Kysymys

Miten voi Elisa unohtaa laskuttaa liittymästä ja sitten laittaa 12kk laskun kerralla

  • 6 maaliskuu 2015
  • 12 kommenttia
  • 2061 katselukerrat

Kiva saada nettilasku 12kk ajalta kun Elisa unohtanut laskuttaa. 

12 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +2
Hei!

Ei varmasti ole kiva moista saada, mutta jos on itselleen moisen tilannut, niin luultavasti olisi pitänyt ainakin varautua jonkinlaiseen laskuun per kk. Ainakin itse olisin vuoden sisällä kyllä jo kysellyt, missä lasku/laskut viipyvät, jos on ollut tarkoitus kerran kk vaikkapa tulla. Tätä en sano pahalla, mutta nyt voisi olla hyvä kurkata peiliin. Yritys ehkä toiminut väärin tm, mutta kyllä sinunkin olisi pitänyt jo asiaa ihmetellä aiemmin, niin ei olisi yllätyksiä tullut. Ilmaiseksi tuskin palvelujaan tarjoavat, ei Elisa eikä kukaan muukaan.
Käyttäjätaso 7
Manipenni kirjoitti: olisi pitänyt ainakin varautua jonkinlaiseen laskuun per kk.
Jep. Vaikka sopimus on kuukausittaisesta laskutuksesta, yrityksellä on muistaakseni 3 vuotta aikaa lähettää se lasku, ennen kuin saatava vanhenee. Tietysti sitä olettaisi, että yritys muistaisi edes laskuttaa ajoissa (mitä kaikki eivät kylläkään tee), mutta virheitä sattuu, ja erityisesti bittimaailmassa niitä virheitä tuntuu sattuvan useinkin.

Aloittaja on oletettavasti sopimuksen tehnyt ja käytti palvelua koko tuon 12 kk, vaikka laskua ei kuulunutkaan? Silloin ei voine edes vedota perusteeseen "en mä tiennyt".
Käyttäjätaso 3
  •  Pahoittelen omalta osaltani tapahtunutta 😞 Sopimusehtojen mukaisesti Elisan Saunalahdella on oikeus periä laskutettava takautuvasti, koska palvelu on kuitenkin ollut koko ajan käytössäsi. Halutessasi voin tehdä sinulle maksusopimuksen, mikäli laskusi on jo muodostunut.
  • En hyväksy laskua. Laitoin jo asiasta sähköposia asiakaspalveluun. Tästä asiasta keskustellaan vielä. Jos ei muuten asia etene niin kuluttaja-asiamiehen myötä keskustellaan.

    Jos Elisa ei oman virheensä vuoksi laskuta niin pidän törkeänä lähettää vain kirjeen että saat laskun takautuvasti.

    pommelraie kirjoitti:
    @407660542 Pahoittelen omalta osaltani tapahtunutta 😞 Sopimusehtojen mukaisesti Elisan Saunalahdella on oikeus periä laskutettava takautuvasti, koska palvelu on kuitenkin ollut koko ajan käytössäsi. Halutessasi voin tehdä sinulle maksusopimuksen, mikäli laskusi on jo muodostunut.

    Käyttäjätaso 2
    407660542 kirjoitti:
    En hyväksy laskua. Laitoin jo asiasta sähköposia asiakaspalveluun. Tästä asiasta keskustellaan vielä. Jos ei muuten asia etene niin kuluttaja-asiamiehen myötä keskustellaan.

    Jos Elisa ei oman virheensä vuoksi laskuta niin pidän törkeänä lähettää vain kirjeen että saat laskun takautuvasti.

    Onnea turhalle taistelullesi.

    Kuluttaja-asiamies ei muuten edelleenkään hoida yksittäisiä kuluttajariita-asioita.
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +2
    Jep, saahan siitä keskustella ja harmillinen juttuhan tuo on. Mutta maksamaan joudut, tavalla tai toisella. Takautuva laskutus on täysin oikeutettu ja rahat peritään vaikka "voudin" kautta.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Tällaisia virheitä sattuu ja kuten aiemmin todettiin, kyllä siinä kuluttajankin pitäisi ymmärtää kysellä laskun perään. Tai jos tietoisesti jättää kyselemättä niin ainakin on syytä varautua lasku aikanaan maksamaan. Ja edes se, että kuluttajakaan ei huomaa puuttuvaa laskua, ei oikeuta saamaan palvelua ilmaiseksi. Mitä ostetaan, se myös maksetaan.

    Itselläni kävi joku vuosi sitten siten, että sähköyhtiö ei laskutusjärjestelmässä olleen vian takia lähettänyt lainkaan sähkölaskuja. Minulla kesti kovin pitkään se huomata, koska sähkö ja sähkön siirto tulivat eri yhtiöiltä ja siirtoyhtiö kyllä laskutti sähkön siirrosta.

