Vastattu

Modeemi ei yhdistä nettiin (Zyxel VMG3925-B10B)

  • 4 November 2016
  • 5 kommenttia
  • 11712 katselukerrat

Hei! Tilasin nopeamman kiinteän laajakaistan kotiini ja sen kaveriksi vielä reitittimen, jotta voin jakaa nettiä myös tablettiin ja puhelimeen. Liikkeessä minulle sanottiin, että reititin vain yhdistetään seinään ja netti toimii - no eipä toimi. Kun Ethernet-tekniikalla kytkee pelkän johdon seinästä tietokoneeseen, netti kyllä toimii. Mutta kun kytkee reitittimen, Internet-valo palaa punaisena. Kytkennät on tarkistettu moneen kertaan, ja reititin on monesti sammutettukin ohjeiden mukaan. En vain saa sitä toimimaan. Elisan nettisivuja olen kolunnut tänään varmaan neljä tuntia, enkä millään löydä tietoa, miten saan reitittimen toimimaan. Verkko- ja jakamiskeskuksesta näen, että tietokone on yhdistettynä reitittimeen, mutta reititin ei yhdistä Internetiin. Yritin sitä kautta määrittää uuden verkon tai yhteyden, mutta kone halusi tietää 8-numeroisen pin-koodin, jota minulla ei ole. Olen myös lukuisia kertoja käynyt modeemin asetusten hallinnassa, jossa kehotetaan muuttamaan WAN-asetuksia tai olemaan yhteydessä ISP. En tiedä mistä löydän asetukset, olen vaikka mitä jo yrittänyt muuttaa mutta aina pukkaa virheilmoitusta näytölle. Eikä niissä edes lue, mikä virhe on kyseessä - muuta kuin ettei reititin ole yhteydessä Internetiin. Hieno homma, mutta miten saan sen nettiin?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi sussu-70 9 November 2016, 18:54

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

5 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +23
Kokeilepa ensin yksinkertaisesti niin, että kytket reitittimen WAN-portista ethernet-kaapelin sinne jakamon data-pistokkeeseen. Resetoi laite tehdasasetuksille klemmarilla. Odota, että internet-valo syttyy vihreäksi ja sen jälkeen rupeat askartelemaan langattomien laitteiden parissa.

Jos langattoman verkkoyhteyden muodostaminen ei PIN-koodilla onnistu, voit käyttää laitteen pohjassa lukevaa salasanaa.
Kiitos neuvosta! Sen jälkeen netti toimikin hienosti pari päivää. Sitten jostain syystä se lakkasi toimimasta. Pyysi salasanaa, joka oli muka väärä, vaikka ihan oikean annoin. Nyt en saa yhdistettyä nettiin vaikka laitan koneesta johdon reitittimeen. Resettiä olen kokeillut jo kolme kertaa, mutta ei toimi. Internet-valo palaa kyllä vihreänä, mutta miksei netti toimi? Turhauttavaa kun ei tiedä mitä tehdä, mutta ei ole varaa palkata ketään asentamaankaan tätä puolestani.

Tuosta pinkoodista vielä... silloin kun kone kysyi pinkoodia, yritin tietysti laittaa salasanan joka löytyi laitteen pohjasta. Ei ollut oikea, koska pinkoodissa ei saanut olla kirjaimia.
Koitapas katsoa vielä siinä kun koitat yhdistää langattomaan verkkoon, että siinä kohdassa johon pin-koodi kirjoitetaan, niin sen alla lukee muistaakseni jotakuinkin näin "yhdistä käyttämällä suojausavainta".
Siitä kun klikkaa, niin pääset sillä reitittimen pohjassa olevalla suojausavaimella verkkoon.

Tuosta pinkoodista vielä... silloin kun kone kysyi pinkoodia, yritin tietysti laittaa salasanan joka löytyi laitteen pohjasta. Ei ollut oikea, koska pinkoodissa ei saanut olla kirjaimia.[/quote]
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
Nettikuntoon: Ovatko yhteydet alkaneet toimimaan normaalisti? 🙂
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Siirretty tämä oikealle keskustelualueelle OmaElisa --> Laajakaistaliittymät (liippaa hieman lähempää) 🙂