Vastattu

Laajakaista yhteys loppuu

  • 13 helmikuu 2019
  • 3 kommenttia
  • 535 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 2 kommenttia
Elisalta tuli jokin aika sitten kirje, että laajakaistan tarjonta päättyy alueella, koska puhelinlinjat poistetaan. Laajakaista yhteys suljetaan 29.3.

Minulla on jostain syystä edelleen määräaikainen sopimus, vaikka olen ollut Elisan asiakkaana jo vuosia, käytössäni on ollut myös Elisa Viihde.

Yllätyin asiakaspalveluuni soittaessa, että muuttuneessa tilanteessa, en voi irtisanoa sopimustani, vaan minun pitäisi odottaa laajakaistan sulkemispäivään 29.3 asti, että voin hankkia uuden laajakaistaliittymän

Oman tulkintani mukaan, sopimustilanne on muuttunut, ja myös kuluttajalla pitäisi olla oikeus laajakaistan irtisanomiseen, uusien vaihtoehtojen kartoittamiseksi.

Onko todellakin näin, että kuluttajalla ei ole oikeutta tässä tilanteessa irtisanoa sopimusta?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi tuokki 13 helmikuu 2019, 13:26


Oman tulkintani mukaan, sopimustilanne on muuttunut, ja myös kuluttajalla pitäisi olla oikeus laajakaistan irtisanomiseen, uusien vaihtoehtojen kartoittamiseksi.

Onko todellakin näin, että kuluttajalla ei ole oikeutta tässä tilanteessa irtisanoa sopimusta?


Sopimusteknisesti asia on juuri noin. Elisa todennäköisesti pitää sopimuksesta kiinnin 29.3 asti. Jos taas haluat ottaa korvaanan palvelun Elisalta, niin hyvin todennäköisesti juostavat ja sallivat siirron toiseen palveluun.

Ihan mieleniinnosta kysyisin, että mikä on se korvaava yhteys, jos puhelinverkko vedetään rullalle ? Tarjovatko mobiilia tilalle (toimiiko muiden operaattorien mobiilit kunnolla alueella) ? Siis niin hyvin, että viihde- palvelut, Netflix ja Youtubet toimivat hyvin ja pätkimättä mihin aikaan vuorokautta tahansa.

T: Tuokki
Katso alkuperäinen viesti

3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1

Oman tulkintani mukaan, sopimustilanne on muuttunut, ja myös kuluttajalla pitäisi olla oikeus laajakaistan irtisanomiseen, uusien vaihtoehtojen kartoittamiseksi.

Onko todellakin näin, että kuluttajalla ei ole oikeutta tässä tilanteessa irtisanoa sopimusta?


Sopimusteknisesti asia on juuri noin. Elisa todennäköisesti pitää sopimuksesta kiinnin 29.3 asti. Jos taas haluat ottaa korvaanan palvelun Elisalta, niin hyvin todennäköisesti juostavat ja sallivat siirron toiseen palveluun.

Ihan mieleniinnosta kysyisin, että mikä on se korvaava yhteys, jos puhelinverkko vedetään rullalle ? Tarjovatko mobiilia tilalle (toimiiko muiden operaattorien mobiilit kunnolla alueella) ? Siis niin hyvin, että viihde- palvelut, Netflix ja Youtubet toimivat hyvin ja pätkimättä mihin aikaan vuorokautta tahansa.

T: Tuokki
Todennäköisesti DNA-TV, koska ei viitsi maksaa pelkästä Elisa Viihde sovelluksesta lähes 20€/kk+siihen vielä mobiilia päälle,

Pitääpä tulevaisuudessa olla valveutuneempi Elisan kohdalla, jos vielä tähän joskus sorrun. Määräaikaisia sopimuksia maksimihinnoilla, ei kyllä lisää asiakastyytyväisyyttä.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Kilpailijan TV palvelu ilman laajakaistaa on samanhintainen. Samoin kaikkien operaattorien viihdepaketit on määräaikaisia.
Toi mobiiliyhteys kannattaa toki aina kilpailuttaa ja tarkistaa minkä operaattorin yhteys on omin kodin lähellä paras.

Osallistu keskusteluun