Vastattu

Pätkivä Viihde ADSL vielä kerran

  • 10 October 2020
  • 4 kommenttia
  • 643 katselukerrat

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +5
  • Valmentaja
  • 117 kommenttia

Olen tästä pariin otteeseen aikaisemminkin kirjoitellut. Nettiyhteys saattaa katketa useita kertoja päivässä. Välillä se palautuu itsekseen, joskus auttaa Windowsin verkon vianmääritys, joskus pitää bootata kone. Yhteys katkeaa ymmärtääkseni modemista internetiin, sisäinen langaton verkko näyttää pysyvän hyvänä. Verkkokuvake muuttuu maapalloksi ja teksti ei internet yhteyttä.

 

Elisa viihteen tallenteita katsoessa kuva pimenee satunnaisin välein, joskus hetkeksi, joskus pidemmäksikin aikaa. Ääni kuuluu koko ajan.

 

Sain Elisalta uuden Huawei HG635 modemin vajaa vuosi sitten, mutta oleellista parannusta ei ole tullut. Modemin vihreät Internet, WLAN ja LAN valot villkuvat koko ajan, Power ja WAN valot palavat vakaina. En tiedä, pitääkö noiden vilkkua vai palaa kokoajan.

 

Nyt vain alkaa hermo mennä, varsinkin, kun olen joutunut usein istumaan koneen ääressä erilaisissa etäkokouksissa ja webinaareissa.

 

Mikä neuvoksi? Voisiko tällaisessa tapauksessa tapauksessa auttaa oman laadukkaamman modemin ostaminen?

icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi Keinotekoinen 14 October 2020, 15:18

Katso alkuperäinen viesti

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

4 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki

Ikävältähän tuo kuullostaa. 

Tuli mieleen, että oletko myös sitä modeemi resetoinut tässä missään kohtaa? Ja jos asunnossa on toista puhelinpistoketta niin kannattaa myös testailla sitä, että auttaako yhtään? 
Kuinka usein sitä pätkimistä tapahtuu?

Käyttäjätaso 2
Kunniamerkki +5

Olen resetoinut useampaankin kertaan. Ei apua.

 

Pätkimistä tapahtuu käytännössä joka päivä useita kertoja. Vaikea sanoa, kuinka usein, koska, kuten sanoin, joskus vika poistuu itsekseen. Toista puhelinpistorasiaa ei ole riittävän lähellä. Voisi ehkä silti kokeilla.

Pätkimisen syyn täytyy olla muualla, kuin sisäverkossa. Joko modemi tai ennen sitä.

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +20

Olen resetoinut useampaankin kertaan. Ei apua.

 

Pätkimistä tapahtuu käytännössä joka päivä useita kertoja. Vaikea sanoa, kuinka usein, koska, kuten sanoin, joskus vika poistuu itsekseen. Toista puhelinpistorasiaa ei ole riittävän lähellä. Voisi ehkä silti kokeilla.

Pätkimisen syyn täytyy olla muualla, kuin sisäverkossa. Joko modemi tai ennen sitä.


Kannattaa kokeilla kyllä tuota toista puhelinpistoketta, jos suinkin mahdollista. Auttaa rajaamaan vian aiheuttajaa. Olitkin asiakasnumeroa lisäillyt profiiliisi, linjamittauksen perusteella kaikki näyttää pyörivän kuten pitää. 

Myös nuo merkkivalot modeemissa vaikuttavat palavan juuri niin kuin pitää, tuo LAN:n, WLAN:n ja Internetin valojen vilkkuminen modeemissa tarkoittaa sitä, että tiedonsiirto modeemissa on parhaillaan käynnissä. Kun tuo katkeilu alkaa, palaako nuo modeemin valot edelleen samalla lailla?

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +18

Windowssin verkon vianmääritys ei kyllä vaikuta modeemin ja internetin väliseen yhteyteen millään tapaa, vaan nimenomaan sen windowssin yhteyteen sisäverkkoosi.

Jos windowssin vianmäärityksellä saat verkon toistuvasti kuntoon, kannattaa vikaa lähteä ensimmäisenä etsimään vaikkapa windowssin verkkokortin ajureista.

PS. Onko sulla mitään muita laitteita kiinni verkossa, pätkivätkö ne samaan aikaan windowssisi kanssa ?