Laajakaistan irtisanominen

  • 28 syyskuu 2016
  • 6 kommenttia
  • 1171 katselukerrat

Laajakaistan irtisanominen on tehty todella vaikeaksi jos ei sitten mahdottomaksi Omaelisan kautta. Elisan tarkoitus on varmaan tehdäkin se mahdollisimman hankalaksi tai ainakin on pakko soittaa maksulliseen palvelunumeroon. aika kehnoa palvelua verrattuna DNA asiakaspalveluun. Tämä tosiaan jurppii.

6 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Hei Peppeli!

Kiitos palautteestasi. OmaElisassa hoituu näin: Kirjaudu sisään, klikaa laajakaistaliittymää vasemmalta, valitse "sopimus"-välilehti, rullaa kohtaan "päätä sopimus". Mikäli homma ei tuolta onnistu, voit aina laittaa meille yksityisviestin vaikkapa tästä: http://elisa.fi/palstatiimi.
Ei muuten onnistu. Irtisanoin oman Elisa Viihteen + Laajakaistan tilauksen OmaElisa -palvelun kautta lokakuussa.

Elisalta soitettiin perään, kyseltiin tarkennusta irtisanomisen syistä.

Parin viikon päästä soitti puhelinmyyjä, tarjosi uutta sopimusta.

Nyt tuli lasku, jossa laskutettiin marraskuu täysimääräisenä. Hieman ihmettelin, miten se edelleen voi vieläkin jatkua ja lasku tulla, siis ihan täysmääräisenä marraskuunkin osalta.

Menin OmaElisaan, sopimus oli merkitty uudelleen "aktiiviseksi", ja mitään tietoa ei ollut irtisanomisesta. Aiemmin luki sivustolla "Sopimus sulkeutumassa". Ei lukenut enää!!!

Eli Elisan toimihenkilöt ovat käyneet omatoimisesti muuttamassa sen jälleen voimassaolevaksi.

Ja kyseessä on siis sopmus, joka on muutettu määräaikaiseksi lokakuun alussa - juuri siitä syystä, että sen voi ylipäänsä irtisanoa...

Taas tuli kuluttajaviranomaiselle asiaa, mutta tähänhän on totuttu Elisan kanssa asioidessa.

Vinkkinä kaikille: määräaikaisen sopimuksen ketjuttaminen uudella määräaikaisella sopimuksella on laitonta, mutta Elisa tekee sitä koko ajan. TARKISTAKAA SOPIMUKSENNE ja soittakaa kuluttajaviranomaiselle. Elisa sopiessaan määräaikaisia sopimuksia aiempien jatkoksi toimii voimassaolevaa lakia vastaan.

Asiasta on pakko nostaa isompi meteli ja saattaa asia julkiseksi., koska Elisa jatkaa tätä toimintatapaansa täysin systemaattisesti ja välittämättä kuluttajaviranomaisten näkemyksistä ja voimassaolevasta laista.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Ei muuten onnistu. Irtisanoin oman Elisa Viihteen + Laajakaistan tilauksen OmaElisa -palvelun kautta lokakuussa.

Elisalta soitettiin perään, kyseltiin tarkennusta irtisanomisen syistä.

Parin viikon päästä soitti puhelinmyyjä, tarjosi uutta sopimusta.

Nyt tuli lasku, jossa laskutettiin marraskuu täysimääräisenä. Hieman ihmettelin, miten se edelleen voi vieläkin jatkua ja lasku tulla, siis ihan täysmääräisenä marraskuunkin osalta.

Menin OmaElisaan, sopimus oli merkitty uudelleen "aktiiviseksi", ja mitään tietoa ei ollut irtisanomisesta. Aiemmin luki sivustolla "Sopimus sulkeutumassa". Ei lukenut enää!!!

Eli Elisan toimihenkilöt ovat käyneet omatoimisesti muuttamassa sen jälleen voimassaolevaksi.

Ja kyseessä on siis sopmus, joka on muutettu määräaikaiseksi lokakuun alussa - juuri siitä syystä, että sen voi ylipäänsä irtisanoa...

Taas tuli kuluttajaviranomaiselle asiaa, mutta tähänhän on totuttu Elisan kanssa asioidessa.

Vinkkinä kaikille: määräaikaisen sopimuksen ketjuttaminen uudella määräaikaisella sopimuksella on laitonta, mutta Elisa tekee sitä koko ajan. TARKISTAKAA SOPIMUKSENNE ja soittakaa kuluttajaviranomaiselle. Elisa sopiessaan määräaikaisia sopimuksia aiempien jatkoksi toimii voimassaolevaa lakia vastaan.

Asiasta on pakko nostaa isompi meteli ja saattaa asia julkiseksi., koska Elisa jatkaa tätä toimintatapaansa täysin systemaattisesti ja välittämättä kuluttajaviranomaisten näkemyksistä ja voimassaolevasta laista.


Eli tilasit uuden määräaikaisen liittymän puhelun yhteydessä? Mikäli et, niin tietääkseni puhelut äänitetään joten sillä perusteella pääset perumaan uuden määräaikaisen.
En tilannut puhelimessa mitään vaan päätin sopimuksen OmaElisassa, ja heti sen jälkeen palvelussa luki "Sopimus sulkeutumassa". Kuukautta myöhemmin uusi lasku, ja sopimus taas aktiivisena!

No, tänään soitto asiakaspalveluun, lasku hyvitetty. Selitystä ei kyllä löytynyt miksi irtisanoutuminen ei mennyt läpi.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
En tilannut puhelimessa mitään vaan päätin sopimuksen OmaElisassa, ja heti sen jälkeen palvelussa luki "Sopimus sulkeutumassa". Kuukautta myöhemmin uusi lasku, ja sopimus taas aktiivisena!

No, tänään soitto asiakaspalveluun, lasku hyvitetty. Selitystä ei kyllä löytynyt miksi irtisanoutuminen ei mennyt läpi.


Pääasia ettäasia selvisi.Eiköhän meillä kaikilla ole silloin tällöin vähän "teknisiä" ongelmia 🙂
ja niin siis sopimus oli muutettu määräaikaisesta "toistaiseksi vomassa olevaksi", koska juuri määräaikaista ei voida irtisanoa kesken sopimuskauden.

Luulen että tuo sekaannus perustuu tuohon, joku on tarkistanut että sullahan on määräaikainen sopimus, ja perunut irtisanomisen. Mutta kun se oli juuri vaihdettu pois määräaikaisesta.

Osallistu keskusteluun