Kysymys

Miten saisi huollon ymmärtämään ongelman tun: 08427758 ja 08433403

  • 27 helmikuu 2010
  • 3 kommenttia
  • 348 katselukerrat

Ensimmäiseen vikailmoituksen tuli vastaukseksi :

Vika korjattu
Lopputulos/Vian aiheuttaja: Ei vikaa/-
Toimenpide: Muu toimenpide

Nyt sitten olen avannut uuden vikailmoituksen ja siinä kuten edellisesskäin oli aiheena Uppikaistan käytännöllisesti totaali puuttuminen.

Kuitenkin kummassakin vikailmoitus tiketissä (niiltä osin kuin minulle näytetään) on vikailmoituksen käsittelijä laittanut seuraavan syyn: ADSL (Liitttymä hidastelee, säännöllisesti)

No onhan tuokin tietty totta kun www selausta ei käytänössä voi tehdän ilman vuorokeskustelua , mutta kovin teknien tuo selite ei kyllä ole ja jos vianselvitys tuon perusteella vika lähtee selvittelemään niin aika vaikee heidän on tietää mistä alkaa ja milloin vika on korjattu .

Elikäs dowload on n. 12,5 ja upload millä tahansa tavalla http mielessä mitattuna 0.

Tuloksena on mm. se, että:
-  www.hs.fi , jos lataa ollenkaan seuraavaa sivua (n. 5-10 minuutia) lähettää varmuudenvuoksi serveri on katkaissut yhteydn ilmoituksen.

- https sessiot menevät pitkiksi ja esim: paypall tai muu luottkortti ostos ei toimi mihinkään maailman ääriin .

- Maileja ei voi lähettää tai siis voi tietty yrittää, mutta kun seurustelu on pop asikas ja palvelinmen välistä vuoropuhelua niin mailin siirto lähetys koriin ei vain onnistu vaikka käyttäsi saunalahden omaa mailipavelinta jota pääosin käytän.

Nä tätä on koitettu korjailla jo suuresta Dslam muutoksesta saakka ja totuin jo tuohon 12,5/0,512 mb yhteyteen .

Mutta jossain tapahtui jotain taas kerran edellisen vuoden vaihteen jälkeen ja tällaista sooppa on sitten ollutkin viime kesästä sakka (je se ei kyllä ollut täällä päässä ).

Tätä ei sitten huolto ole onnistunt korjaamaan sen jälestä.

Aluksi tyydyin noihin gsm viesteihin, että kaikki onkunossa, mutta lopulta olen tajunnt pyytää kaikki asiaa koskevat ilmoituksen mailiin, jolloin voinheti tarkistaa mitä on tehty ja olenko itse sitä mieltä että nyt korjaust on todella tehty. Vikailmoituksen vastaan ottpjat kyllä suostuva ttähän, mutta valitettavasti saunalahti/elisalla ei ole mahdollista laittaa tälläista optiota asiakkaan sopimus prifiiliin eli on aina muistettava pyytää tuomaili optio erikseen .

Teknisinä tietoina sitten seuraavaa:

Sopparin mukaan liittymä on: 24/1 ja kuten yllä oli olisin tyytyväinen 12,5/0,512 (mutta toimivana)
Liitymän etäisyys lähimmästä keskuksesta Saulahden ilmoituksen mukaan maks 1400 metriä
Kaapelointi tyyppi: Kupari /suora
Liitännän tekijä : Elisan verkkko/puhelin tekniikka (aina siäsällä olevaa pistoketta myöten )

Näiden tietojen perusteella kaikki ne joiden kanssa olen asiasta keskustellut (milteikaikki ovat ammatiksen erillaisssa suomessa vaan e ivälttmättä syuomalsissa alan töissä olevia ammatilaisia 🙂 ovat esittäneet koko historian kuultuaan melkoisen ihemetyksensä tästä ongelmasta .

Itse koen olevani kohtuullisen selvä sanainen , mutta ainahan on mahdollista , että verbaali akrobatiani ei ole itse pääasiaa selvittänyt ja vain siksi tämä viesti.

Mielestäni olen tämän myös velkaa noille aina niin ystävällisille vikailmoitusten vastaan ottajille.

Vian selvityksen osalta en oikein muuta osaa sanoa kuin ettei vikaa ole saatu korjattua.

Elisan osalta voin kyllä sanoa, että tapa millä tämä konserni jakaa ilmeisen ohueksi käyneitä adsl verkko resusseja on jo niin ilmeinen, että sen voi myös ulkopuolelta mitata ja dokumentoida.

Samoin minulta löytyy vianselvitykselle parin vuoden ajalta dokumentit ficoralta siitä, että yhteyteni mittaushetkina on käytänössä  kuuluulunut alimpaan kolmannekseen 24/1 yhteyksien luokassa ja  tämä kaikki tapahtuu stadissa  ???

