Vastattu

Mikä on normaali kaapelimodeemin yhdistymisaika kylmäbootissa?

  • 9 huhtikuu 2016
  • 7 kommenttia
  • 251 katselukerrat

Miulla on se valkoinen Pacen kaapelimodeemi ja se toimii ihan mukavasti, kun boottailee päivittäin ja ei pidä siitä virtoja pois monia tunteja.

Mutta jos ei ole päivään pariin kotona, ja sen keksii irrottaa seinästä (paloturvallisuus ja jutut), niin se saa harvoin enää yhteyttä samana päivänä. Ennätys taisi olla kun tulin joskus SU aamupäivästä kotia ja sain yhteyden vasta maanantai illasta. Onko tuokin (Pacen laite) sutta ja sekundaa vai kenties joku kaapeliverkon ominaisuus?

Kiitos vielä Elisan työntekijöille siitä, että sain uuden ja toimivan digiboxin hirmusen tappelun jälkeen (tosin vasta kun minuu yritettiin vedättää laskuissa ja hermostuin). Vaan taas alkaa olla sietokyky rajoilla näitten teidän vehkeitten kanssa. En enää keksi syytä miksen kokeilis toista palveluntarjoajaa.

Ja kyllä, olen bootannut modeemin. Kyllä, olen tarkastanut liittimet ja irroittanut kaikki johdot ja uudelleenkytkenyt ne. Kyllä, olen resetoinut laitteen siitä suloisesta nappulasta, joka toimii vaihtelevasti. Kyllä olen rukoillut hiekkakansojen Jumalia. Kyllä, olen bootannut tietokoneeni ja puhelimeni. Ja kyllä, kyllä olen varma että tämä on tuossa helvetin laitteessa tai jossain verkkovelhoudessa piilevä ongelma. Ja kyllä, olen IT-alalla ja voin tehdä vaikka minkälaisen Jira bugiraportin haluatte WireShark logeineen. Ja kyllä voin toistaa tämän ongelman ihan milloin vain, kun vain sammutan tuon laitteen ~vuorokaudeksi (joskus tunneiksi).

Kiitos ja anteeksi, mutta hermostun aina vähän, kun maksan jostain mikä ei vain toimi, eli kansankielellä tyhjästä. Ja kyllä, tiedän ettei ongelma johdu asiakaspalvelijoista, vaan teidän pomoista, jotka haluaa sitä rahaa lisää, oikoo, myy paska ja paukutelee henkseleitä matkalla pankkiin. Ja kyllä, yritin pitää malttini parhaani mukaan, enkä vielä avautunut vaan puran turhautuneisuuttani Elisan "palveluihin".

Kirjotin viestin valmiiks aamuks, mutta nyt jo 4-5h jälkeen miun Internet toimii, oon yllättynyt, mutta lasken silti läpi koska hermot.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Urhokas 12 huhtikuu 2016, 12:31

Yhteys sinulla näyttää muuten olevan ihan ok eli kyllä tuo nyt sitten modeemin ongelmalta tuntuu. Kävin myös läpi tuon mahdollisen taajuuden pakotuksen ja se on ehkä sellainen enemmän kokeellinen korjaus niin melkein suosittelen, että lähetämme sinulle toisenlaisen modeemin tilalle tai palaat käyttämään entistä modeemimallia kummin haluat vaan. Vanhasta modeemista tarvitsemme vielä cm-mac osoitteen jos sitä haluat käyttää. Jos haluat uuden modeemin niin vastaa tähän vaan niin laitetaan postiin ja on aktiivinen sitten heti. Meillä on nyt tarjolla tällä hetkellä vain Ciscon EPC3928AD mallia. Sanon suoraan jo tässä vaiheessa, että laitteella on yhteensopivuusongelmaa havaittu Avastin tietoturvan kanssa ja se tekee yhteydestä jonkin verran pätkivänsorttisen. Tietääksemme muilla tietoturvilla ei ongelmaa ja ciscolle tulee viikolla 16 päivitys jolla mahdollisesti tilanne myös paranee. Jos ei tuota ongelmaa mieti niin on ihan jees laite kuten Ciscot yleensäkin.
Katso alkuperäinen viesti

7 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Kyllä tuo Pacen C2300 on kaikista nuukin modeemi löytämään nettiä uudelleen jos se on sen menettänyt. Hiukan siihen vaikuttaa negatiivisesti jos yhteyden linja-arvot on heikohkot. Yleisesti en suosittele tuon laitteen boottaamista turhaan jos sattuu käymään noin juurikin. Normaali aika on varmaan minuutin parin luokkaa jos kaikki kunnossa. Jos lisäilet tietoihisi asiakasnumeron niin voimme katsoa mitä asialle voi tehdä. Hiukan laitetta voidaan ohjata etänä ohjautumaan paremmin tiettyyn taajuuteen käynnistyksessä. Jos laitteen resetoi sen operaation jälkeen menettää ominaisuuden kylläkin. Bootata voi kyllä paremmin sitten ja tämä tietenkin yksi vaihtoehto tässä.
Kiitti vastauksesta. Lisäsin asiakasnumeroni tietoihin.

