Vastattu

Ongelma käytettyn laajakaistamodeemin kanssa

  • 31 heinäkuu 2014
  • 10 kommenttia
  • 2713 katselukerrat

Hei!

Onko mahdollista ottaa käyttöön toinen samalainen laajakaistamodeemi aikanaan liittymän mukaana tullut modemin tilalle?

Eli minulla ukkosen takia meni kotiboksi rikki. Ostin käytetynä uuden samalaisen mutta en pysty sitä etähallitsemaan koska OmaSaunalahdessa minulle on merkittu se edellinen Kotiboksi joka on nyt sammunut. Mite saan sen "uuden" kotiboksin omiin tietoihin OmaSaunalahdessa?

Toinen kysymys kuuluu, että kun resetoin kotiboksin, silloin langaton yhteys ei toimi (Tämän verkon asetukset eivät ole....ym). Mutta kun laite yhdistyy taas nettiin niin langaton yhteys tulee heti vahvana langattojen verkkojen listaan näkyviin, mutta en pysty käyttämään sitä, koska edellinen omistaja on vaidhanut verkon nimen ja WAPKey-n.

Eli miksi resetoinnin jälkeen langaton yhteys ei toimi aga edellisen käyttäjän verkkonimella toimisi, jos tietäisiin salasanan.

Myös Samsung älypuhelimessani toimii langattton verkko modeemin resettoinin jälkeen mutta tietokoneessa ei.

Mitä minun pitää tehdä? Olen omasta mielestäni katsonut kaikki tarvittavat tietokoneen asetuksen langattoman verkon luontia varten mutta apua ei ole. Jos tietokoneessa jotain asetuksia väärin (koska puhelimessa toimii) niin miten mun edellinen modeemi toimi, oli samanlainen. Miksi see uusi ei toimi?

Kiitos! Monimutkaine ongelma.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Teemikko 1 elokuu 2014, 10:09

  • , korjasin sopimustietosi kuntoon ja nyt pääset muokkaamaan käytössäsi olevan modeemin asetuksia Oma Saunalahden kautta.
  • Katso alkuperäinen viesti

    10 kommenttia

    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    nelekas kirjoitti:
    Hei!

    Onko mahdollista ottaa käyttöön toinen samalainen laajakaistamodeemi aikanaan liittymän mukaana tullut modemin tilalle?

    Eli minulla ukkosen takia meni kotiboksi rikki. Ostin käytetynä uuden samalaisen mutta en pysty sitä etähallitsemaan koska OmaSaunalahdessa minulle on merkittu se edellinen Kotiboksi joka on nyt sammunut. Mite saan sen "uuden" kotiboksin omiin tietoihin OmaSaunalahdessa?

    Toinen kysymys kuuluu, että kun resetoin kotiboksin, silloin langaton yhteys ei toimi (Tämän verkon asetukset eivät ole....ym). Mutta kun laite yhdistyy taas nettiin niin langaton yhteys tulee heti vahvana langattojen verkkojen listaan näkyviin, mutta en pysty käyttämään sitä, koska edellinen omistaja on vaidhanut verkon nimen ja WAPKey-n.

    Eli miksi resetoinnin jälkeen langaton yhteys ei toimi aga edellisen käyttäjän verkkonimella toimisi, jos tietäisiin salasanan.

    Myös Samsung älypuhelimessani toimii langattton verkko modeemin resettoinin jälkeen mutta tietokoneessa ei.

    Mitä minun pitää tehdä? Olen omasta mielestäni katsonut kaikki tarvittavat tietokoneen asetuksen langattoman verkon luontia varten mutta apua ei ole. Jos tietokoneessa jotain asetuksia väärin (koska puhelimessa toimii) niin miten mun edellinen modeemi toimi, oli samanlainen. Miksi see uusi ei toimi?

    Kiitos! Monimutkaine ongelma.

