Vastattu

Laajakaistalla ei internet-yhteyttä

  • 18 kesäkuu 2018
  • 8 kommenttia
  • 582 katselukerrat

Muutin uuteen osoitteeseen ja avasin Elisan laajakaistan. Minulla on Elisalta aiemmin hankittu Kotiboksi (Zyxel xxxx, näkyy sopimuksellani), löydän vanhan verkon ja pääsen yhdistämään siihen, mutta internet-yhteys puuttuu. Wlan-valo palaa, dsl ja internet ei. Saan yhdistettyä läppärini ainoastaan usbilla modeemiin, Macissa ei ole muuta vaihtoehtoa. En voi siis kokeilla langallista yhteyttä porteista. Usbn avulla pääsin kirjautumaan boksin hallintaan. On käynnistetty uudelleen, resetoitu ja kaikki mitä ohjeessa sanotaan. Puhelinpistoketta koitettu vaihtaa. Mitä teen? Onko yhteyttä lainkaan kytketty?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi sakarialanne 19 kesäkuu 2018, 13:47

Täytyy tehdä häiriöilmoitus, mutta hieman ihmettelen tuota kommenttia, että Elisalta olisi pitänyt tulla kyselyä liittymän toiminnasta. Mahtaako olla edes avattu kun sitä ei ole tullut. 6.6. klo 17 mennessä tuon yhteyden piti olla avattu tekstiviestin perusteella.

Laita minulle yksityisviestillä asiakasnumerosi, osoitteesi ja yhteystietosi niin selvitän nettiliittymäsi tilanteen.


Kiitos, pääsin läpi asiakaspalvelun kautta vikalinjalle, ja sieltä sain erinomaista palvelua! Asentaja tutkii tilanteen huomenna, joku häikkä siellä yhteydessä on.


Hyvä, että asia lähti etenemään. Laita silti minulle tuollainen yksityisviesti, koska haluan selvittää, miksi tässä ketjussa mainittuja SMS-viestejä ei ole sinulle asti päätynyt, sellaisia kun kuitenkin prosessin mukaan kuuluisi asiakkaille mennä.
Katso alkuperäinen viesti

8 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Täytyy tehdä häiriöilmoitus, mutta hieman ihmettelen tuota kommenttia, että Elisalta olisi pitänyt tulla kyselyä liittymän toiminnasta. Mahtaako olla edes avattu kun sitä ei ole tullut. 6.6. klo 17 mennessä tuon yhteyden piti olla avattu tekstiviestin perusteella.

Laita minulle yksityisviestillä asiakasnumerosi, osoitteesi ja yhteystietosi niin selvitän nettiliittymäsi tilanteen.


Kiitos, pääsin läpi asiakaspalvelun kautta vikalinjalle, ja sieltä sain erinomaista palvelua! Asentaja tutkii tilanteen huomenna, joku häikkä siellä yhteydessä on.


Hyvä, että asia lähti etenemään. Laita silti minulle tuollainen yksityisviesti, koska haluan selvittää, miksi tässä ketjussa mainittuja SMS-viestejä ei ole sinulle asti päätynyt, sellaisia kun kuitenkin prosessin mukaan kuuluisi asiakkaille mennä.
Täytyy tehdä häiriöilmoitus, mutta hieman ihmettelen tuota kommenttia, että Elisalta olisi pitänyt tulla kyselyä liittymän toiminnasta. Mahtaako olla edes avattu kun sitä ei ole tullut. 6.6. klo 17 mennessä tuon yhteyden piti olla avattu tekstiviestin perusteella.

Laita minulle yksityisviestillä asiakasnumerosi, osoitteesi ja yhteystietosi niin selvitän nettiliittymäsi tilanteen.


Kiitos, pääsin läpi asiakaspalvelun kautta vikalinjalle, ja sieltä sain erinomaista palvelua! Asentaja tutkii tilanteen huomenna, joku häikkä siellä yhteydessä on.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Täytyy tehdä häiriöilmoitus, mutta hieman ihmettelen tuota kommenttia, että Elisalta olisi pitänyt tulla kyselyä liittymän toiminnasta. Mahtaako olla edes avattu kun sitä ei ole tullut. 6.6. klo 17 mennessä tuon yhteyden piti olla avattu tekstiviestin perusteella.

Laita minulle yksityisviestillä asiakasnumerosi, osoitteesi ja yhteystietosi niin selvitän nettiliittymäsi tilanteen.
Modeemi on Kotiboksi VMG3326. Ja tottakai olen sen resetoinut, jo useamman kerran. Tämä on nyt ensimmäinen kerta kun en ole saanut yhteyttä uudessa asunnossa toimimaan, muuttoja on ollut useita ja sitä mukaa myös uusia yhteyksiä.

Saunalahti Laajakaista 16 M, ADSL-yhteys.

Täytyy tehdä häiriöilmoitus, mutta hieman ihmettelen tuota kommenttia, että Elisalta olisi pitänyt tulla kyselyä liittymän toiminnasta. Mahtaako olla edes avattu kun sitä ei ole tullut. 6.6. klo 17 mennessä tuon yhteyden piti olla avattu tekstiviestin perusteella.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
MasaJussi tuossa jo linkkasi ohjeet häiriöilmoituksen tekemiseen.

Olisi toki hyvä tietää, minkälainen nettiyhteys sinulla pitäisi olla (ADSL, VDSL, kuitu, kaapeli)? Myös modeemin tarkka malli voisi auttaa. Oletko kokeillut resetoida modeemia? Resetointi tapahtuu painamalla, esim. avatulla klemmarilla, modeemin takaa löytyvää reset -painiketta yhtäjaksoisesti vähintään 10-30sek kunnes modeemin valot sammuvat / välähtävät yhtä aikaa.
Olen saanut tekstarin ja sen mukaan kytkyn olisi pitänyt tapahtua 6.6. klo 17. Mitään viestiä liittymän toimimisesta en ole Elisalta saanut sen jälkeen.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Uudesta laajakaistatilauksesta pitäisi tulla tekstarilla arvio milloin se kytketään ja viimeistään kytkentävaiheessa tulee se automaattinen viesti johon voi vastata nrolla 1 että toimii tai 2 että ei toimi jolloin meiltä häiriöilmoituksista tulee automaattisesti soittoa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/#hairioilmoitus-ota-yhteytta

Soita aspaan ja kuuntele robotin puheet ensin niin yhdistyy vikapalveluun joka on päivystetty 24/7.

Osallistu keskusteluun