Vastattu

Laajakaistaliittymän WLAN-yhteys katkeilee

  • 2 toukokuu 2016
  • 6 kommenttia
  • 201 katselukerrat

Viihteen mukana tulevan Cisco EPC3825 modeemin WLAN yhteys katkeilee satunnaisesti pitkin päivää. Kaapelin päässä olevissa laitteissa (digiboksi ja pöytäkone) internetyhteys ei katkeile. Ongelma esiintyy Android sekä Windows puhelimissa sekä Windows käyttöjärjestelmällä varustetuissa kannettavissa tietokoneissa. Modeemi käynnistetty uudelleen, palautettu tehdasasetuksille, ja vaihdettu WLANin kanavaa, mutta mikään ei tunnu auttavan. Mikä avuksi?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Red 3 toukokuu 2016, 12:36

Onko nuo ongelmat nyt jatkuneet kuinka pitkään? Onko sulla ollut aiemmin toista modeemia käytössä vai koko ajan tämä sama? Toki tuo voi olla modeemin ongelmakin, toisinaan modeemilla jostain syystä wlan pätkii. Jos tuntuu ettei millään kanavalla yhteys toimi paremmin ja laitteiden sijoittelukin on optimaalinen niin laita vaikka yksäriä: http://elisa.fi/palstatiimi niin voidaan katsoa pitäisikö laite vaihtaa vai onko vielä jotain tehtävissä.
Katso alkuperäinen viesti

6 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Laajakaistan linja-arvot on ainakin ok. Olitko siis jo testaillut kaikki eri wlan-kanavat? Millainen etäisyys laitteilla ja modeemilla on, onko esim. seiniä välissä? Olisiko modeemia mahdollista siirtää lähemmäs näitä laitteita jotka wlania käyttävät ja testailla toimiiko paremmin?
Laitteet ovat samassa huoneessa. Pitää testata järjestelmällisesti kaikki kanavat läpi.
Käyttäjätaso 7
Laitteet ovat samassa huoneessa. Pitää testata järjestelmällisesti kaikki kanavat läpi.

Vähiten häiriöistä kanavaa voi etsiä myös inSSIDer-ohjelmalla.

http://www.techspot.com/downloads/5936-inssider.html
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
Jos androidille ilmaisen halajaa, niin Wifi Analyzer hyvä vaihtoehto.
Wifi Analyzerillä vähemmän häiriöistä kanavaa metsästelinkin jo aiemmin mutta ei tuntunut auttavan. Lisäksi, ainakin windows puhelin ilmoittaa että on yhteydessä modeemiin mutta ei vain ole internetyhteyttä. Outoa muutenkin kun ei noita tukiasemia tuossa ympärillä nyt niin kauheasti ole, puhelin löytää 4-6.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Onko nuo ongelmat nyt jatkuneet kuinka pitkään? Onko sulla ollut aiemmin toista modeemia käytössä vai koko ajan tämä sama? Toki tuo voi olla modeemin ongelmakin, toisinaan modeemilla jostain syystä wlan pätkii. Jos tuntuu ettei millään kanavalla yhteys toimi paremmin ja laitteiden sijoittelukin on optimaalinen niin laita vaikka yksäriä: http://elisa.fi/palstatiimi niin voidaan katsoa pitäisikö laite vaihtaa vai onko vielä jotain tehtävissä.

Osallistu keskusteluun