Vastattu

Muutto laajakaistattomalle alueelle

  • 17 marraskuu 2017
  • 9 kommenttia
  • 501 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 3 kommenttia
Näköjään laajakaistattomalle alueelle muuttavaa laskutetaan entiseen tapaan, vaikka alueella ennestään asuvat vapautetaan maksuista, kun palvelut lopetetaan Elisan toimesta. Osoitteenmuutos jätetään "huomioimatta" vaikka se huomataankin lähettämällä tekstari "sopimuksiasi päivitetään". Lyhytnäköistä toimintaa...
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi sakarialanne 17 marraskuu 2017, 20:00

Meillä on mahdollisuus hyödyntää osoitteenmuutostietoja laajakaistan automaattisessa siirrossa, ilman että asiakkaan erikseen tarvitsee tilata liittymälle siirtoa.

Tuntematta tätä tapausta tarkemmin, voisi olla kyse siitä, että Elisan olemassaoleva asiakas muuttaa sellaiselle alueelle, jossa verkko-operaattorina toimii Telia/DNA/joku muu ja palveluoperaattorina Elisa ja tällä verkko-operaattorilla olisi saatavuustietojen mukaan saatavilla tilaajayhteyksiä vuokrattavaksi palveluoperaattoreille, mutta todellisuussa niin ei enää olekaan, vaan kupariverkkoa onkin purettu.

Ettei menisi ihan arvailuksi, kannattaa tosiaan olla yhteydessä asiakaspalveluun niin homma selviää.

Aloittaja ei toki ole velvollinen maksamaan laajakaistamaksuja sellaiselta ajanjaksolta, jolla palvelu ei ole ollut toimitettuna.
Katso alkuperäinen viesti

9 kommenttia

Parisen viikkoa on vanhan laajakaistasopimukseni kohdalla OmaElisassa ollut viesti, jonka mukaan sopimusta päivitetään. Nyt sinne on ilmestynyt viesti, jonka mukaan laajakaista avataan entisessä osoitteessani 1.12. Eli siis kun nyt maksan olemattomasta kaistasta ja Viihteestä uudessa osoitteessa 39,90/kk, niin jatkossa maksan (myös?) laajakaistasta asunnossa, joka on myyty ja jossa on uudet asukkaat. Aina vain paremmaksi menee...
Käyttäjätaso 7
Ja jos nyt ihan tarkkoja ollaan niin laskun riidallista osaa ei tarvitse maksaa...

Joo, niinhän se on. Korjasin...
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Kai kannattaa tosiaan maksaa, mutta tästä kokemuksesta vedän kyllä omat johtopäätökseni...

Lasku pitää maksaa, mutta siitä voi silti reklamoida. Tai toisin päin sanottuna, vaikka laskusta tekee reklamaation, se pitää silti maksaa, jos eräpäivä tulee vastaan ennen asiasta sopimista. Jos myöhemmin todetaan, että lasku oli aiheeton, Elisa hyvittää ne eurot sinulle.

Toivottavasti se tekemäsi johtopäätös on, että tällaisessa asiassa kannattaa ottaa puhelin kouraan ja soittaa asiakaspalveluun. Tai vaihtoehtoisesti käyttää esim. OmaElisan chattia.
Ja jos nyt ihan tarkkoja ollaan niin laskun riidallista osaa ei tarvitse maksaa ennen kuin asia on selvinny mutta jos käykin niin että elisa on oikeassa ja asiakas väärässä niin asiakas joutuu maksaan myös viivästyskulut siksi on suositeltavaa maksaa lasku vaikka reklamoiskin laskun
Käyttäjätaso 7
Kai kannattaa tosiaan maksaa, mutta tästä kokemuksesta vedän kyllä omat johtopäätökseni...

Lasku pitää kannattaa maksaa, mutta siitä voi silti reklamoida. Tai toisin päin sanottuna, vaikka laskusta tekee reklamaation, se pitää kannattaa silti maksaa, jos eräpäivä tulee vastaan ennen asiasta sopimista. Jos myöhemmin todetaan, että lasku oli aiheeton, Elisa hyvittää ne eurot sinulle.

Toivottavasti se tekemäsi johtopäätös on, että tällaisessa asiassa kannattaa ottaa puhelin kouraan ja soittaa asiakaspalveluun. Tai vaihtoehtoisesti käyttää esim. OmaElisan chattia.
Kai kannattaa tosiaan maksaa, mutta tästä kokemuksesta vedän kyllä omat johtopäätökseni...
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Asiakaspalveluun olen ottanut yhteyttä, mutta lasku on näköjään silti tulossa maksettavaksi tyhjästä. Ja kannattaakin maksaa lasku ettei mee perintään ja samalla riittauttaa asia jos mielestäsi elisa toiminut väärin
meinaan itse en hirveästi luottais siihen että ei tulis ongelmia jos ei maksa vaikka periaatteessa asia on niin että elisa ei voi laskua laittaa perintään jos lasku on riitautettu
Asiakaspalveluun olen ottanut yhteyttä, mutta lasku on näköjään silti tulossa maksettavaksi tyhjästä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Meillä on mahdollisuus hyödyntää osoitteenmuutostietoja laajakaistan automaattisessa siirrossa, ilman että asiakkaan erikseen tarvitsee tilata liittymälle siirtoa.

Tuntematta tätä tapausta tarkemmin, voisi olla kyse siitä, että Elisan olemassaoleva asiakas muuttaa sellaiselle alueelle, jossa verkko-operaattorina toimii Telia/DNA/joku muu ja palveluoperaattorina Elisa ja tällä verkko-operaattorilla olisi saatavuustietojen mukaan saatavilla tilaajayhteyksiä vuokrattavaksi palveluoperaattoreille, mutta todellisuussa niin ei enää olekaan, vaan kupariverkkoa onkin purettu.

Ettei menisi ihan arvailuksi, kannattaa tosiaan olla yhteydessä asiakaspalveluun niin homma selviää.

Aloittaja ei toki ole velvollinen maksamaan laajakaistamaksuja sellaiselta ajanjaksolta, jolla palvelu ei ole ollut toimitettuna.
Käyttäjätaso 7
Kannattaisiko ihan oikeasti ottaa yhteyttä asiakaspalveluun, eikä jättää tuollaista asiaa pelkän osoitteenmuutoksen varaan.

Osallistu keskusteluun