Sain kuvan, että ei siis ole normaalia käytöstä. Voisin tietty kokeilla vanhaa purkkia, mikä on kanssa Elisan. Jos en oo päivään pariin kotona, niin aina irrotan lämpenevät sähkölaitteet seinästä, ja tuo ominaisuus tulee tosiaan vasta sitten esille. Normaali bootit johdosta/kytkimestä toimii aina ihan minuuttien sisällä, ei tuntien. En saata edes valehdella, jos sanon että tuo ei oo pitemmän virroitta pitämisen jälkeen saanu alle kolmeen tuntiin ikinä mitään eloa. Ledit vaan vilkkuu.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Yhteys sinulla näyttää muuten olevan ihan ok eli kyllä tuo nyt sitten modeemin ongelmalta tuntuu. Kävin myös läpi tuon mahdollisen taajuuden pakotuksen ja se on ehkä sellainen enemmän kokeellinen korjaus niin melkein suosittelen, että lähetämme sinulle toisenlaisen modeemin tilalle tai palaat käyttämään entistä modeemimallia kummin haluat vaan. Vanhasta modeemista tarvitsemme vielä cm-mac osoitteen jos sitä haluat käyttää. Jos haluat uuden modeemin niin vastaa tähän vaan niin laitetaan postiin ja on aktiivinen sitten heti. Meillä on nyt tarjolla tällä hetkellä vain Ciscon EPC3928AD mallia. Sanon suoraan jo tässä vaiheessa, että laitteella on yhteensopivuusongelmaa havaittu Avastin tietoturvan kanssa ja se tekee yhteydestä jonkin verran pätkivänsorttisen. Tietääksemme muilla tietoturvilla ei ongelmaa ja ciscolle tulee viikolla 16 päivitys jolla mahdollisesti tilanne myös paranee. Jos ei tuota ongelmaa mieti niin on ihan jees laite kuten Ciscot yleensäkin.
Kiitos tutkimisesta. Ja juu, nykyisin tuo kaapeli on kyllä ihan luotettava ja pätkii aika harvoin.

Jos onnistuu toimivampaan vaihto, niin varmasti parempi ottaa uusi laite. Tuosta vanhasta (Bewan iBox C5200n) on loppunu takuutkin aikoja sitten. Ei ole Avasti käytössä, joten ei ongelmia sen suhteen. Jos siinä kuitenkin jotain ongelmia esiintyy, niin kokeilen sitten tuolla vanhalla.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Kiitos tutkimisesta. Ja juu, nykyisin tuo kaapeli on kyllä ihan luotettava ja pätkii aika harvoin.

Jos onnistuu toimivampaan vaihto, niin varmasti parempi ottaa uusi laite. Tuosta vanhasta (Bewan iBox C5200n) on loppunu takuutkin aikoja sitten. Ei ole Avasti käytössä, joten ei ongelmia sen suhteen. Jos siinä kuitenkin jotain ongelmia esiintyy, niin kokeilen sitten tuolla vanhalla.


Pistin modeemin toimitukseen. C5200n on mennyt viihde paketeissa joten siihen kuuluu sama takuu kuin muillekin modeemille jos Viihde sopimus on voimassa. Kyseinen malli ei vaan ole enää saatavilla joten siihenkin tilalle tulisi toisenlainen modeemi jos ei toimisi.

Entinen modeemi toimii 23.4 asti nyt oletuksena ja sen jälkeen lakkaa toimista jolloin viimeistään pitää olla siirtynyt uuteen laitteeseen. Uusi laite heti käytettävissä.
Täällä täysin sama ongelma. Voi Jehna kun harmittaa näin siististi sanottuna. Juhannuksen jälkeen ei oo toiminu kun otin johdot lähtiessä pois.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Pekonia, tutkittiinkin jo tuossa yksityisviestien puolella ongelmaasi. Ja toivottavasti nyt myös jo ratkaistiin. :8 Kuittaahan ihmeessä miten kävi!

Osallistu keskusteluun