Vastattu

Miksi kiinteä laajakaista lakkasi toimimasta mobiililaajakaista markkinoinnin takia ....

  • 16 heinäkuu 2019
  • 9 kommenttia
  • 565 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 4 kommenttia
Joo, kiinteä verkko lakkasi toimimasta tuossa lomailun aikana ... huomasin kun verisure ei enää toiminut laajakaistan kautta ... piti ostaa tekstiviestejä jotta pääsi ohjailemaan systeemiä .... kiinteän laajakaistan hintakin oli pudonnut ... nopeus kai samalla ... ?? Onko Saunalahden politiikkana pakottaa kaikki mobiiliin vai pitääkö vanhat sopimukset ... voisivat ainakin lähettää tekstiviestiä tai sähköpostia asiasta ... olen kokeillut kahdella eri modeemilla eikä kumpainenkaan haista internettiä ... sitten pitäisi soittaa kallis puhelu jollekin gurulle ... viimeksi kun soitin niin ei osannut korjata silloista ongelmaa mutta onnistui vetkuttelemaan toisarvoisten asioiden kanssa ... 👎
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Porkkana 16 heinäkuu 2019, 21:29

Tee vikailmoitus samointein nroon: 010 190 240.
Kerrot että että kahdella modeemilla olet kokeillut. Kyllä se siitä lähtee selviämään.

Politiikkana ei varmastikaan ole pakottaa kaikkia mobiiliin. Tosin jos olet vuokraverkon alueella ja siellä verkonomistaja purkaa sen verkon, niin silloin ei ole meidänkään kiinteillä liittymillä jatkumoa.
Näistä kyllä yleensä tiedotetaan hyvissä ajoin.

Omaguruun voit soitella jos tarvitset teknistä tukea. Vikailmoituksen voit jättää tuonne aiemmin mainittuun numeroon kellon ympäri.
Katso alkuperäinen viesti

9 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Tee vikailmoitus samointein nroon: 010 190 240.
Kerrot että että kahdella modeemilla olet kokeillut. Kyllä se siitä lähtee selviämään.

Politiikkana ei varmastikaan ole pakottaa kaikkia mobiiliin. Tosin jos olet vuokraverkon alueella ja siellä verkonomistaja purkaa sen verkon, niin silloin ei ole meidänkään kiinteillä liittymillä jatkumoa.
Näistä kyllä yleensä tiedotetaan hyvissä ajoin.

Omaguruun voit soitella jos tarvitset teknistä tukea. Vikailmoituksen voit jättää tuonne aiemmin mainittuun numeroon kellon ympäri.
Samassa kaapelissa on kuin tv:kin ... tv pelaa mutta netti ei ... miksi maksaisin gurulle siitä että yhteyttä nettiin ei ole, ihmettelee aikansa ja käy niin kuin viimeksikin että ei pysty asiassa auttamaan ... maksoin silloin tyhjästä 40€ ... ? varmaan provisiopalkalla ... modeemit ei tunnista nettiä ... joten yhteyttä ei ilmeisesti ole ... ostin vastikään uuden modemin kun entisessä ei wlan enää toiminut ... netti pelasi ... nyt ei pelaa kummassakaan ...
Kai se yhteys pitäisi olla kun siitä laskutetaan ...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Moro @Nykä ja tervetuloa OmaYhteisöön! Tuossa @Porkkana tuota jo avasikin hyvin, eli kerta sulla ei yhteys toimi niin siitä tarvitaan ihan vikailmoitus asentajille. Tossa mainitsit että sulla on tuo yhteys saman kaapelin kautta kuin TV, eli kyseessä on siis kaapelimodeemiyhteys? Kun testasit tuota toista modeemia, niin ilmoitithan tuonne asiakaspalveluun (010190240) tuon uuden modeemin CMAC / CM MAC koodin? Näissä tarvitaan aina provisiointi tuota koodia vasten että yhteys voi muodostua kyseiselle laitteelle, ilman provisiointia ei yhteys voi muodostua. Mikäli tätä ei ole tehty, niin lisää profiiliisi asiakasnumero sille varattuun kenttään ja yksityisiin muistiinpanoihin tuon uuden modeemin tuo koodi niin hoidan sen 🙂 Ja tuo 010190240 on tosiaan ihan asiakaspalvelun mpm/pvm hintainen numero ja tuolta voidaan jättää vikailmoitukset (tarvittaessa voidaan toki täältäkin kautta 🙂 ), Omagurut taas löytyvät 0600900500 numerosta ja he ovat tosiaan käytön neuvontaa varten 🙂
Käyttäjätaso 7
Ja tuo 010190240 on tosiaan ihan asiakaspalvelun mpm/pvm hintainen numero ja tuolta voidaan jättää vikailmoitukset (tarvittaessa voidaan toki täältäkin kautta 🙂

