Vastattu

Modeemin firmiksen päivityksestä pitää nykyään maksaa?


Käyttäjätaso 7
  • Tietolähde
  • 988 kommenttia
Siis w00t?!?
Ellun ohjeet neuvoo soittamaan omagurulle, jos Ellun oma etäpäivitys ei toimi, jotta saisi firmiksen, josta on poistettu Ellun omia bugeja?

Aiiika paksua?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi matiaas 2 joulukuu 2016, 14:56

Tuossa on varmaan asiakaspalvelusivujen päivittäjällä tapahtunut jokin ajatuskatkos tekstiä kirjoittaessa. Pahoittelut siitä. Laitoin tuosta korjauspyynnön eteenpäin, koska tarkoituksella emme halua johtaa harhaan tällaisessa asiassa, joka selvästi kuuluu asiakaspalvelulle.

Jos meiltä hankittuun laitteeseen ei firmis päivity automaattisesti niin se on vikaan verrattava asia, jonka hoitaa asiakaspalvelumme käytönvarmistuspuoli. Samalla tavalla kuin minkä tahansa häiriötilanteen. Yksityisviestillä me palstatiimiläisetkin näitä teemme meiltä hankittuihin laitteisiin kun ilmoittaa viestissä laitteen sarjanumeron ja asiakastietonsa.
Katso alkuperäinen viesti

11 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Onko kyseessä nettisivuilla lukeva ohje, asiakaspalvelun sinulle antama ohje vai muuta kautta saatu neuvo?
Prikulleen saman ongelman kanssa painin.

Tarvitisisin softan versiona jonka saan päivitetyä itse WebGUIn kautte tupiin, muttei tunnu löytyvän mistään VMG3926-B10A_Elisa6 versiota.
Olisiko sellanen mahdollista saada?

Koneessa oli alunperin Elisan firmis, mutta kun aina vastaus oli "ei saada yhteyttä, ei voida päivittää" soitti sitten yritys puolelle (jonka asiakas olen) tai yksityis puolelle niin laitoin Zyxellin orggis firmiksen tupaan joka korjasi WLAN ongelmat. AInut mitä se toi mukanaan oli pari profiilia. Mut enää en omagurulle firman luuria kuluta, siitä kun ei ole hyötyä tässä keississä. Vakio vastaus on "ei löydy järjestelmästä"?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Palstatiimi päivittelee noita firmware -versioita suuntaan tai toiseen asiakkaan toiveen mukaan, eikä se maksa mitään.

Suosittelen laittamaan asiasta yksityisviestiä Palstatiimille. Yksityisviestiin käytössä oleva modeemi (sarjanumero & MAC -osoite ei pahitteeksi), käytössä oleva firmware (löytyy modeemin asetuksista) sekä oma asiakasnumero (löytyy esim. laskusta).
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tarvitisisin softan versiona jonka saan päivitetyä itse WebGUIn kautte tupiin, muttei tunnu löytyvän mistään VMG3926-B10A_Elisa6 versiota.
Olisiko sellanen mahdollista saada?


Ei ole tuollaista itse uploadattavaa versiota tarjolla.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tarvitisisin softan versiona jonka saan päivitetyä itse WebGUIn kautte tupiin, muttei tunnu löytyvän mistään VMG3926-B10A_Elisa6 versiota.
Olisiko sellanen mahdollista saada?


Kannattaa myös huomioida se, että tuo Elisa6 -firmis on aiheuttanut VMG3926 ja VMG3925 -modeemeissa huomattavaa epävakautta. Laite saattaa buuttailla itseään toisinaan hyvinkin tiheään tahtiin. Elisa5 -firmis on parempi vaihtoehto, koska siinä tätä ongelmaa ei ilmene.

Lisää aiheesta täällä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
Palstatiimi päivittelee noita firmware -versioita suuntaan tai toiseen asiakkaan toiveen mukaan, eikä se maksa mitään.


Hyvä näin, mutta on senverran älytöntä pelia . Sitten otetaan yhteyksiä päivitellään ja yritetään taas jne... Parempi vain, jos mahdollista käyttää omia laitteita päästä päähän (jos vain on osaamista / kiinnostusta). Näin olen itse toiminut ja kun koko setti on omissa hyppysissä.

