Tämä kuitenkin pätee vain silloin kun vika on huoneistosi ulkopuolella eli ei ns. sisäverkossa oleva vika.
Olethan lisännyt profiiliisi asiakasnumerosi, jotta Palstatiimi pystyy tsekkaamaan linjaasi? Voit myös laittaa heille yksityisviestiä asiasta ja kertomaan mahdollisimman tarkasti, milloin tällainen katkos on viimeksi ollut ja kuinka kauan se on kestänyt.