Vastattu

Netgear N300 lakkasi toimimasta resetoinnin jälkeen

  • 29 joulukuu 2017
  • 4 kommenttia
  • 587 katselukerrat

Sain Elisalta viestin että liittymäämme liitetyn laitteen palvelua on käytetty väärin ja tilanne pitää korjata tai liittymä suljetaan. Soitin asiakaspalveluun ja sieltä kehotettiin resetoida reititin ja vaihtaa sitten hallinnassa sen salasana. Resetoin sen painamalla klemmarilla nappia usean sekunnin ajan. Sen jälkeen kaikki valot (power, internet ja wlan) syttyivät normaalisti ja eivät vilku, vaan palavat tasaisesti. Mutta en saa tietokoneella tai puhelimella yhteyttä nettiin, enkä pääse myöskään Netgearin hallintasivuille.

Olen kokeillut Mac ja Pc koneilla, Applen ja Android puhelimilla mutta millään niistä ei pääse läpi. Olen kokeillut eri selaimia ja tyhjentänyt selainten välimuistit ja selaushistorian. Wlan yhdistyy kyllä mutta nettiin sillä ei pääse. Myös kaapelilla kun liitän koneen modeemiin niin koneella näkyy että yhteys toimii mutta nettiin ei silti pääse. Ainoastaan kun liitän koneen kaapelilla suoraan jakorasiaan ja jätän reitittimen välistä pois niin yhteys toimii, mutta silloinkaan en tietysti pääse Netgearin hallintasivuille.

Olen resetoinut laitteen nyt useaan kertaan mutta mikään ei tunnu auttavan. Pitääkö tästä lähteä uuden reitittimen hankintaan vai saako tuon jotenkin vielä pelittämään?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Dj_God 29 joulukuu 2017, 18:27

Mietin että josko joku tietäisi jotain poppakonstia jolla homman saisi taas toimimaan. Laite oli valmiina asunnossa, eikä ole siis Elisalta hankittu. Lisäksi laite on alle kolme kuukautta vanha, joten en viitsisi lähteä uutta ostamaan jos asian pystyy jotenkin muuten korjaamaan.

Kokeile vielä resetoida modeemi kertaalleen. Jos ei auta, menee laite vaihtoon.

Jos tuo alle 3kk vanha laite, sillä on todennäköisesti jonkinlainen tuotetakuu voimassa. Nyt pitää vaan selvittää, kuka on tuon laitteen toimittanut tai mistä se on hankittu ja kenellä on laitteeseen liittyvät takuutodistukset hallussaan.

Uuden laitteen ostamista kannattaa harkita vasta siinä vaiheessa kun nykyistä laitetta ei syystä tai toisesta takuuseen saa tai haluat itsellesi paremman ja suorituskykyisemmän mallin.
Katso alkuperäinen viesti

4 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1


Olen resetoinut laitteen nyt useaan kertaan mutta mikään ei tunnu auttavan. Pitääkö tästä lähteä uuden reitittimen hankintaan vai saako tuon jotenkin vielä pelittämään?


Ettei vain olisi käynyt, niin että liittymä on suljettu operaattorin päästä tuon "väärin käyttämisen" seurauksena. Joten resetointi ei sitten auta Olen yhteydessä asiakaspalveluun ja kysy onko liittymä suljettu. Kerro, että olet resetoinut modeemin ja että nyt et pääse mitenkään nettiin.

Todennäköinen ratkaisu painavat sieltä operaattorin päästä nappia tai lähettävät uuden modeemin.

T: Tuokki
Yhteys on edelleen auki koska kun liitän koneen piuhalla suoraan sähkökaapin jakorasiaan niin yhteys pelaa. Mutta heti jos laitan piuhan jakorasiasta reitittimeen ja siitä koneeseen, ei yhteys toimi. Eli Netgearissa käsittääkseni siis vika. Mietin että josko joku tietäisi jotain poppakonstia jolla homman saisi taas toimimaan. Laite oli valmiina asunnossa, eikä ole siis Elisalta hankittu. Lisäksi laite on alle kolme kuukautta vanha, joten en viitsisi lähteä uutta ostamaan jos asian pystyy jotenkin muuten korjaamaan.
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki +2
"Ainoastaan kun liitän koneen kaapelilla suoraan jakorasiaan ja jätän reitittimen välistä pois niin yhteys toimii"
Eli toimii ilman tuota reititintä?
Kannattanee hommata uusi reititin.

Operaattori avaa kyllä liittymän valistamisen jälkeen ja luottamuksella että asiakas tehnyt vaadittavat toimenpiteet. Liittymä suljetaan sitten vain uudestaan jos haittaliikenne jatkuu.

Kolmannella kerralla avaus on sitten maksullinen.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Mietin että josko joku tietäisi jotain poppakonstia jolla homman saisi taas toimimaan. Laite oli valmiina asunnossa, eikä ole siis Elisalta hankittu. Lisäksi laite on alle kolme kuukautta vanha, joten en viitsisi lähteä uutta ostamaan jos asian pystyy jotenkin muuten korjaamaan.

Kokeile vielä resetoida modeemi kertaalleen. Jos ei auta, menee laite vaihtoon.

Jos tuo alle 3kk vanha laite, sillä on todennäköisesti jonkinlainen tuotetakuu voimassa. Nyt pitää vaan selvittää, kuka on tuon laitteen toimittanut tai mistä se on hankittu ja kenellä on laitteeseen liittyvät takuutodistukset hallussaan.

Uuden laitteen ostamista kannattaa harkita vasta siinä vaiheessa kun nykyistä laitetta ei syystä tai toisesta takuuseen saa tai haluat itsellesi paremman ja suorituskykyisemmän mallin.

Osallistu keskusteluun