Kysymys

Nettiyhteys poikki- Teknisiä ongelmia muilla?

  • 9 marraskuu 2008
  • 31 kommenttia
  • 3189 katselukerrat

Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki
Nettiyhteys katkesi klo16 aikaan tänään. Onko ongelma yleinen sillä mitään häiriötiedotetta ei ole Saunalahden sivuilla..?

31 kommenttia

http://www.viheraho.info/index.php/topic,2050.msg17101.html#msg17101 ' TARGET='_blank

Nettiyhteys katkesi klo16 aikaan tänään. Onko ongelma yleinen sillä mitään häiriötiedotetta ei ole Saunalahden sivuilla..?


https://oma.saunalahti.fi/settings/Bulletins?id=2907


Nettiyhteys katkesi klo16 aikaan tänään. Onko ongelma yleinen sillä mitään häiriötiedotetta ei ole Saunalahden sivuilla..?


https://oma.saunalahti.fi/settings/Bulletins?id=2907


ADSL-yhteyksissä esiintyi häiriöitä 9.11. klo 16.10 alkaen. Vika on poistettu verkosta klo 17.30, mutta palveluiden palautuminen normaalille palvelutasolle vie jonkin aikaa. Pahoittelemme häiriötä. "

Mistä mä tiedän mikä on se jonkin aikaa.
vikaoja tulee ja menee ei siinä mitään.
mut itellä on modeemina telewell tw-ea 510 ja kun yhteyskatkos tulee ni koskaan ei vielä ole tullut uutta ip osotetta muutaku boottaamalla.
ongelma on vain siinä että tän purkin takana on palveluja joihin pitää etänä päästä käsiksi ja kun ei ip osotetta tule automaattisesti....
onko kellään ollut samaa ongelmaa ja miten olette sen ratkaisseet?
Joo, linjat on poikki. Pakko räpeltää puhelimen läpi.. "Vikailmoitukset: (09) 4243 0730 (avoinna joka päivä ympäri vuorokauden)" Joopa joo, eipä paljon pojat puhelimeen vastaile. Varattua jatkuvasti ja jos pääsee läpi niin valinnan jälkeen ei ohjaudu mihinkään.

Sieltä modeemista voi resetoida adsl-yhteyden, auttaa joskus. Itelläni kun ei juuri nyt satu olemaan com-piuhaa eikä läppärissä porttiakaan, niin pikkuisen on hankalaa. Pitäisi saada sieltä operaattorilta joku hoitamaan se resetointi, mutta kun eivät VASTAA PUHELIMEEN!!!

Joo, linjat on poikki. Pakko räpeltää puhelimen läpi.. "Vikailmoitukset: (09) 4243 0730 (avoinna joka päivä ympäri vuorokauden)" Joopa joo, eipä paljon pojat puhelimeen vastaile. Varattua jatkuvasti ja jos pääsee läpi niin valinnan jälkeen ei ohjaudu mihinkään.

Sieltä modeemista voi resetoida adsl-yhteyden, auttaa joskus. Itelläni kun ei juuri nyt satu olemaan com-piuhaa eikä läppärissä porttiakaan, niin pikkuisen on hankalaa. Pitäisi saada sieltä operaattorilta joku hoitamaan se resetointi, mutta kun eivät VASTAA PUHELIMEEN!!!


joo ei toimi täälläkään yhteys.ei tule ip osotetta vaikka kuinka koittelee.....olikin sitten eka katkos.puolivuotta on toiminut katkoitta.aika hyvin minusta.
no olisi hienoa jos noi vikatilanteiden jälkeiset vian korjaukset saataisiin toimimaan niin ku ennen vanhaa et olisi ihan aikuisten oikeasti piste missä olisi hallintsa jokapaikkaan.
Varmaan aika turhaa sinne saunalahdelle on soitella kun kerran ongelma on tiedostettu. Turhaa ruuhkauttaa linjoja ja viedä vähäsetkin resurssit turhaan soittelemalla... Jos ei vielä maanantain jälkeenkään toimi niin ehkä sit. Oulussa linjat jo pelaa
Turku heräsi puoli 9 maissa.
Nyt lähti hesassakin pelittämään

Turku heräsi puoli 9 maissa.
Näin pääsi käymään..

