Vastattu

Määräaikainen tuplalaajakaista ja huoneistokaista

  • 21 huhtikuu 2012
  • 27 kommenttia
  • 2932 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

27 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Tomahaukki kirjoitti:
PasiS kirjoitti:
Teoreettinen kysymys, jos taloyhtiöön otetaan Huoneistokaista tai vastaava yhtiövastikkeeseen kuuluva laajakaista joka huoneistoon, miten määräaikaisen tuplalaajakaistan ADSL:n käy ?

a) Jos sopimus tehdään Saunalahden kanssa ?

b) Jos sopimus tehdään Soneran tai DNA:n kanssa ?

Saunalahti TuplaLaajakaista on mahdollista vaihtaa Saunalahti Huoneistokaista Yhtiövastikkeellinen ja Saunalahti Kaapelimodeemi Yhtiövastikkeellinen -liittymiin myös kesken määräaikaisuuden. Tällöin kuitenkin mobiililaajakaistan osuus on säilytettävä erikseen laskutettavana tuotteena alkuperäisen määräaikaisuuden loppuun asti. Muiden liittymätyyppien osalta ei TuplaLaajakaistan määräaikaisuutta voida purkaa vaihtoa varten.

Mikäli sopimus tehdään toisen operaattorin kanssa, säilyy TuplaLaajakaista ennallaan, eikä sopimusta ole mahdollista purkaa kesken sopimuskauden. Poikkeuksena, mikäli kuparikaapelit puretaan taloyhtiöstä, ei ADSL:ää voida enää toimittaa ja sopimus voidaan siitä syystä purkaa.

Nostetaan tätä, kun asia edennyt sen verran, että yhtiölaajakaista tulee Soneralta loppukesästä ja Saunalahden tuplalaajakaistaa jäljellä silloin n. 1/2 vuotta.

Sopimusta ei siis ole mahdollista purkaa kesken sopimuskauden, mutta tarkoittaako se käytännössä sitä, ettei Sonera voi kytkeä liittymäänsä ennen kuin Saunalahden sopimus loppuu, vai sitä, että Saunalahden laskutus  jatkuu määräaikaisen sopimuksen loppuun vaikka Soneran yhtiölaajakaista kytketty ?
Saunalahden saamaan rahamääräänhän tuolla ei olisi mitään vaikutusta, mutta olisi pientä kiusantekoa Soneran ja lähtevän asiakkaan suuntaan.
Käyttäjätaso 4
Käytännössä määräaikainen sopimus sitoo sopimuksen molempia osapuolia määräajan loppuun asti. Riippuu kuitenkin myös tulevasta kuidustakin, millä tekniikalla se on toteutettu, että voiko se vaikuttaa ADSL:n toimivuuteen. ADSL ei kuitenkaan estä kuituliittymän kytkentää.

Mikäli kuidun kytkennän jälkeen Saunalahden ADSL lakkaa toimimasta, siitä kannattaa olla yhteydessä Vikapalveluumme numeroon 09 4243 0730 (avoinna 24 h). Mikäli ADSL:ää ei saada enää toimimaan kuituliittymän vuoksi, voidaan sopimus purkaa kesken määräajan. Mikäli näin tulee käymään, sinun ei toki tarvitse maksaa kuukausimaksuja määräajan loppuun asti :)

Näitä joudutaan kuitenkin aina katsomaan vähän tapauskohtaisesti, koska me emme voi koskaan tietää etukäteen varmaksi, että säilyykö osoitteessa ADSL-yhteydet.

Osallistu keskusteluun