Laajakaistan yhteys katkeilee jatkuvasti

  • 24 helmikuu 2018
  • 6 kommenttia
  • 2231 katselukerrat

elisan internet verkko ei toimi katkeaa koko ajan.Lapsenlapset oli kylässä piti katsoa Cmooren juniori miten katsot kun netti katkoo koko ajan.

Ongelmat on alkanut kun elisa lähetti uusi modemi.

Mitä teen eliisa viihteen kanssa kun netti ei toimi.

Leif Tapper, Katuosoite, puhelinnumero
Sähköpostiosoite


Pitkäaikainen asiakas,älkaa vähän pänniä teidän systeemit.

Edit // Poistettu henkilötiedot

6 kommenttia

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Kokeile resetoida se modeemi, ehkä voisi auttaa. Mikäli ei ala toimiin kotikonstein niin sitten vaan tätä kautta: https://elisa.fi/asiakaspalvelu/yhteystiedot/
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Lisäksi tämä on julkinen keskustelualue. Tänne ei saa koskaan kirjoittaa mitään henkilökohtaisia tietoja kuten nimeä, osoitetta, puhelinnumeroa, sähköpostiosoitetta, asiakasnumeroa saati henkilötunnusta.

Kuten LapinJuntti tuossa jo opasti: resetoi modeemi ja tämän jälkeen myös itse digiboksi. Mikäli tämä ei auta, yhteys asiakaspalveluun. Vikapalvelu vastaa 24h kunhan kuuntelee ensin tiedotteen loppuun.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Moro Leif ja tervetuloa Palstalle! Tosiaan niinkuin Dj_God neuvoikin, niin omia tietoja ei kannata julkisille foorumeille kirjoittaa. Tästä syystä editoin ne viestistäsi pois 🙂 Siirsin samalla keskustelun oikeammalle alueelle. Kannattaa käydä lisäämässä profiiliin asiakasnumero sille varattuun kenttään jatkoa varten :)

Tarkistin tuota yhteyttäsi ja katkoja tosiaan oli näkyvillä 😞 Kun vaihdoit tuon modeemin, niin vaihdoitko samalla myös puhelinpistokkeen sovittimen sekä johdon mitkä tuli paketissa mukana? Kerkesitkö vielä tuota resetointia tekemään? Mikäli asialla on kiire, niin kannattaa soitella tuonne asiakaspalveluun 010190240 (mpm/pvm) häiriöilmoitusta, muussa tapauksessa voidaan toki myös täältä kautta koittaa tuota selvitellä jos asian hoitamisella ei ole niin kiire
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
elisan internet verkko ei toimi katkeaa koko ajan.Lapsenlapset oli kylässä piti katsoa Cmooren juniori miten katsot kun netti katkoo koko ajan.


Todennäköisesti tuolla ei ole mitään tekemistä "uuden" modeemin kanssa. Vaan Cmorea katsotaan liian hyvällä tarkkuudella siitä mitä linjan nopeus antaisi.

Esimerkiksi ADSL- jonka nopeus on vaikka 10/0,3Mbit/s. Katsellaan HD:na ja 4K HD:nä. Samaan aikaan vielä jokun samassa taloudella yrittää käyttää nettiä jokonkin muuhun. Uskoisin että linja ei itseasiassa pätki vaan videota ladataa pätkä. Sitten se toistetaan, mutta toisto vie niin paljon kaistaa, että seuraava pätkä ei kerkelä lautauta (ennenkuin se pitäisi näyttää). Tämä näkyy pätkimisenä vaikka linjanssa ei itseasiassa ole mitään vikaa / pätkimistä. Se on vain liian hidas.

Onko taloudessa katsottu usein aikaisemmin Cmorea, Netflixia tai vastaavaa IPTV- palvelua ?

T: Tuokki
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Lisätään nyt vielä sellainen kysymys, että olihan digiboksi kytketty ethernet-kaapelilla modeemiin, eikä langattomasti, se kannattaa ensimmäisenä tehdä/kokeilla ?

Aloittajan viestistä ei kyllä suoraan voi päätellä, onko hänellä digiboksi, jolla CMorea oli tarkoitus katsella, vai joku muu päätelaite, digiboksia arvelin, kun oli kuitenkin Viihteestä maininta viestissä.
Lisätään nyt vielä sellainen kysymys, että olihan digiboksi kytketty ethernet-kaapelilla modeemiin, eikä langattomasti, se kannattaa ensimmäisenä tehdä/kokeilla ?

Aloittajan viestistä ei kyllä suoraan voi päätellä, onko hänellä digiboksi, jolla CMorea oli tarkoitus katsella, vai joku muu päätelaite, digiboksia arvelin, kun oli kuitenkin Viihteestä maininta viestissä.


Ainakaan tuo N7700 boksin WLAN ole mikään kauhean hyvä. Itsellä oli huoneistojakamossa Ellun kautta hankittu Zyxel ja ei tahtonut toimia kunnolla 5GHz verkossa ja 2.4GHz taajuusalueella jos mikroaaltouunia käytti, niin kuva pätki.

Osallistu keskusteluun