Niinhän se on , mutta vikailmoituksen pitäisi olla asiakkaalle ilmainen myös puhelimitse. Tiedän , että joissakin tapauksissa , kun vika on operaattorin puolella eikä asiakkaan omissa laitteissa , niin on mahdollista pyytää hyvitystä puhelinkuluista. No se on ihan liian byrokraattista ja useimmilta jää tekemättä joko tietämättömyyden tai viitsimisen vuoksi.

Minusta on sopimatonta , että operaattori "laskuttaa" siitä , kun asiakas ilmoittaa viasta operaattorin laitteissa.

No toki netin kautta voi ilmoituksen tehdä ilmaiseksi , mutta niiden käsittely kestää niin kauan , että ei riitä kiirellisissä tapauksissa.
Lähetin siihen numeroon 010190240 tiedot:
Mac koodin ja asiakasnumeron
Mac koodissa toiseksi viimeinen merkki on 0 tai O.
Kotiboksi on kytketty puhelinpistokkeella ..
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
Puhelinpistokkeeseen tuleva modeemi ei kelpaa jos kyseessä on Coaxial TV pistokkeen kautta tuleva Kaapelimodeemiyhteys.

Tosin onhan siellä meillä ekassa portaassa sujuvasti laiteltu niidenkin puhelinistukkaan sopivien modeemien MAC-osoitteita tauluun. Ei vaan toimi, ei.

MAC-osoitteissa ei käytetä myöskään O-kirjaimia. Numeroita ja sitten kirjaimia esiintyy A-F välillä.
En tiedä muuta kuin sen että on pelannut näillä kytkennöillä aikaisemmin ... puhelinpistokkeella ... puhelinlinja lienee samassa kaapelissa kuin tv:kin.
No sitten se toiseksi viimeinen merkki on nolla.
Siis onko teillä systeemit muuttuneet niin että yhteys ei enää pelaa ...
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Okei, eli joo siis puhelinpistokkeen kautta tulee ADSL/VDSL2 tekniikalla yhteys jolloin tuota MAC koodia modeemista ei tarvita muuta kuin vikailmoituksella 🙂 Tuo linja on kaapelitelevisioista erillään, eli ei tule saman piuhan kautta ja noita linjoja palvelee eri palvelin. Toki jos taloon on tuotu kuitu, niin sitten sitä kuitua pitkin toki molemmat datat tulee, mutta eri linjoja noi yhteydet kuitenkin asuntoihin sieltä toimitellaan :)

Nyt melkein siis suosittelenkin että soittelet tuonne asiakaspalveluun, tai jos et halua maksaa puhelusta tai jonotella niin Yhteystiedot sivulla on myös lomake jonka kautta voi jättää soittopyynnön asiakaspalvelulle ja me soitellaan sullepäin 🙂 Kannattaa varata soittoaika sellaiselle hetkelle että oot kotona laitteiden äärellä niin saadaan vikailmoitus siitä samantien sitten liikkeelle

Osallistu keskusteluun