- Yhteys ei ole ollut koskaan alhaalla (niin että en tietäisi miksi / yllättäen)
- Yhteys on ollut 100% vakaa (purkit eivät koskaan jumissa 20v historian aikana)
- Vain itse netti yhteys on ollut rikki tuona aikana (yhteensä 3 kertaa > yksi näistä DHCP- ongelma)

T: Tuokki
Käyttäjätaso 7
Onko kyseessä nettisivuilla lukeva ohje, asiakaspalvelun sinulle antama ohje vai muuta kautta saatu neuvo?
Hohhoijaa!
https://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/laajakaista/ohje/kotiboksi-vmg3926/#paivitykset
"Mikäli uusin ohjelmistoversio ei päivity odottelustasi huolimatta, niin laite voidaan tarvittaessa päivittää myös manuaalisesti. Otathan tällöin yhteyttä Elisan Omaguruun."

Rahastuksen röyhkeydellä ei ole rajaa?
Käyttäjätaso 7
Palstatiimi päivittelee noita firmware -versioita suuntaan tai toiseen asiakkaan toiveen mukaan, eikä se maksa mitään.

Suosittelen laittamaan asiasta yksityisviestiä Palstatiimille. Yksityisviestiin käytössä oleva modeemi (sarjanumero & MAC -osoite ei pahitteeksi), käytössä oleva firmware (löytyy modeemin asetuksista) sekä oma asiakasnumero (löytyy esim. laskusta).

Oiskohan reilua, että tästä asiakkaalle ilmaisesta vaihtoehdosta kerrottaisiin ihan laitteen tukisivuilla?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tuossa on varmaan asiakaspalvelusivujen päivittäjällä tapahtunut jokin ajatuskatkos tekstiä kirjoittaessa. Pahoittelut siitä. Laitoin tuosta korjauspyynnön eteenpäin, koska tarkoituksella emme halua johtaa harhaan tällaisessa asiassa, joka selvästi kuuluu asiakaspalvelulle.

Jos meiltä hankittuun laitteeseen ei firmis päivity automaattisesti niin se on vikaan verrattava asia, jonka hoitaa asiakaspalvelumme käytönvarmistuspuoli. Samalla tavalla kuin minkä tahansa häiriötilanteen. Yksityisviestillä me palstatiimiläisetkin näitä teemme meiltä hankittuihin laitteisiin kun ilmoittaa viestissä laitteen sarjanumeron ja asiakastietonsa.
Käyttäjätaso 7
Tuossa on varmaan asiakaspalvelusivujen päivittäjällä tapahtunut jokin ajatuskatkos tekstiä kirjoittaessa. Pahoittelut siitä. Laitoin tuosta korjauspyynnön eteenpäin, koska tarkoituksella emme halua johtaa harhaan tällaisessa asiassa, joka selvästi kuuluu asiakaspalvelulle.

Jos meiltä hankittuun laitteeseen ei firmis päivity automaattisesti niin se on vikaan verrattava asia, jonka hoitaa asiakaspalvelumme käytönvarmistuspuoli. Samalla tavalla kuin minkä tahansa häiriötilanteen. Yksityisviestillä me palstatiimiläisetkin näitä teemme meiltä hankittuihin laitteisiin kun ilmoittaa viestissä laitteen sarjanumeron ja asiakastietonsa.

Taitaa olla sivunkorjausprojekti vielä kesken?
Jään odottamaan lupausta, että se ehditään korjata ennen kesälomia, mutta ei kerrota minkä vuoden kesälomia?
Käyttäjätaso 7
Tuossa on varmaan asiakaspalvelusivujen päivittäjällä tapahtunut jokin ajatuskatkos tekstiä kirjoittaessa. Pahoittelut siitä. Laitoin tuosta korjauspyynnön eteenpäin, koska tarkoituksella emme halua johtaa harhaan tällaisessa asiassa, joka selvästi kuuluu asiakaspalvelulle.

Jos meiltä hankittuun laitteeseen ei firmis päivity automaattisesti niin se on vikaan verrattava asia, jonka hoitaa asiakaspalvelumme käytönvarmistuspuoli. Samalla tavalla kuin minkä tahansa häiriötilanteen. Yksityisviestillä me palstatiimiläisetkin näitä teemme meiltä hankittuihin laitteisiin kun ilmoittaa viestissä laitteen sarjanumeron ja asiakastietonsa.

Ikävä kyllä tuon harhaanjohtamisen jatkuminen näin ulkopuolisen silmin näyttää ihan tarkoitukselliselta.
Vai miten muutenkaan tilannetta voi tulkita?

Osallistu keskusteluun