Vastattu

Myyijän moka

  • 10 maaliskuu 2016
  • 11 kommenttia
  • 549 katselukerrat

Hej.

Ihmettelen sen kun minulta sammutettiin laajakaista liittymä, no minulle pakotettiin ottamaan kotiteatteri hömpötys laitteet...oli itselläni hieman kiire toiseen kauppaan hakemaan porukat...ja sanoin toistuvasti Jumbossa olevaan elisa kauppan myyjälle että en halua tuo kotiteatteri systeemi lainkaan..no kiiruus pakotti minut nyt sitten ottamaan ja se myyjjä! 

En ottanut kuitenkaan postista sen ulos, kun en halunnut sitä!

Ja nyt elisa on poistanut liittymäni laajakaistaan....ja minä haluan sen vanhan liittymän takaisin se on varma...sen elisa on mulle velkaa!

No, yritetty uutta mutta sekin tuntuu tahmealta saada, että hyvä elisa!
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi matiaas 10 maaliskuu 2016, 11:58

Olispa sellainen laatikko, josta tulee esimerkiksi tällainen Elisa Viihde -kotiteatteri! Tämä olisi palveluiden palvelu!

kotiteatteri.jpg

Mutta itse asiaan 
  • ? :) 

    Tuossa jo ylempänä 
  • ? ehtikin vastailla tuosta (sopimus)teknisestä puolesta tarkemmin.

    Käytännössä laajakaistasopimuksesi on viestiesi perusteella muuttunut Elisa Viihde -laajakaistaksi/palveluksi ja olet jättänyt uuteen vanhan tilalle tilattuun sopimukseen kuuluvat laitteet Postiin ja siten ilmaissut peruvasi uuden sopimuksen, joka on korvannut vanhan laajakaistasopimuksesi. Näin sinulle ei jää mitään sopimusta voimaan, jos peruminen on käsitelty sopimusteknisistä seikoista huolimatta.

    Jos et ylempää saanut kiinni niin asia kyllä saadaan kuntoon, mutta kuten useimmat asiat, niin tämäkään ei pelkällä keskustelupalstakirjoittelulla tule kuntoon vaan ihan juttelemalla saadaan paras yhteisymmärrys.

    Voit laittaa minulle yksityisviestinä osoitettasi ja puhelinnumeroasi tulemaan niin pidetään juttuhetki ja katsotaan sopimuksesi kuntoon! :)

    Etämyynnin perumisoikeudesta lisätietoa asiakastukisivuilla ja myös osana tilausvahvistusta.

  • Katso alkuperäinen viesti

    11 kommenttia

    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Olipas sekavasti kirjoitettu juttu, mitä kotiteatteri kuuluu laajakaistaan ja onko Elisa alkanut kyseisiä laitteita myymään.
    Käyttäjätaso 4
    ilmeisesti kyseessä on Elisa Viihde palvelu.

    Laita palstan ylläpitäjälle viestiä, tunnistat heidät vihreästä käyttäjätunnuksesta. He varmasti kytkevät laajakaistan päälle ja laittaa jonkun kivan kamppiksen mukaan 🙂!
    Kiitos....tuommoisia jotain boxeja tai jotain hömpötyksiä en tiedä....paketti boxeja! Mutta juu eikä toi sekava ole kun itse miettii!
    Käyttäjätaso 7
    Toivottavasti opit tästä nyt yhden asian: KIIREESSÄ EI TEHDÄ PÄÄTÖKSIÄ

    Tälle perussäännölle on lisäksi erityinen alakohta, joka kuuluu: operaattorien myyjien kanssa ei koskaan asioida kiireessä ja hätäisesti. Tai jos jostain syystä niin pitää tehdä (esim. vikailmoitus), niin tilanteessa on ehdottomasti vältettävä kaikkia ilmaisuja tai äännähdyksiä, jotka voidaan tulkita myönteiseksi vastaukseksi tai jopa tilaukseksi.
    Ettei Elisalla ole taas ollut myyjä, joka on saanut myytyä Elisa Viihteen tilauksen ja kertonut, että laitteet voi kytkeä kotiteatteriin? En tiedä, toimiiko 14/30päivän peruutusoikeus näissä kivijalkaliikkeistä ostetussa tuotteessa vai toimiiko se Elisan tapauksessa vain puhelimella tehtyihin tilauksiin.

    Eli saanut myytyä Elisa Viihteen halvemmalla kuin nykyinen soppari/nopeampi netti mukaan tai jotain muuta tuollaista. Ja sinulla ei ole todellakaan mikään pakko suostua tyyliin 24kk soppareihin vaan myyjän olisi pitänyt uskoa, että ettet halua mitään uutta tuotetta. Kannattaa tehdä selväksi heti myyjälle, että ettet halua uusia laitteita/sopimuksia.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Muista myös se, että JOS TEET SOPIMUKSEN LIIKKEESSÄ, TÄLLÖIN EI OLE KYSE ETÄMYYNNISTÄ JA SINULLA EI OLE 14 PÄIVÄN PALAUTUSOIKEUTTA.

    Varmaan tämän asian pystyy selvittämään ja sopimaan, mutta lähtökohtaisesti se että omatoimisesti jätät paketin noutamatta postista, ei poista sinun vastuutasi tekemästäsi sopimuksesta. Sopimusoikeudellisesti olet silti velvollinen maksamaan kuukausimaksun kahden vuoden ajan sekä korvaamaan paketin palauttamisen postikulut.

