Vastattu

Laajakaista yhteys katkeilee

  • 16 heinäkuu 2019
  • 4 kommenttia
  • 396 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 1 kommentti
Hei! Laajakaista on yli viikon ajan katkeillut päivittäin useasti. Viime aikoina katkokset ovat olleet illalla/yöllä. Olen irrottanut modeemista johdot ja käynistänyt uudestaan. Samoin olen resetoinut modeemin mutta siitäkään ei ole ollut apua. Liittymä on ollut monta vuotta joten onko modeemi tullut tiensä päähän vai onko jossain muussa vika?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Patomiäs 16 heinäkuu 2019, 14:58

Toi A5100 on vähän vanhahko laite jo tässä kohtaa, sillain nätisti sanottuna 😅 Vaikkakin toi mustalla antennilla oleva on muistaakseni uudempaa erää kuin valkoisella, on tuossa jo käyttövuosia sen verran reippaasti että ihan ensialkuun neuvoisin testaamaan uudella modeemilla tuota. Uusi modeemi kannattaa tilata joko etämyyntinä (puhelimitse/netissä) tai sitten kivijalkaliikkeessä sopia peruutusoikeudesta mikäli tuolla ei olekaan vaikutusta toimivuuteen. Vikailmoitusta en lähtisi itse tuosta tekemään ennen tuota testiä sillä modeemin ikä on jo niin reipas että ongelmat laitteen toimivuudessa on enemmän kuin todennäköisiä 😕
Katso alkuperäinen viesti

4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Hei! Laajakaista on yli viikon ajan katkeillut päivittäin useasti. Viime aikoina katkokset ovat olleet illalla/yöllä. Olen irrottanut modeemista johdot ja käynistänyt uudestaan. Samoin olen resetoinut modeemin mutta siitäkään ei ole ollut apua. Liittymä on ollut monta vuotta joten onko modeemi tullut tiensä päähän vai onko jossain muussa vika?
Hmmm...

Modeemin ongelmat voi selvittää toisella laitteella ja jos silläkään ei toimi , niin sitten vika on joko Elisan verkossa/laitteissa tai sitten omissa kaapeleissa tai taloyhtiön kaapeleissa , mikäli taloyhtiöstä on kyse.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Moro @JaanaS ja tervetuloa OmaYhteisöön! Onko noissa pätkimisissä ollut mitään säännönmukaisuutta kellonajassa tai onko yhteys pätkinyt enemmän kuormituksen alla tai vastaavaa? Onko sulla minkä merkkinen ja mallinen modeemi käytössäsi ja onko tuo kuinka iäkäs yksilö?
Moro @JaanaS ja tervetuloa OmaYhteisöön! Onko noissa pätkimisissä ollut mitään säännönmukaisuutta kellonajassa tai onko yhteys pätkinyt enemmän kuormituksen alla tai vastaavaa? Onko sulla minkä merkkinen ja mallinen modeemi käytössäsi ja onko tuo kuinka iäkäs yksilö?
Hei! Pätkiminen on tapahtunut yleensä iltaisin 21.00-24.00 välillä. Yhteys saattaa pahimmillaan useasti katketa peräkkäin. Ennen tosiaan päivälläkin saattoi katketa. Modeemi on BeWAN iBox A5100 mustalla antennilla. En kyllä osaa sanoa kuinka vanha modeemi on mutta voi olla, että jopa 10v vanha. Toisella modeemilla en pääse testaamaan, kun en omista toista. Taloyhtiössä on DNA netti niin voiko olla, että se häiritsisi yhteyttä?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Toi A5100 on vähän vanhahko laite jo tässä kohtaa, sillain nätisti sanottuna 😅 Vaikkakin toi mustalla antennilla oleva on muistaakseni uudempaa erää kuin valkoisella, on tuossa jo käyttövuosia sen verran reippaasti että ihan ensialkuun neuvoisin testaamaan uudella modeemilla tuota. Uusi modeemi kannattaa tilata joko etämyyntinä (puhelimitse/netissä) tai sitten kivijalkaliikkeessä sopia peruutusoikeudesta mikäli tuolla ei olekaan vaikutusta toimivuuteen. Vikailmoitusta en lähtisi itse tuosta tekemään ennen tuota testiä sillä modeemin ikä on jo niin reipas että ongelmat laitteen toimivuudessa on enemmän kuin todennäköisiä 😕

Osallistu keskusteluun