Palaute: ADSL-hinnan lasku ja aspa

  • 16 syyskuu 2016
  • 2 kommenttia
  • 181 katselukerrat

Käyttäjätaso 4
Hei

Tässä päivänä eräänä huomasin, että parilla sukulaisella oli ADSL-laskussa edelleen 32 EUR/kk vaikka listahinta on 28,90 EUR/kk. Ainakin toiseen on jo reagoitu pyytämällä hinnan laskua hinnaston mukaiselle tasolle. Ymmärsin, että asenne ei ollut kauhean innostunut, kun oli sanottu "no, voin minä tämän hinnan laskea".

6kk -50% kampaja-alennus oli kuulemma tarkoitettu vain uusille asiakkaille. Itse sain joskus pari vuotta sitten Elisalta kampanja-alennuksen vanhaan liittymään. Ja sitä ennen paikallisoperaattorilta useamman peräkkäin. Yksi sähköposti riitti tarjouksen saamiseen, ja soppari syntyi siihen vastaamalla, ei tarvinnut kikkailla selaimen ja hallintasivujen kanssa.

Onko tämä Elisalla yleinen käytäntö, että hintoja nostetaan, kun listahinta nousee, mutta alaspäin ei tulla, jos listahinta laskee? Entä onko joku ajatus siinä, että ei haluta enää tehdä määräaikaista kampanjasopparia vanhan asiakkaan kanssa?

2 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Meillä ei enää ole määräaikaisia sopimuksia kiinteissä laajakaistoissa. Äkkiseltään tulee mieleen vain Viihde, jossa on enää määräaikainen sopimus (entisen päätyttyä tai uuden sopimuksen myötä). Tämä määräaikojen poistuminen uusilta sopimuksilta ja edellisen määräajan päätyttyä on tehty asiakkaiden toiveiden perusteella. Jos noita yksittäisiä kalliimpia vanhoja hintoja on jäänyt jonnekin niin tottahan toki ne korjataan, mutta ikävä kyllä nämä tosiaan on yksittäisiä eikä niitä aina voi syystä tai toisesta keskitetysti ajaa uuden hinnan alle. 🙂 Sitten tuohon uusien liittymien alennukseen niin avausetuna usein on edullisempi liittymä tietyn aikaa ja sitten sen jälkeen sopimus jatkuu normaalihinnalla. Normaalihintojen mukaan näitä palveluja myydään eikä ole mahdollista nauttia jatkuvasta "ale-hinnasta". Ajoittain toki etuja voi olla tarjolla myös vanhoille sopimuksille. 🙂
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
Tuossa pitää olla vain aktiviinen ja välistä katsoa mikä on se hintataso "tänään" kyseiselle yhteydellä, jos on hinnastohinta alempi kuin omassa laskussa, niin soito asiakaspalveluun. Kyllä ne sen (yleensä) pyydöstä laskevat markkinhannaksi.

Operaattori toki voisi automaattisesti päivittä (ylläpitää) hintoja, mutta eihän siinä heidän kannaltaan olisi järkeä. Näillä parin euron (ylihinnoista) tullee satojen tuhensian tulot operaattorille vuosittain (saattaa olla vielä suuremmasta hinnasta kyse),

T: Tuokki

Osallistu keskusteluun