Kysymys

Onko "tonttu"pajassa kiire?

  • 13 joulukuu 2009
  • 8 kommenttia
  • 1388 katselukerrat

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kuinkahan kauan yhden s-postin aktivointi kestää?
On se muutoinkin hullua, että posti ei ol ns. aktiivinen, jos siellä on jonkun aikaa käymättä.
Kai sen vois pitää toiminnassa, jos siihen liitetyssä nrossa tapahtuu jotain elämää, ettei tarttis aina lähetellä aktivointipyyntöjä.
Jos nron siirtää pois, niin sitten ymmärrän kyllä postilaatikon sulkeutumisen. Varsinaista hölmöläisen hommaa,varsinkin kun itse korjaukset kestää todella kauan.  >:(

7.12.2009 16:49:51 
Aihe Palvelupyyntönne vastaanotettu (TN:108080131) 
Viesti (Huom! Tämä on automaattiviesti johon ei tarvitse vastata.
Please note: this is an automated message, there is no need to reply.)

Tervehdys,

Olemme vastaanottaneet viestisi koskien aihetta:

sähköpostin "toimimattomuus"

Viestisi on kirjattu Saunalahden asiakaspalvelun seurantajärjestelmään,
jossa sille on annettu käsittelynumero 108080131.

Asiasi mahdollisimman tehokkaan käsittelyn kannalta on tärkeää, että
teksti TN:108080131 on jatkossa mukana tätä asiaa koskevien
viestien otsikko(subject)-rivillä. Se onnistuu helposti käyttämällä jatkossa
vastaa(reply)-toimintoa samaa asiaa koskevissa yhteydenotoissa.

Ystävällisin terveisin
Saunalahden käyttötuki (automaattivastaus)

- - - -

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

8 kommenttia

Oletko käynyt oma.saunalahti palvelussa katsomassa postilaatikon hallinnasta. Tarvittaessa sieltä voi säätää sähköpostilaatikon salasanan uudelleen. Tuon yhteydenottopyyntösi käsittelyn nopeuttamiseksi, kannattanee vastata siihen automaattivastaukseen vielä se mistä sähköpostiosoitteesta on kyse.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Hei!
Kyllä olen käynyt omassa saunalahdessa ja kokeillut kaikkea mahdollista, mutta kun sieltä ei vaan vaihto onnistunut.
En huvikseni nätä tiedusteluja lähetä.
Jouduin asioimaan suununtaina muissa asioissa teidän kanssanne ja samassa yhteydessä ystävällinen hlö lähetti uudet salasanat, jotka sitten pääsin muuttamaan halutuiksi. Ko salasana ei vaan toiminut aiemmin, sen takia epäilin tätä aktivointiasiaa, koska näin on aiemmin minulle käynyt. Silloin teidän aspanne vastaus oli,että postilaatikko "poistuu" käytöstä, jos se on määräajan käyttämättömänä. Sitä en muista oliko kyse kuukaudesta,kahdesta vai miten.
Tässä alla teidän aspanne vastaus asiaan, joka tuli todella "nopeasti",peräti 7 pvän päästä, eikä itseasiassa vastannut oikeastaan mihinkään. ;D
Kyllähän se varmaan kunnossa tuossa vaiheessa oli,kun olin juuri saanut avun soittamalla teille ihan muussa asiassa.

Hei,

Postilaatikko näyttäisi olevan kaikin puolin kunnossa ja salasanan muuttamisenkin toimia oma.saunalahti.fi-hallinnan kautta normaalisti.

--
Ystävällisin terveisin,

Palveluasiantuntija
Saunalahden tekninen asiakaspalvelu
Käyttäjätaso 3
Terve!

Vastausajassa on toisinaan hieman eroavaisuuksia Teknisen Asiakaspalvelumme ja "normaalin" (eli sopimus-, laskutus- yms. asiat.) Jos jatkossa tällaisia ongelmia ilmenee, kannattaa yhteyttä ottaa suoraan osoitteesta http://saunalahti.fi/asiakaspalvelu/nettuote.php tai vaikkapa OmaSaunalahdesta laajakaistapuolelle - vastausajat ovat tällä hetkellä pääosin 1-2 arkipäivää, riippuen toki hieman viikonpäivästä. Tällaiseten asioiden tarkastus/korjaaminen ei sinällään vaadi sen suurempaa teknistä osaamista ja hoituu näin asiakaspalvelijalta kuin asiakaspalvelijalta.

