Vastattu

Laskutusvirheen hyvitys


Sain syyskuussa Elisalta kirjeen, jossa kerrottiin taloyhtiömme Kotikuidun hintojen laskevan.
100 Mbps hinta tippuisi 20,06 eur/kk => 4,95 eur/kk. Tähän ei tarvittaisi asiakkaan toimia.
Nyt huomasin yllätyksekseni e-laskuja selatessani, että minulta oli edelleen mennyt tililtä tuo vanha hinta jo 4 kuukautta.
Elisan tuki siirsi vastuun minulle sanomalla, että minulla on vastuu ilmoittaa laskutusvirheistä hyvissä ajoin. Kuinkahan moni muu meidän taloyhtiössä on saanut virheellisiä laskuja? Laitoin viestiä isännöitsijälle.
Hyvitykseksi tarjottiin 3 ilmaista kuukautta: 3 * 4,95 = 14,85 euroa. Neljästä kuukaudesta maksoin ylimääräistä 4 * (20,06 - 4,95) = 60,44 euroa. Onko Elisan yleinen kanta, että asiakasta pissitetään aina ja joka kerta?
Kuinka olette toimineet tällaisissa tapauksissa? Yhteys kuluttaja-asiamieheen lienee paikallaan?

Edit // Sanavalinta -Patomiäs
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Patomiäs 1 maaliskuu 2019, 14:08

Pahoitteluni vastausviiveestä. Luulin että saisin päivässä, maks kahdessa mutta menikin tälle päivälle että sain tuon tarkistettua loppuun 😞

Elikkäs, tuolla asiakaskirjeessä mikä on muutoksesta jaettu, on toisessa kappaleessa maininta että tuon uuden nopeuden ja hinnan saa kun ottaa aspaan yhteyttä. Kolmas kappale, missä mainitaan että lisänopeuksien tilaajilla nopeus säilyy mutta hinta alenee, on tarkoitettu tuohon edelliseen kappaleeseen tarkennukseksi eli että ottamalla yhteyttä saa tuon uuden hinnan olemassaolevalle nopeudelle. Pahoitteluni että tuo kirje on päässyt aiheuttamaan väärinkäsitystä 😞

Katso alkuperäinen viesti

7 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei Alan Hitaus ja tervetuloa!

Realia Isännöinnin mukaan (Realia Management) tiedotus taloyhtiölaajakaistan tulosta kuuluu Elisalle. Elisan tulee tiedottaa asukkaita toimista, joita vaaditaan ilmaisen/halvan talokaistan tilauksessa. Myös asiakkaille, joilla on jo tuo kallis laajakaista normaalisti, tiedotus kuuluu Elisalle - jotta ovat yhteydessä päivitykseen liittyen. Maksan siitä asti €0 ja nopeus riittää hyvin!!!

Jos Elisa ei ole tiedottanut asukkaita kunnolla, niin vastuu on Elisalla, mutta tiedotteen jälkeen asukkaalla minun käsityksen mukaan. Kaikki tuskin toimi heti, mutta ainakin moni naapureistani on ajan kanssa toiminut ja hakenut modeemit ja ilmaiset liittymät (ja sanonut irti 4G:t).

Aiemmasta netistä €20 kk ei ole tullut laskua, ja varmistin sen asiakaspalvelusta, vaikka taloyhtiölaajakaista päivitettiin ilmaisena tammikuun alkupäivinä.

Lisäksi puskaradiota kannattaa käyttää tällaisissa muutoksissa.

Nyt soi Emvace vs. Tierra - Hot (Justin Corza Meets Greg Blast Remix).

Hyvää päivän jatkoa!
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Lisäätkö @Alan_Hitaus asiakasnumerosi profiiliin niin päästään vähän paremmin tsekkaamaan tilannetta? 🙂 Ja tietämättä tilannetta sen paremmin vielä, haluan esittää anteeksipyyntöni 😞 Tarkoitus ei missään nimessä ole ketään viilata linssiin tai johtaa harhaan! 😞
Asiakasnumero lisätty profiiliin.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Asiakasnumero lisätty profiiliin.
Kiits 🙂 Perehdyn vähän tapahtumiin ja palailen asiaan vähän myöhemmin 🙂
Eipä ole kuulunut mitään! Eikö 3 päivää ole vielä Elisan standardin mukainen "vähän myöhemmin"?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Pahoitteluni vastausviiveestä. Luulin että saisin päivässä, maks kahdessa mutta menikin tälle päivälle että sain tuon tarkistettua loppuun 😞

Elikkäs, tuolla asiakaskirjeessä mikä on muutoksesta jaettu, on toisessa kappaleessa maininta että tuon uuden nopeuden ja hinnan saa kun ottaa aspaan yhteyttä. Kolmas kappale, missä mainitaan että lisänopeuksien tilaajilla nopeus säilyy mutta hinta alenee, on tarkoitettu tuohon edelliseen kappaleeseen tarkennukseksi eli että ottamalla yhteyttä saa tuon uuden hinnan olemassaolevalle nopeudelle. Pahoitteluni että tuo kirje on päässyt aiheuttamaan väärinkäsitystä 😞
Hienosti on tulkittu työnantajan pussiin.
"Sen lauluja laulat, kenen leipää syöt."
Ehkä tästä opimme jotain - tai sitten ei...

Osallistu keskusteluun