    Otapa yhteyttä aspaan ja pyydä muuttamaan asiakastietoihisi uuden modeemisi MAC-osoite vai oliko se sarjanumero , niin hallinta alkaa taas pelittää.
    Käyttäjätaso 1
    Jos soitat asiakaspalveluun ja kerrot että haluat rekisteröidä uuden kaapelimodeemin entisen tilalle, niin tietävät siellä mitä tehdä. Kannattaa ennen puhelua katsoa modeemin pohjasta tai takaa sen MAC numero jossa on siis numeroita väliltä 0-9 ja kirjaimia väliltä A-F.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Tässä tuskin on kaapelimodeemista kyse koska se ei toimisi ollenkaan ennen kuin mac on lisätty sopimustietoihin.

    EDIT: Toimisihan se itse asiassa jos olet samalla palvelualueella entisen omistajan kanssa mutta silloinkin tilanne on sama kuin tuossa alla on kuvattu.

    Jos käyttämääsi laitteeseen päivittyy edelleen entisen omistajan määrittämät asetukset, on laite todennäköisesti edelleen aikaisemman omistajan sopimustiedoissa eikä sitä voida näin ollen suoraan liittää omaan sopimukseesi.

    nelekas kirjoitti:
    Toinen kysymys kuuluu, että kun resetoin kotiboksin, silloin langaton yhteys ei toimi (Tämän verkon asetukset eivät ole....ym). Mutta kun laite yhdistyy taas nettiin niin langaton yhteys tulee heti vahvana langattojen verkkojen listaan näkyviin, mutta en pysty käyttämään sitä, koska edellinen omistaja on vaidhanut verkon nimen ja WAPKey-n.

    Eli miksi resetoinnin jälkeen langaton yhteys ei toimi aga edellisen käyttäjän verkkonimella toimisi, jos tietäisiin salasanan.

    Resetoinnin jälkeen laite palautuu tehdasasetuksille (pohjassa olevat tiedot). Kun verkkoyhteys muodostuu niin se hakee etäpalvelimelta entisen käyttäjän määrittämät asetukset (verkon nimi, salasana, suojaustyyppi).

    Tuo saamasi virheilmoitus johtuu siitä, että windowsiin kyseisen verkon määrityksiin tallentamasi suojaustyyppi ei vastaa verkon suojaustyyppiä.
    "Tuo saamasi virheilmoitus johtuu siitä, että windowsiin kyseisen verkon määrityksiin tallentamasi suojaustyyppi ei vastaa verkon suojaustyyppiä."

    Ja miten mä saan sen vastamaan verkon suojaustyyppiä?

    Miksi se ihminen sitten myi mulle sen modeemin kun sitä ei voi käyttää?
    Suojaustyypin näkee modeemin paikallishallinnan  http://192.168.100.1  diagnostiikasta.

    Sinne pääset,  jos voit liittää modeemin kaapelilla läppäriin tms.

    Jos voit saada myyjän ilmoittamaan Saunalahdelle/Elisalle, ettei tuo modeemi ole enää hänen käytössä, niin sitten se voidaan rekisteröidä sinun käyttöösi ja pääset hallinnoimaan sitä Oma Saunalahdessa.
    Käyttäjätaso 5
  • , korjasin sopimustietosi kuntoon ja nyt pääset muokkaamaan käytössäsi olevan modeemin asetuksia Oma Saunalahden kautta.
  • Kiitos paljon, Teemikko, nyt sain toimimaan :)

    Asia kunnossa. Jee 🙂
    Minulla sama ongelma, ostin uuden boxin hajonneen tilalle, ja en saa langatonta yhteyttä pelittämään. Läppäri ei löydä mitään langatonta verkkoa (win8). Vaihdoin oma saunalahden kautta verkon nimen ja salasanan, ei auta. Älypuhelin  (Lumia) löytää verkon, mutta väittää että salasana on väärä. Boxin myyjän mielestä salasanan pitäisi olla ihan tuo WPA key laitteen takapuolelta. Mutta ei toimi. Mikä avuksi?
    Käyttäjätaso 7
    Kunniamerkki +3
    Voisit kokeilla resetoida laitteen.
    Kokeiltu pari kertaa, ei auta 😞

    Osallistu keskusteluun