Maksullisiin palveluihin liitetyt sähköpostiosoitteet/-laatikot eivät mene kiinni käyttämättä jäämisen takia - sen sijaan esimerkiksi ilmaisissa @jippii.fi tai @netti.fi webmail-osoitteissa laatikko sulkeutuu mikäli on käyttämättä 90 päivän ajan.

edit: Unohtui vastata tärkeimpään kysymykseen eli itse otsikkoon: Kyllä!
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kiitos tiedosta. Niinhän se on,että jäkeenpäin on helpompi sanoa,että olisit ottanut yhteyttä sinne etkä tonne :D
Välillä vaan tuntuu, ettei oikein tiedä mikä osoite on oikea millekkin vialle, jos ei vaikka osaa sitä heinoa ammattitermistöä.
Joka tapauksessa osoite on nett.fi ja jostain syystä se on välillä "katkennut". Lapsilla ei välttämätt ole posti niin ahkerassa käytössä.
Hienoa että kiirettä riittää! Jatketaan tonttuilua myös ensivuonna ;D
ps. MIKSI se ilmanen s-posti ei muuten voi pysyä avoimena, jos siihen liitetyllä puhelinnumerolla on kuitenkin jotain "elämää".
Kun puhelinnumero on se varsinainen s-postiosoite kuitenkin, niin luulisi teknisesti seurannan olevan mahdollista. Toisaalta riittää ainakin
töitä, jos muutkin ongelmat on tätä luokkaa ja siksi saa sitten vaivata aspaa säännöllisen epäsäännöllisesti.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3

ps. MIKSI se ilmanen s-posti ei muuten voi pysyä avoimena, jos siihen liitetyllä puhelinnumerolla on kuitenkin jotain "elämää".
Kun puhelinnumero on se varsinainen s-postiosoite kuitenkin, niin luulisi teknisesti seurannan olevan mahdollista. Toisaalta riittää ainakin
töitä, jos muutkin ongelmat on tätä luokkaa ja siksi saa sitten vaivata aspaa säännöllisen epäsäännöllisesti.


Kyllä sen avoimena pitäisi pysyä. Noilla ylempänä mainituilla jippii.fi -ja netti.fi -päätteisillä osoitteilla tarkoitetaan ilmaislaatikoita, jotka eivät ole tulleet minkään muun palvelun "kylkiäisenä" vaan avattu vähän samaan tapaan kuin uusi esim. hotmail-tili tai mikä tahansa muu ilmaisposti. Kyseisiä laatikoita ei ole enää muutamaan vuoteen saanut vaan tilalle on tullut esim. wippies mail. Nämä ilmaislaatikot suljetaan automaattisesti 90vrk käyttämättömyyden jälkeen.

GSM- tai ADSL-liittymän yhteydessä tulleet (=saman sopimuksen alla olevat) postilaatikot eivät sulkeudu käyttämättömyyden takia eikä niitä myöskään tarvitse "aktivoida" tietyin väliajoin.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Kyllä varmaan pitäisikin pysyä auki, olen samaa mieltä. Näin vaan ei ole meidän kohdalla käynyt, vaan laatikko on jouduttu kerran
aiemminkin "aktivoimaan" uudelleen. Syytä sulkeutumiseen en tiedä, mutta silloin aikanaan aspan kanssa kävin keskustelua ja hän mainitsi
tämän sulkeutumis asian, kuten tekin myös takaisin aktivoinnin.
Eikä tämä nyt varmaan ensimmäinen asia kuitenkaan ole, minkä "pitäisi" toimia tai olla ok, vaan varmaan eteen tulee vielä joskus uusia mutkia
matkaan. (tai sitten tämä on vaan joulunajan taikaa) 😃
Käyttäjätaso 3
Vilkaisin vielä uudemman kerran tilannetta tuon antamasi käsittelynumeron perusteella ja näyttäisi siltä että ainoa toimenpide mikä tässä tilanteessa tehtiin oli salasanan vaihtaminen - itse sähköposti näyttäisi kyllä tosiaan olleen toiminnassa koko ajan kuten pitäisikin.

GSM-liittymiin kuuluvat sähköpostilaatikot tosiaan eivät ole tuon maagisen 90 päivän rajan uhattuna, kuten eivät muutkaan maksullisen palvelun mukana toimitetut sähköpostit.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Salasanan sain kyllä uuden, koska "vanhaa" ei s-posti enää kelpuuttanut.
Katsotaan nyt kuinka kauan sitten taas toimii ilman mitään ongelmia.