3 kommenttia

Miksi ihmeessä hyväksyt tälläisen toiminnan.....on kai stadissa toimiviakin palvelun tarjoajia ?
Kiitos kannan otosta , joka mukaisia mielialoja on kyllä minullakin ollut aika ajoin, mutta ...

No itse asiassa olen ollut IT alalla monta vuosikymmentä ja tiedän aika tarkkaan että näissä hommissa vaikuttaa kaksi seikkaa:

- Operaattorit eivät saman vanhan tekniikan aikana poikkea juurikaan toisistaan  eli mielestäni vaihtaminen ei ole pääasia vaan vian korjaaminen

- Asiat eivät koskaan ole aivan mustavalkoisia ja olet nähnyt vain minun versioni asiasta (jonka takana tietty seison ja itseäni kohtuullisen fiksuna näissä asioissa pidän  ::)

Edelliset lausunnot eivät tietenkään mitenkään poista operaatorin vastuuta hoitaa hommaansa ja korjata vikoja, mutta toisaalta voidaan aina esittää kysymys että olenko tarpeeksi tiukasti ja mahdollsiiman nopeasti antanut omat vastineeni noille "vika on korjattu" gsm viesteille ... ja tuo tämä minun homman heikko kohta, jonka huomasin kun tajusin pyytää noita vika selvitysiä kaikkiineen mailitse.

Minun mielestäni tuon maili käytännön pitäisi yleistyä normi käytänöksi vikaasioisa ja jokaisin sen pitäisi pitää tuo saunalahden postiloota toiminassa tällaista mahdollista parannusta odottelemassa..
Vain näin tuota vianselvitys- ja vastine- vastuuta voidaan mielestäni oikeasti kohtuudella edellyttää ja kyllä näissä asoissa myös asiakkaalla on oltava tietty vastuu .

Ja sitten sokeria kakun päälle:

Asiassa on tapahtunut edistystä, jonka luulin tapahtuvan vasta aikaisintaan maanataina.

Mutta johtuen näistä surkeista yhteyksistä olin jo saanut yhteyden oton Elisan huollosta ja huoltoasiantuntijakin on jo soitellut.

Nämä eivät mielestäni mitenkään voi liittyä tähän foorumi kirjoitteluuni kun vertaan aikoja joten olem saanut /osannut vihdoin esittää asiani oikein ja ymmärrettävästi .

Asiantitija oli jo analysoinut linjaa (kotitoimisto/päivystäjä) ja on nyt menossa kohti "minun" keskustani.

Enempää en  pyytänytkään ja on ihan mahdollista joskaan ei teitenkään varmaa ,että ongelmani ratkeavat jo tänään (siis lauanataina himskatti vieköön  ;D

Päivittelennäitä tapahtuma tietoja sitä mukan kuin on aiheellista niin ettei kellekkään jää epäselväski missä mennään eikä ainakaan se hetki jolloin korjaust on tapahtunut kun se joka tapuksessa tapahtuu kuitenkin joskus .
No nyt on Elisan asiantuntijan kanssa käyty yhtä jos toistakin optiota lävitse ja kaiken kaikkiaan näyttää siltä ettei vikaa enään olisi havaittavissa.

Nyt alkaakin sitten muutamankin päivän/ muitten harrastusten ohessa viikkojen  testaaminen ja jos vielä olen sitä mieltä sen jälkeen ettei vikaa enään ole niin silloinhan operaattorin vianetsintä ja korjaus on mennyt nappiinsa.

Mutta jos sitten olen taas sitä mieltä , että vikaa löytyy niin se on kyllä minun velvollisuuteni ottaa uudestaan yhteyttä saunalahden/Elisan vianselvitykseen ja nyt uskon että tämä vian selvitys homma hoituu ihan oikein kun vainmuistan taas pytää tuota kaikkea vikailmoituksessa olevaa asiaa suunattavkasi maili boxiini (ruben.yxyxyx@saunalahti.fi tai sinne päin).

Nyt on helppoa  liittää kiitettävien joukkoon myös Saunalahti/Elisa tekninen vianratkaisujoukko kokonaisuudessaan.

Vaikka kuinka tuntuu himppu hankalalta myöntää niin täytyy kuitenkin sanoa, että tämä ongelma olisi todennäköisesti ratkennut jo viime syksynä hieman suuremalla omalla aktiivisuudella.

Pisteet menisi ehken näin asiakas  1 (ei kantanut omaa vastuutaan ihan niin kuin olisi pitänyt eli pitäsi oikeastaan lisätä tuo vielä - )
Vian korjaus                                    1 (ja kun taas asian tuntevan ihmisen kanssa sai tehdä töitä niin pitäsi varmaan lisätä vielä + ).

Vielä parempi loppu tulos  saataisiin mikäli Operaatori lisäisi asiakas kohtaisen profiiliin mahdollisuuden pyytää tällaiset keikat suoraan maili boxiinsa .

Osallistu keskusteluun