    Sähkön toimittajalta kesti lopulta lähes 4 vuotta huomata virhe ja he laskuttivat osittain sähkölämmitteisen omakotitalon 3 vuoden sähkönkäytön takautuvasti kertalaskulla. Sitä vanhemmat saatavat yhtiö "hyvitti" laskussa, koska ne olivat jo ehtineet vanhentua. Toki he olisivat tarjonneet korotonta mahdollisuutta maksaa lasku osissa.
    Kyl se vaan pitää maksaa, itekki just mietin että elisalta ei oo tullu laskua mut jos ei tän kuun loppuun mennessä tule niin kyllä tulee soitettua ja kyseltyä, on meinaan ennenki käyny saunalahdella etten saanu puhelinliittymää vaihdettua ku oli joku lasku jääny maksamatta ½ vuotta sitten aikoinaan ja liikkeessä raapi päätä et outo juttu ku liittymä olisi pitäny sulkea sentakia jo. Tosin jos eivät ole lähettäneet sitä niin ehkä siksi ei oo rekisteröityny koneelle ja liittymä on jäänyt auki sentakia mutta kyllä se maksaa piti :D

    Ja jos ne noin mokaa kyl ne varmaan jonkinsortin laskusopimuksen voi tehä jos ei oo varaa maksaa koko hommaa kerralla, ainaki luulis tulevan vastaan jos on mokannu tollalailla.
    Kiitos vastauksista.

    Mukava saada kirje jossa kerrotaan että jatkossa kuukausittaiset maksut laskutetaan kalenterikuukausittain!

    Niin minä olin tilannut kyllä laskun joka kuukausi kuten sopimuksessa allekirjoitin. Ei tää nyt ihan näin pelkällä sanomisella mene läpi mene vaikka kuinka inisevät. *****!!!!

    Hei, minulle tulee muitakin elisan palveluista maksuja.

    Mutta jos kerran elisa ei osaa laskuttaa sopimuksen mukaan niin se on myös sopimuksen rikkominen. Siis minulla myös oikeus tehdä omia päätöksiä sopimuksen jatkumisesta.

    Minulle käy myös se että päätän kaikki...KAIKKI, sopimukseni Elisan kanssa. Koska elisa on rikkonut sopimusta. Ei sopimus ole yksipuolinen jossa toinen sanelee ehdot!

    Elisa ei ole edes kertonut miltä ajalta on laskuttamatta. Sanoo vain että lasku tulee 12kk takautuvasti. Ei se näinkään mene! Ja laskun tulleessa onkin 12kk+2kk. Sekin meni pieleen! 

    Ei vastata sähköpostiin, laskutus ei vastaa puhelimeen vaikka jonottaa 10 min. Hei haloo.

    Pikkurahoja, minä voin maksaa laskun. Mutta se tarkoittaa myös sitä että voin sanoa sopimukset irti, koska en voi enää luottaa koko firmaan. Vai onko tämä kirje jossa luvataan laskuttaa joka kalenterikuukausi sitten taas vain huijauskirje, sanahelinää jolla ei ole mitään painoarvoa? Hei minä tein sopimuksen jo aiemmin että laskutuskausi on YKSI kuukausi.

    No voi voi, vastaukset saatte pitää ominanne. Niitä en tartte!
    Niin ja Otsikko oli Miten elisa unohtaa laskuttaa.

    Mitään syytä siihen ei ole annettu miksi elisa unohti laskuttaa.
    elisa saa ottaa kyllä vastuutakin asiasta, eikä vain laittaa kirjettä jossa ei edes kerrota mitään.
    Käyttäjätaso 7
    407660542 kirjoitti:
    Mitään syytä siihen ei ole annettu miksi elisa unohti laskuttaa.

    Tarvitsetko virheraportin Elisan laskutusjärjestelmästä, vai mikä tähän auttaisi? Kelpaako sellainen konekielinen versio?

    (todennäköisesti Elisan järjestelmä ei kuitenkaan tue tuollaisen raportin tekemistä, sorry)
    407660542 kirjoitti:

    Pikkurahoja, minä voin maksaa laskun. Mutta se tarkoittaa myös sitä että voin sanoa sopimukset irti, koska en voi enää luottaa koko firmaan. Vai onko tämä kirje jossa luvataan laskuttaa joka kalenterikuukausi sitten taas vain huijauskirje, sanahelinää jolla ei ole mitään painoarvoa? Hei minä tein sopimuksen jo aiemmin että laskutuskausi on YKSI kuukausi.

    Toistaiseksi voimassa olevat sopimukset voit tietysti sanoa irti, mutta määräaikaisten sopimusten purkamiseen ei tämä taida riittää perusteeksi. Ymmärtääkseni Elisa on korjannut laskutuksen reklamaatiosi jälkeen.

    Osallistu keskusteluun