    Ja olettaen, että myyjä ei uhkaillut perheesi turvallisuutta tai pitänyt asetta ohimolla, SINÄ teit ostopäätöksen ja olet vastuussa tekemistäsi sopimuksista. Uskon, että Elisa tässä armahtaa, mutta jatkossa on hyvä ymmärtää, että jos SINÄ laitat nimen alle sopimukseen, se on silloin sinun päätöksesi ja se mitä sovitaan niin se pidetään. Kiire on vain tekosyy.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Olispa sellainen laatikko, josta tulee esimerkiksi tällainen Elisa Viihde -kotiteatteri! Tämä olisi palveluiden palvelu!

    kotiteatteri.jpg

    Mutta itse asiaan 
  • ? :) 

    Tuossa jo ylempänä 
  • ? ehtikin vastailla tuosta (sopimus)teknisestä puolesta tarkemmin.

    Käytännössä laajakaistasopimuksesi on viestiesi perusteella muuttunut Elisa Viihde -laajakaistaksi/palveluksi ja olet jättänyt uuteen vanhan tilalle tilattuun sopimukseen kuuluvat laitteet Postiin ja siten ilmaissut peruvasi uuden sopimuksen, joka on korvannut vanhan laajakaistasopimuksesi. Näin sinulle ei jää mitään sopimusta voimaan, jos peruminen on käsitelty sopimusteknisistä seikoista huolimatta.

    Jos et ylempää saanut kiinni niin asia kyllä saadaan kuntoon, mutta kuten useimmat asiat, niin tämäkään ei pelkällä keskustelupalstakirjoittelulla tule kuntoon vaan ihan juttelemalla saadaan paras yhteisymmärrys.

    Voit laittaa minulle yksityisviestinä osoitettasi ja puhelinnumeroasi tulemaan niin pidetään juttuhetki ja katsotaan sopimuksesi kuntoon! :)

    Etämyynnin perumisoikeudesta lisätietoa asiakastukisivuilla ja myös osana tilausvahvistusta.
  • Myijän siinä opetus pitää saada kun itse koko ajan tyrkytti ja tyrkytti, oli mulla kyl sen verran aikaa mutta kun se kesti 25 minuuttia koko hoito...kun kieltäydyin ottamasta sen mutta aina vaan tyrkytti!

    Opetuksia myyijille nyt että älkää tyrkyttäkö monesti, nii saatte asiakas päättämään typeriä!
    Käyttäjätaso 7
    Lefelefe kirjoitti:
    Myijän siinä opetus pitää saada kun itse koko ajan tyrkytti ja tyrkytti, oli mulla kyl sen verran aikaa mutta kun se kesti 25 minuuttia koko hoito...kun kieltäydyin ottamasta sen mutta aina vaan tyrkytti!

    Opetuksia myyijille nyt että älkää tyrkyttäkö monesti, nii saatte asiakas päättämään typeriä!

    Kyllä. Olen samaa mieltä, myyjän ei pitäisi toimia noin. Mutta meidän mielipiteistämme riippumatta ne ihan taatusti tekevät jatkossakin noin (ja siksi ainakin itse vältän viimeiseen asti asioimista heidän kanssaan, ihan yleisen yhteiskuntarauhan nimissä)

    Tästä huolimatta, asiakkaan "tehtävä" on olla välittämättä siitä tyrkytyksestä, ja tehdä tilauspäätös kaikessa rauhassa oman päänsä mukaan. Kuten edellä jo todettiin, se olit sinä ihan itse, joka sen tilauspäätöksen lopulta teki. Et sinä voi ulkoistaa vastuuta siitä myyjälle.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Olen ihan samaa mieltä siitä, että kaikki eivät ole hyviä myyjiä. Mulle yksilehtimyyjä soitti ja myyjän henkinen kapasiteetti ei riittänyt ymmärtämään, mitä "en halua tilata" tarkoittaa edes kolmannella kerralla. Se sama jankutus vaan jatkui ja jatkui. Aloitin keskustelun hyvin ystävällisesti, mutta tuossa kohtaa painoin punaista luuria.

    Valitettavasti tilanne on se, että jos asiakas inttämisen jälkeen päättää ostaa, se on hänen oma päätös eikä sitä voi myyjän piikkiin laittaa. Jos ei halua ostaa, se pitää sanoa. Ei silloin mennä mitään tilaussopimusta tekemään. Kyllä tuossa olisi syytä peiliinkin katsoa jos tilaa jotain, mitä ei halua.

    Mutta on sitä hyviäkin myyjiä. Ostin hetki sitten auton ja sain juuri sellaisen kun halusin ilman mitään tuputtamista. Oli todella miellyttävä kokemus kun myyjä osasi palvella asiakasta.
    Käyttäjätaso 5
    Kunniamerkki
    Olen huomannut, että innokkaat myyjät kysyvät melko pian keskustelun alussa ikään kuin ohimennen henkilöllisyystodistusta "voidakseen tarkemmin arvioida tilanteen ja tarpeet", tms. perusteluna. 1. virhe tapahtuu, jos henkilöllisyytensä paljastaa tuossa vaiheessa, silloin vaara on suuri, että jotain huomaat ostaneensa/tilanneensa.

    Asiallinen myyjä kyllä selostaa tarjoamaansa tuotetta ilman tuotakin tietoa, jolloin voi päättää, kiinnostaako vai ei. Ellei selosta, niin ei kannata itsekään jatkaa, ei tule yllätyksiä. Eikä myyjälle kauppoja...

    Osallistu keskusteluun