Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Red
Katso alkuperäinen viestiNetti katkeaa keskimäärin 5 kertaa päivään
Modeemi on A2100N. Netti katkeaa, uudelleenkäynnistys ja taas toimii normaalisti. Onko vika modeemissa ja onko tätä mahdollista vaihtaa. Lauantaina taisi tulla ennätys kun 4 kertaa onnistu pätkäsemään puoleen tuntiin.
Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.
Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.
Sivu 2 / 2
Olen ihmetellyt sitä, että miksi digipurkki pitää käynnistää kahteen kertaan. Kun purkki on pois päältä (valo ei pala) ja laitan sen päälle, valo muuttuu vihreäksi ja vilkkuu aikansa ja sitten menee punaiseksi. Joudun painelemaan kauko-ohjaimen virtanappulaa useamman kerran ennen kuin saan uudestaa vihreän valon päälle, sitten se vihdoin käynnistyy. Mietin kertooko tämä jotain purkin kunnosta.
Mulla on ollut viimeaikoina (useampi kuukausi) samaa ongelmaa. Nettiyhteys katoaa usein, joskus monta kertaa päivässä, joskus harvemmin.
Alle viikko sitten kävin ostamassa uuden adsl-boxin. Ja nyt tuo sama ongelma on tullut takaisin, joten en usko enää sen olevan adsl-boxista kiinni.
Aiempi laite oli Netgear DGND3700 ja tämä uusi on TP-LINK Archer VR900.
Netgearilla muistaakseni UL ja DL ratet näkyi normaalisti vaikka internet yhteys katosi kaikista laitteista (windows XP, Windows 10, Synology NAS). Sisäverkko toimi normaalisti. TP-LINK:issä Internet status muuttuu disconnected:ksi, kun vika on päällä. En ole katsonut DSL statusta, mutta katson seuraavan kerran kun ongelma tulee päälle. Ongelmia oli juuri äsken (9.6 - 10.6. keskiyön aikoihin ja parina viime päivänä ainakin kerran päivässä). Ongelman saa ratkaistua boottaamatta, kun tekee quick setupin ehdotetuilla parametreilla.
Alle viikko sitten kävin ostamassa uuden adsl-boxin. Ja nyt tuo sama ongelma on tullut takaisin, joten en usko enää sen olevan adsl-boxista kiinni.
Aiempi laite oli Netgear DGND3700 ja tämä uusi on TP-LINK Archer VR900.
Netgearilla muistaakseni UL ja DL ratet näkyi normaalisti vaikka internet yhteys katosi kaikista laitteista (windows XP, Windows 10, Synology NAS). Sisäverkko toimi normaalisti. TP-LINK:issä Internet status muuttuu disconnected:ksi, kun vika on päällä. En ole katsonut DSL statusta, mutta katson seuraavan kerran kun ongelma tulee päälle. Ongelmia oli juuri äsken (9.6 - 10.6. keskiyön aikoihin ja parina viime päivänä ainakin kerran päivässä). Ongelman saa ratkaistua boottaamatta, kun tekee quick setupin ehdotetuilla parametreilla.
Sivu 2 / 2
Liity OmaYhteisöön
Onko sinulla jo tunnus? Kirjaudu sisään
Tervetuloa OmaYhteisöön!
Eikö sinulla ole vielä tunnusta? Luo OmaYhteisö-tunnus
Kirjaudu tai rekisteröidy Elisa Tunnuksella
tai
Anna OmaYhteisö-tunnuksesi tai sähköpostiosoitteesi, niin lähetämme sinulle sähköpostitse ohjeet salasanan palauttamiseksi