Vastattu

Miten saada kotiboksi takaisin pois siltaavasta tilasta?

  • 8 August 2019
  • 3 kommenttia
  • 1116 katselukerrat

On ollut reilut 1.5 päivää kun meidän netti on ollut poikki. Nyt vasta muutaman tunnin ollut online. Ehdin tehdä kaikenlaisia asetusmuutoksia jne. saadakseni netin takaisin, ostin jopa erillisen reitittimen kun olin saanut sen alkuperäisen gateway:n "bridged mode" -iin.

Nyt kysymys kuuluu saako sen gateway:n takaisin "reititin" tilaan vai onko se kiinni siltaavassa tilassa?

Mulla on Kotiboksi EPC3928. En pysty enää kirjautumaan siihen vanhaan laitteeseen, onko se enään mahdollista? IP osoite kotiboksiin ei enää ole 192.168.0.1, se on joku 81.xxx.xx.x alkava.

Netti tuli automaattisesti takaisin, se ei enää ole ongelma.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi irritus 9 August 2019, 07:54

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

3 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Nyt kysymys kuuluu saako sen gateway:n takaisin "reititin" tilaan vai onko se kiinni siltaavassa tilassa?
Resetoi laite , niin se palaa reitittävään tilaan.

https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/laajakaista/ohje/kotiboksi-epc3928/
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +21
Aseta tietokoneeseen/tablettiin/puhelimeen ip-osoite käsin samasta aliverkosta kuin mitä modeemi käyttää. Tässä tapauksessa siis esim.

osoite 192.168.0.2
maski 255.255.255.0
yhdyskäytävä 192.168.0.1
dns- eli nimipalvelin 192.168.0.1

modeemin hallinta http://192.168.0.1/

Asetusmuutoksen jälkeen tältä koneelta pääsee modeemin hallintaan, jonka jälkeen voit ottaa siltauksen pois.

Joissakin modeemeissa hallintaosoite muuttuu siltaavassa tilassa, joten kokeile tarvittaessa myös

osoite 192.168.100.2
maski 255.255.255.0
yhdyskäytävä 192.168.100.1
dns- eli nimipalvelin 192.168.100.1

Modeemin hallinta http://192.168.100.1/

Tehdasasetusten palautus toki ratkaisee tilanteen sekin, sillä tehdasasetuksilla laite on reitittävässä tilassa. Tehdasasetusten palauttamisen jälkeen joudut kuitenkin määrittelmään kaikki modeemiin tekemäsi asetukset uudelleen.
@Sokrates Resetoin laite, ei auttanut. Unohdin kertoa se.

@irritus 192.168.100.1 oli se! Kiitos paljon! Voin taas hallita modeemin. Mutta miksi se ei näy Windowsissa? Ei ipconfig /all eikä arp -a komennoissa. arp -a pitäsi antaa listan kytketyistä laitteista verkossa, missään ei näy 192.168.100.1.