Vastattu

Netti hyytyi/pätkii

  • 13 syyskuu 2019
  • 1 kommentti
  • 326 katselukerrat

  • Kyselyiässä
  • 21 kommenttia
Morjes ja taas on ongelmia!

Viikko-pari sitten oli ongelmaa netin toiminnassa ja nyt taas! Taloyhtiön kaapeli, saunalahti kotikuitu 100M. Modeemi on Arris TG493s. Resetoitu on ja virrat otettu pois pari kertaa, ei auta. Ilman johtoja "tuuletettu" ei auta mikään...

Modeemi minkä vasta vähän aika sitten vasta sain teiltä hajos? Vai mikäs nyt on ongelma? Eilen kello 10.00-13.00 tää netti rupes tökkiin pahasti. Aivan itekseen, kukaan ei edes käyttäny sinä aikana mitään nettilaitetta tms. tehny virityksiä mihkään asetuksiin. Aamulla mitattu tulos

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi draakki 13 syyskuu 2019, 11:57

Morjes! Ja juu nyt ei kyllä nopeudet hyvältä näytä, linjalla näyttäisi jotain erikoista olevan nyt 🤔 oliko tuo tulos mitattu suoraan verkkokaapelilla vai wifi-verkon kautta? Voisin kanssa varmistella että oletko sattunut huomamaan telkkarin kuvassa pikselöintiä? Tuossa Arriksen modeemissa on aina mukana sellainen datasplitteri, joka joskus aiheuttaa vikoja itsessään. Onko sinulla mahdollisuutta kokeilla yhteyttä vielä toisesta antennipistorasiasta vielä?

Tuosta pitää kyllä mahdollisesti tehdä vikailmoitus - tässä nyt aikamoinen monsterilista lisätiedoista mitkä auttaisi tosi paljon jos voisit nämä laittaa meille vielä yksityisviestillä profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta niin päästään ongelman syrjään paremmin kiinni!

  1. Koska tuo yhteys on toiminut viimeksi ilman yskimistä (mielellään päivän tarkkuudella jos mahdollista)
  2. Onko kaapelit tarkistettu (mahdollinen T-liitin ja jatkojohdot poistettu välistä)
  3. Tarkista kanavapaikka 380 (infokanava), löytyykö kanavapaikka? Näkyykö kanavapaikan 380 lähetys?
  4. Satutko tietämään toimiiko yhteys naapureilla?
  5. Kaapelimodeemin tarkka malli (olitkin sen jo tänne laittanut, mutta jos listaat vielä kaikki tiedot yksityisviesteihin niin saamme kaiken nopsaan samasta paikasta 🙂)
  6. Modeemin MAC?
  7. Onko modeemi bootattu (virtajohto irti n. 30 sekunnin ajaksi ja sitten takaisin)
  8. Mitkä valot modeemissa palaa, mitkä vilkkuu, mitkä pimeänä?
  9. Milloin olet esim. ensi viikolla arkipäivinä paikalla ja yhteysnumero jos asentaja joutuu olemaan sinuun vielä yhteydessä 👍🏼

Varmista myös että modeemi on jatkuvasti päällä niin pääsemme mittailemaan täältä päästä sitten vielä yhteyttä! Kiitos vielä paljon näistä tiedoista, päästään näillä varmasti eteenpäin 🙏🏼
Katso alkuperäinen viesti

1 kommentti

Käyttäjätaso 2
Morjes! Ja juu nyt ei kyllä nopeudet hyvältä näytä, linjalla näyttäisi jotain erikoista olevan nyt 🤔 oliko tuo tulos mitattu suoraan verkkokaapelilla vai wifi-verkon kautta? Voisin kanssa varmistella että oletko sattunut huomamaan telkkarin kuvassa pikselöintiä? Tuossa Arriksen modeemissa on aina mukana sellainen datasplitteri, joka joskus aiheuttaa vikoja itsessään. Onko sinulla mahdollisuutta kokeilla yhteyttä vielä toisesta antennipistorasiasta vielä?

Tuosta pitää kyllä mahdollisesti tehdä vikailmoitus - tässä nyt aikamoinen monsterilista lisätiedoista mitkä auttaisi tosi paljon jos voisit nämä laittaa meille vielä yksityisviestillä profiilin @OmaYhteisö-tiimi kautta niin päästään ongelman syrjään paremmin kiinni!

  1. Koska tuo yhteys on toiminut viimeksi ilman yskimistä (mielellään päivän tarkkuudella jos mahdollista)
  2. Onko kaapelit tarkistettu (mahdollinen T-liitin ja jatkojohdot poistettu välistä)
  3. Tarkista kanavapaikka 380 (infokanava), löytyykö kanavapaikka? Näkyykö kanavapaikan 380 lähetys?
  4. Satutko tietämään toimiiko yhteys naapureilla?
  5. Kaapelimodeemin tarkka malli (olitkin sen jo tänne laittanut, mutta jos listaat vielä kaikki tiedot yksityisviesteihin niin saamme kaiken nopsaan samasta paikasta 🙂)
  6. Modeemin MAC?
  7. Onko modeemi bootattu (virtajohto irti n. 30 sekunnin ajaksi ja sitten takaisin)
  8. Mitkä valot modeemissa palaa, mitkä vilkkuu, mitkä pimeänä?
  9. Milloin olet esim. ensi viikolla arkipäivinä paikalla ja yhteysnumero jos asentaja joutuu olemaan sinuun vielä yhteydessä 👍🏼

Varmista myös että modeemi on jatkuvasti päällä niin pääsemme mittailemaan täältä päästä sitten vielä yhteyttä! Kiitos vielä paljon näistä tiedoista, päästään näillä varmasti eteenpäin 🙏🏼

Osallistu keskusteluun