Varmaan aika turhaa sinne saunalahdelle on soitella kun kerran ongelma on tiedostettu. Turhaa ruuhkauttaa linjoja ja viedä vähäsetkin resurssit turhaan soittelemalla... Jos ei vielä maanantain jälkeenkään toimi niin ehkä sit. Oulussa linjat jo pelaa


näinhän se on.toisaalta toivoisi operaattorilta nopeampaa tiedotusta että on vikaa.teknisiä juttuja kun on ni tiedotus on minusta se kaiken a ja o että muut kuin asiakkaat siitä tiedottelee toisilleen.
tossa kohtaa olisi parantamisen varaa operaattoreilla että laittaisivat ihan heti ensimmäisenä tietoa että vikaa on.
minusta se on reilun peilin avain monessa asiassa.


Varmaan aika turhaa sinne saunalahdelle on soitella kun kerran ongelma on tiedostettu. Turhaa ruuhkauttaa linjoja ja viedä vähäsetkin resurssit turhaan soittelemalla... Jos ei vielä maanantain jälkeenkään toimi niin ehkä sit. Oulussa linjat jo pelaa


näinhän se on.toisaalta toivoisi operaattorilta nopeampaa tiedotusta että on vikaa.teknisiä juttuja kun on ni tiedotus on minusta se kaiken a ja o että muut kuin asiakkaat siitä tiedottelee toisilleen.
tossa kohtaa olisi parantamisen varaa operaattoreilla että laittaisivat ihan heti ensimmäisenä tietoa että vikaa on.
minusta se on reilun peilin avain monessa asiassa.



ei toimi vielä lahdessa SL



Varmaan aika turhaa sinne saunalahdelle on soitella kun kerran ongelma on tiedostettu. Turhaa ruuhkauttaa linjoja ja viedä vähäsetkin resurssit turhaan soittelemalla... Jos ei vielä maanantain jälkeenkään toimi niin ehkä sit. Oulussa linjat jo pelaa


näinhän se on.toisaalta toivoisi operaattorilta nopeampaa tiedotusta että on vikaa.teknisiä juttuja kun on ni tiedotus on minusta se kaiken a ja o että muut kuin asiakkaat siitä tiedottelee toisilleen.
tossa kohtaa olisi parantamisen varaa operaattoreilla että laittaisivat ihan heti ensimmäisenä tietoa että vikaa on.
minusta se on reilun peilin avain monessa asiassa.



ei toimi vielä lahdessa SL


ei vieläkään.......koskahan saa ip osotteen?
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Espoossa pari liittymää alkoi toimimaan jo eilen 20:30 maissa. Vantaalle IP-osoite saatiin vasta tänään kello 01:19:22.

Yhden Espoossa olevan tiedän edelleenkin olevan ilman IP-osoitetta. Saas nähdä pitääkö modeemille alkaa lukemaan loitsuja aamulla vai nouseeko yhteys vielä pystyyn omin voiminensa.
Mulla alko espoos homeboxi saamaan ip:n jotain 21 mutta wippieshome wlaniin ei ip:tä saanu. Wippies vierailija wlaniin kyl pääsi. Nyt näkyy siihenkin saavan ip:n.

Espoossa pari liittymää alkoi toimimaan jo eilen 20:30 maissa. Vantaalle IP-osoite saatiin vasta tänään kello 01:19:22.

Yhden Espoossa olevan tiedän edelleenkin olevan ilman IP-osoitetta. Saas nähdä pitääkö modeemille alkaa lukemaan loitsuja aamulla vai nouseeko yhteys vielä pystyyn omin voiminensa.


mä olen täs koitellut boottia vapauttaa osotetta uudistella ei mitään.
tällästä tää on ku ei ole asiakaspalvelua yöiseen aikaan ja toisaalta mä maksullisiin numeroihin ees ala soittelemaan.
siitä tää on menny paskaksi.olisi saanut olla saunalahden liittymisttä ilman mahdolisuus soitella sinne.eihän se mitään olisi noille maksanut mutta ku kaikesta pitää rahat repiä ja sit odotellaan tuntitolkulla.
se täs on ilkeetä.no en mä toisaalta tota katkosta olisi huomannut jos ei siitä olisi uutistakaan tullut.
no kuitenkin saisihan nuo toimia.....


Espoossa pari liittymää alkoi toimimaan jo eilen 20:30 maissa. Vantaalle IP-osoite saatiin vasta tänään kello 01:19:22.

