Vastattu

Laajakaistaliittymäsi nopeus on muutettu -ilmoitus?

  • 29 marraskuu 2019
  • 4 kommenttia
  • 360 katselukerrat

Käyttäjätaso 2
  • Kommentaattori
  • 40 kommenttia

Sain juuri tekstiviestin, jossa ystävällisesti ilmoitetaan laajakaistaliittymäni nopeuden olevan muutettu. 

Jännittäväksi tämän ilmoituksen tekee se, etten ole itse ollut tässä aktiivine ja fakta, että VDSL-liittymä, johon tuossa oletettavasti viitataan, toimii jo nyt maksiminopeudella eli  kyseessä 75M liittymä.

Näihin tiedoksiantoihin olisi toivottavaa saada jotain syventävää infoa edes siteeksi, että tietäisi mihin tämä ilmoitus mahtaa liittyä ja mikä sen taustalla on.

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Keinotekoinen 2 joulukuu 2019, 13:01

Muutosviesti tuli tänään uudelleen. Yhteys on kyllä toiminut ihan normaalilla ja jopa hyvällä nopeudella (attainable 101M, actual 92M) modeemin oman statistiikan mukaan koko ajan sen jälkeen, kun vaihdoin Huawein Zyxelin modeemin tilalle. Zyxel ei saanut käteltyä kunnollista nopeutta kuin satunnaisesti. Tämä tapahtui syksyllä.

Millainen tuo vika oli/on?

 

 

Tänään muutosviestejä on tullut jo kaksi kertaa.


Tämä asia on tosiaan vielä selvityksessä - tarkempaa syytä tälle asialle emme ole vielä saaneet. Tuo vika oli sellainen, että sen vuoksi saamasi nopeudet ovat saattaneet jäädä heikommiksi. Itse vika on kuitenkin korjattu, ja myös tällä hetkellä laajakaistasi näyttää mittausten mukaan toimivan kuten pitää :)

Katso alkuperäinen viesti

4 kommenttia

Käyttäjätaso 2

Moikka @Hai ja huhhuh, nyt täytyy kyllä sanoa että kun kävin kurkkaamassa tilanteen tarkemmin niin olipa mystinen keissi :open_mouth: mitään muutosta tuolla ei oltu tehty vaikka kyseisen tekstiviestin teknisestä lokista löysinkin, mutta sen sijaan löysin virheen kiinteän laajakaistan verkossa olevista teknisistä tiedoista. Netti ei siis välttämättä toimi tällä hetkellä oikein täydellä nopeudella :thinking:  laitettiin tuo nyt heti väliaikaisesti korjaukseen eli viimeistään parin tunnin sisään nopeuden pitäisi olla oikein taas verkon puolella, modeemi kannattaa varmuuden vuoksi käynnistellä uudestaan.

Laitoin myös samantien tuosta toimeksiannon että saadaan viimeistään ensi viikon alussa tuohon pysyvä korjaus ettei verkon automaatio ala sooloilemaan nopeuden kanssa enempää. Harvinainen ja jännä keissi kyllä, hyvä että ilmoitit asiasta! :thinking: Tuo tekstiviestikin on voinut lähteä reaktiona juurikin tuohon virheeseen mikä kiinteässä laajakaistassa oli.

Käyttäjätaso 2

Muutosviesti tuli tänään uudelleen. Yhteys on kyllä toiminut ihan normaalilla ja jopa hyvällä nopeudella (attainable 101M, actual 92M) modeemin oman statistiikan mukaan koko ajan sen jälkeen, kun vaihdoin Huawein Zyxelin modeemin tilalle. Zyxel ei saanut käteltyä kunnollista nopeutta kuin satunnaisesti. Tämä tapahtui syksyllä.

Millainen tuo vika oli/on?

 

 

Käyttäjätaso 2

Tänään muutosviestejä on tullut jo kaksi kertaa.

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki

Muutosviesti tuli tänään uudelleen. Yhteys on kyllä toiminut ihan normaalilla ja jopa hyvällä nopeudella (attainable 101M, actual 92M) modeemin oman statistiikan mukaan koko ajan sen jälkeen, kun vaihdoin Huawein Zyxelin modeemin tilalle. Zyxel ei saanut käteltyä kunnollista nopeutta kuin satunnaisesti. Tämä tapahtui syksyllä.

Millainen tuo vika oli/on?

 

 

Tänään muutosviestejä on tullut jo kaksi kertaa.


Tämä asia on tosiaan vielä selvityksessä - tarkempaa syytä tälle asialle emme ole vielä saaneet. Tuo vika oli sellainen, että sen vuoksi saamasi nopeudet ovat saattaneet jäädä heikommiksi. Itse vika on kuitenkin korjattu, ja myös tällä hetkellä laajakaistasi näyttää mittausten mukaan toimivan kuten pitää :)

Osallistu keskusteluun