Vastattu

Nettiyhteyden pätkimistä ? Paimio 21530 alueella ?

  • 3 toukokuu 2017
  • 4 kommenttia
  • 220 katselukerrat

  • Vakiintunutta kalustoa
  • 5 kommenttia
Onkohan Paimion alueella ollut nettiyhteyden pätkimistä tässä muutaman viime päivän aikana ? VAI alkaako Zyxel VMG3326 tulla elinkaarensa loppuun ? Wlan pätkinyt vähän väliä oikein urakalla. Tein boxille 15 sek resetin mikä NOLLASI laitteen totaalisesti, unohti antamani kotiverkon nimen ja vaihtoi tilalle oletuksen ! Kuuluuko sen toimia niin ?
Ja jos viat jatkuvat niin löytyykö Elisalta seuraavaa "toimivaa" modeemia tilalle ?
Lisäksi jos muut palstan asiakkaat osaavat suositella niin mikä olisi hyvä ja toimiva, pitkällä Wlan kantamalla varustettu modeemi Zyxelin tilalle ?
AIkaisemmin käytössä on ollut Kotiboxi IoBox , mikä toimi kuin junan vessa ja siinä oli myös toistaiseksi paras Wlan kantama. Elisan suosituksesta vaihdoin uudempaan, olisiko ollut (A2100 ? ) mikä ei toiminut Android laitteiden kanssa lainkaan. Sitten toimittivat tämän nykyisen Zyxelin mikä on toiminut kohtuu moitteettomasti pari vuotta mutta nyt alkoivat WLan ongelmat eikä ole varmuutta onko vika boxissa vai linjassa ???
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Red 4 toukokuu 2017, 12:33

Mittailin tuota sun yhteyttä täältä ja linjalla ei näy katkeiluja tai muutakaan ihmeellistä, linja-arvot on ok. Resetointi tekee juuri tuon että se palauttaa modeemin tehdasasetuksiin jolloin omat asetukset joutuu tekemään uudelleen, mutta se on hyvä toimenpide ensiapuna ongelmiin kokeilla. Seurailehan nyt tilannetta resetoinnin jälkeen. Jos pätkiminen wlanissa jatkuu, kannattaa testata yhteyttä myös verkkojohdolla että pätkiikö se silloin vai onko ongelma vain wlanissa. Jos pätkii myös johdolla, niin kannattaa kurkata mitä modeemin valot (etenkin DSL- ja internet (maapallo)-valot) tekevät, tapahtuuko niissä muutoksia. 🙂
Katso alkuperäinen viesti

4 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Mittailin tuota sun yhteyttä täältä ja linjalla ei näy katkeiluja tai muutakaan ihmeellistä, linja-arvot on ok. Resetointi tekee juuri tuon että se palauttaa modeemin tehdasasetuksiin jolloin omat asetukset joutuu tekemään uudelleen, mutta se on hyvä toimenpide ensiapuna ongelmiin kokeilla. Seurailehan nyt tilannetta resetoinnin jälkeen. Jos pätkiminen wlanissa jatkuu, kannattaa testata yhteyttä myös verkkojohdolla että pätkiikö se silloin vai onko ongelma vain wlanissa. Jos pätkii myös johdolla, niin kannattaa kurkata mitä modeemin valot (etenkin DSL- ja internet (maapallo)-valot) tekevät, tapahtuuko niissä muutoksia. 🙂
OK, kiitos vastauksesta että olette mitanneet linjaa.
Minä seuraan tilannetta ja laitan uudestaan tietoa jatkuuko Wlan oireilu.
Harmittavainen tuo FULL reset kun koko perheyhtymän WLAN laitteisiin sai laittaa salasanat uusiksi.
(en kyllä koittanut olisiko toiminut muuttamalla verkon nimi vastaavaksi miksi olin sen kertaalleen muuttanut)
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4

Harmittavainen tuo FULL reset kun koko perheyhtymän WLAN laitteisiin sai laittaa salasanat uusiksi.
(en kyllä koittanut olisiko toiminut muuttamalla verkon nimi vastaavaksi miksi olin sen kertaalleen muuttanut)


Voiko sinne modeemin asetuksiin laittaa manuaalisesti entiset tiedot ja sen jälkeen testailla wlania?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kyllä voi VMG3326 mallissa laittaa WLAN-verkon nimen ja suojauksen ihan miksi haluaa, osoitteen 192.168.10.1 kautta. Helpompaa se on modeemin asetukset muuttaa, kuin jokaisen päätelaitteen.

Osallistu keskusteluun