Yhden Espoossa olevan tiedän edelleenkin olevan ilman IP-osoitetta. Saas nähdä pitääkö modeemille alkaa lukemaan loitsuja aamulla vai nouseeko yhteys vielä pystyyn omin voiminensa.


mä olen täs koitellut boottia vapauttaa osotetta uudistella ei mitään.
tällästä tää on ku ei ole asiakaspalvelua yöiseen aikaan ja toisaalta mä maksullisiin numeroihin ees ala soittelemaan.
siitä tää on menny paskaksi.olisi saanut olla saunalahden liittymisttä ilman mahdolisuus soitella sinne.eihän se mitään olisi noille maksanut mutta ku kaikesta pitää rahat repiä ja sit odotellaan tuntitolkulla.
se täs on ilkeetä.no en mä toisaalta tota katkosta olisi huomannut jos ei siitä olisi uutistakaan tullut.
no kuitenkin saisihan nuo toimia.....


ei vaan toimi.....
Heräsin aamulla ja taas oli lakannut toimimasta. Buuttasin Wippiesin, ei auta. Soitin Vikailmoituksiin....voi olla ruuhkaa kun "firmat" alkaa heräillä....

Juha

AIVAN V***N SURKEAA TIEDOTTAMISTA MEILLE MAKSAVILLE ASIAKKAILLE....
https://oma.saunalahti.fi/settings/Bulletins;jsessionid=abcvFVTUCu0FWaRl0Pf2r?id=2908

kannattaa tuolla omassa saunalahdessa noita tiedotuksia tarkkailla. Eihän noista hirveästi muuta käy selville kuin että vika tiedossa ja jotain sille tehdään, mutta sentää se edes.

https://oma.saunalahti.fi/settings/Bulletins;jsessionid=abcvFVTUCu0FWaRl0Pf2r?id=2908

kannattaa tuolla omassa saunalahdessa noita tiedotuksia tarkkailla. Eihän noista hirveästi muuta käy selville kuin että vika tiedossa ja jotain sille tehdään, mutta sentää se edes.


Milläs seurailet jos on netti poikki ?

Milläs seurailet jos on netti poikki ?

Matkapuhelimella tietenkin, mobiiliverkko ei sentään ollut samalla kertaa poikki.
Tulipa käynnistettyä wippiesboksi useampaan kertaan klo 20;n jälkeen, ja juuri kun olin avaamassa puhelimen
selainta saunalahden sivulle, internet ja voip lamppu jo syttyikin.....
Tosin tiedoitehan annettiin vasta joskus klo 18.21, joten onhan siinä pari tuntia voinut joutua ihmettelemään.
Käyttäjätaso 2
Tietokone.fi: http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=35660 ' TARGET='_blank

Ongelmien piti olla hoidossa jo illalla, mutta näin ei ole käynyt.

Viestintäjohtaja Katiye Vuorela Elisasta kertoi sunnuntaina, että vika aiheutui palvelimen rikkoutumisesta. Palvelin oli kahdennettu, mutta epäonnisesti saman ohjelmiston takia myös toinen palvelin kaatui. "Selvitämme tietenkin, miten näin saattoi tapahtua", toteaa Vuorela ja pahoitteli vian laajuutta.
[quote]


kannattaa tuolla omassa saunalahdessa noita tiedotuksia tarkkailla. Eihän noista hirveästi muuta käy selville kuin että vika tiedossa ja jotain sille tehdään, mutta sentää se edes.
[/quote]

Ihmetystä tuo miksi pitäisi kahlata sivuja tunti tolkulla etsimällä jotain? (
https://oma.saunalahti.fi/settings/Bulletins;jsessionid=abcvFVTUCu0FWaRl0Pf2r?id=2908)
www.saunalahti.fi etusivullahan on tiedoitukset joten siinä ne myös pitäisi olla eikä joskus päivä-päivien jäkeen.

Sama on Saunalahden yhteysnumeroiden kanssa ne PITÄISI olla etusivulla selkeästi näkyvillä samoin E-mail:osoitteet.

Tästä huomaa vaan sen, että kun laitetaan liian hankalasti yhteystiedot näkyviin saadaan myös yhteyden otot tippumaan = Tyytyväisi asiakkaita enemmän kun ei negatiivista palautetta niin paljoa.

Se että seuraavana/seuraavina arkipäivinä "Virka-aikana" ottaa yhteyttä ei paljon auta ongelma hetkillä.

Tai sitten jos ei ongelmia saa setvittyä iltaisin/öisin/viikonloppuisin/pyhisin, pitäisi myös kaikki palvelu mitä käyttää olla ilmaista koska MAKSETAAN 24h/7 mutta jos käyttö ja niihin liittyvät pavelut ei saatavilla mistä sitten maksetaan?

Teknillinen ongelma= Vikailmoitus kun ei ole LISÄPALVELU.
Tekninen tuki jossa kerrotaan erinlaisten laitteiden yhteensopivuudesta ja yhdistämisistä taasen on lisäpalvelua.

