Vastattu

Netflix & Procaster Smart TV

  • 12 joulukuu 2018
  • 3 kommenttia
  • 1014 katselukerrat

Verkkokauppa.com:sta tuli hankittua Procaster Smart televisio ja Elisan netti tuli äsken päivitettyä seuraavasti Saunalahti Kotikuitu 100M (perusnopeus 10M).

TV:ssä kun yritän yhdistää langattomaan verkkoon, niin ei yhdisty. Luulin että se oli nopeudesta kiinni, siksi päivitin netinkin nopeammaksi. Silti ei näytä skulaavan. Missä ongelma? Modeemi on asetettu vieläpä ihan TV:n viereen ja wifi toimii normaalisti muilla laitteilla, mutta ei TV:ssä.

Missä vika?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Purnipsi 12 joulukuu 2018, 22:28

Hei,

joskus harvinaisissa tapauksissa wifitukiasema ja päätelaite eivät "hyväksy" toisiaan. Kun sinulla nuo ovat aivan vierekkäin, niin suosittelisin käyttämään ihan kiinteää yhteyttä modeemista TV:hen käyttämällä verkkokaapelia. Se on sitä paitsi poikkeuksetta vakaampi ja varmempi tapa käyttää nettiyhteyttä. Samalla selätät wifin mahdolliset haasteet, erityisesti 2,4GHz taajuudella. Oletan, että tuo TV ei tue 5GHz taajuutta. Voihan sitä kokeilla niin modeemin kuin television palauttamista tehdasasetuksille. Ja kannattaa varmistaa, että syöttää wifin salausavaimen varmasti oikein.
Katso alkuperäinen viesti

3 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Hei,

joskus harvinaisissa tapauksissa wifitukiasema ja päätelaite eivät "hyväksy" toisiaan. Kun sinulla nuo ovat aivan vierekkäin, niin suosittelisin käyttämään ihan kiinteää yhteyttä modeemista TV:hen käyttämällä verkkokaapelia. Se on sitä paitsi poikkeuksetta vakaampi ja varmempi tapa käyttää nettiyhteyttä. Samalla selätät wifin mahdolliset haasteet, erityisesti 2,4GHz taajuudella. Oletan, että tuo TV ei tue 5GHz taajuutta. Voihan sitä kokeilla niin modeemin kuin television palauttamista tehdasasetuksille. Ja kannattaa varmistaa, että syöttää wifin salausavaimen varmasti oikein.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Tervetuloa OmaYhteisöön @Sandreas!

Mikähän on tuo käyttämäsi modeemi (merkki ja malli)? Joskus tosiaan modeemin resetointi saattaa auttaa tällaisissa ongelmissa. Eli painat modeemin takaa löytyvää reset -painiketta esim. avatulla klemmarilla niin kauan, että modeemin valot sammuvat tai välähtävät yhtä aikaa. Tämän jälkeen kannattaa kokeilla tuota langattomaan verkkoon yhdistämistä uudelleen. Kannattaa myös huomioida se, että langattoman verkon salasana tulee antaa juuri sellaisena kuin se laitteen pohjassa on. Isoilla ja pienillä kirjaimilla on merkitystä.

Mikäli sinulla on käytössä älypuhelin, voit jakaa siitä nettiyhteyden myös langattomasti. Osaako televisio yhdistää tähän puhelimen luomaan langattomaan verkkoon itsensä? Jos ei, voi itse televisiossa olla häikkää, jolloin sinun tulisi ottaa yhteyttä Verkkokauppa.comiin asian selvittämiseksi. Jos televisio yhdistää itsensä puhelimen luomaan verkkoon, mutta ei suostu yhteistyöhön modeemin kanssa, voi kyseessä olla Purnipsin mainitsema yhteensopivuusongelma.

Jos televisio ja modeemi ovat lähekkäin, suosittelen itsekin kytkemään television langalliseen verkkoon langattoman sijaan. Langallinen verkko toimii aina paremmin kuin langaton ja nopeudet voivat olla merkittävästi parempia.

Netin nopeudella ei taas ole mitään merkitystä laitteiden yhdistämisessä langattomaan verkkoon. Nettikäytön sulavuuteen nopeus taas voi vaikuttaa merkittävästi. Mitä nopeampi yhteys, sitä sulavammin eri laitteet voivat käyttää nettiyhteyttä samaan aikaan.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Aivan, tosiaan ei tullut yön tunneilla mieleen, että voihan modeemin wifi olla rikki.

Telkkari sentään toiminnee puhelimesta jaetulla netillä, mutta tietääkseni Chromecast ei enää suostu käyttämään Android-puhelimella jaettua yhteyttä. Mutta siitä ei taida olla AP:n tapauksessa olla kyse.

Osallistu keskusteluun