Eli ei aleta suoraan sekoittamaan niitä toisiinsa, jos taasen yritys itse lisää Tekniselle tuelle VIKAPALVELUN on asia erikseen mutta silloinkin se menee peruspalveluihin.

Ei ole kuluttajan asia miettiä, miten kukin yritys yrittää hallita kulujaan, kenties yrityksen pitää palkata edullisimpia toimihenkilöitä ylempään johtoportaaseen sieltä säästöä tulee.

Se että kuluttaja itse tekee, ne asiat jotka perinteinen asiakaspalvelija tekee "tiskillä" puhelimessa EI PARANNA asiakaspalvelua jos niitä haluaa/tarvitsee. Asiakaspalvelijahan pitäisi olla asiantuntija tai keskus joka ohjaa oikealle henkilölle.

Se että tämä eilisestä, alkanut Vika oli Elisan päässä ei oikeuta olla "hiljaa" Viasta kun saa tiedon mistä kautta tahansa pitäisi hyvän yrityksen laittaa ilmoitus tiedoksi heti vaikka itse vian syystä+kohteesta ei olisi tarkkaa tietoa.

Joten jatkossa ongelmista TIETO www.saunalahti.fi etusivulle.
Sitä vartenhan yrityksellä on nuo sivut että siellä asiakkaat saavat tietoonsa ongelmat jos pääsevät "nettiin".
Sama tieto myös palvelunumeroihin, jos asiakas palvelu on jo kiinni siellä numero mihin vikailmoitukset samaan nauhoitukseen voi lisätä että heillä on tiedossa siellä ja siellä alueella ongelmia asiaa tutkitaan.

Silloin käyttäjät ovat tietoisia että jotain on tekeillä ja asian vastuulliset ovat TIETOISIA ongelmista.

Tulihan taas avauduttua. 
Käyttäjätaso 2
Ihmetystä tuo miksi pitäisi kahlata sivuja tunti tolkulla etsimällä jotain? ( https://oma.saunalahti.fi/settings/Bulletins;jsessionid=abcvFVTUCu0FWaRl0Pf2r?id=2908)
www.saunalahti.fi etusivullahan on tiedoitukset joten siinä ne myös pitäisi olla eikä joskus päivä-päivien jäkeen.


Ihan samat tiedotteet tuolla vaan on kuin etusivullakin.
Käyttäjätaso 2
http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=35665 ' TARGET='_blank

Palvelinten edessä on kuormantasauslaitteisto, joka jakaa asiakkaiden osoitepyyntöjä tasaisesti kaikille koneille. Komulainen kertoo, että sunnuntaina kuormantasaajan ohjelmisto meni jostain syystä solmuun.

Asiakkaat eivät enää saaneet ip-osoitteita, ja netti alkoi katkeilla koko Suomessa noin 500 000 asiakkaalla.

Laitteisto käynnistettiin uudelleen, mutta ip-osoitteiden pyyntöryöppy oli erittäin suuri, ja pyynnöt eivät välittyneet kuin yhdelle palvelimelle. Niinpä laajakaistaverkko ikään kuin "tukehtui" ip-osoitepyyntöihin, joita yksi palvelin ei pystynyt käsittelemään. Ilman ip-osoitteita käyttäjien laajakaistayhteydet eivät toimi.

Tilannetta saatiin korjattua sunnuntaina käsin, mutta ongelmat jatkuivat pitkin iltaa. Yöllä tilanne korjautui, mutta ongelmat jatkuivat taas aamulla kun kuorma nousi. Maanantaina kuormantasausjärjestelmän ohjelmisto päivitettiin, jolloin ongelmat poistuivat.

Elisa ei vielä tarkalleen tiedä, miksi kuormatasausjärjestelmän ohjelmisto alun perin petti.


Milläs seurailet jos on netti poikki ?

Matkapuhelimella tietenkin, mobiiliverkko ei sentään ollut samalla kertaa poikki.
Tulipa käynnistettyä wippiesboksi useampaan kertaan klo 20;n jälkeen, ja juuri kun olin avaamassa puhelimen
selainta saunalahden sivulle, internet ja voip lamppu jo syttyikin.....
Tosin tiedoitehan annettiin vasta joskus klo 18.21, joten onhan siinä pari tuntia voinut joutua ihmettelemään.


Moniko haluaa tehdä itselleen laskua jos ei ole kiinteää möbiiliä?

Osallistu keskusteluun