Vastattu

Palautus myymälään.

  • 4 kesäkuu 2019
  • 5 kommenttia
  • 510 katselukerrat

Avasin viime keskiviikkona laajakaistaliittymän uuteen asuntoon. Soitin asiakaspalveluun kysyäkseni millaista modeemia tarvitsen, mistä minut ohjattiin myynnin puolelle. Sieltä minulta kysyttiin osoitetta yms. ja kerrottiin että tarvitsen kotiboksin. Nyt pienen säätämisen jälkeen havahduin siihen että vanha zyxel reititin riittää minulle ja en tarvitse tuota. Onhan minulla oikeus palauttaa tämä tuote pakkauksineen Elisan myymälään mistä minulle tämä myytiin?
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi LeonM 4 kesäkuu 2019, 07:44

Puhelimitse tapahtuvassa etäkaupassa lienee edelleen käytössä 14 vuorokauden kuluttajansuoja-/katumusaika. Palautuksen osalta soittaisin takaisin samaiseen aspaan, josta laitteen tilasit. Asia saadaan samalla elisan tiedoksi, ettei 14 vrk pääse vahingossa ylittymään.
Katso alkuperäinen viesti

5 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Puhelimitse tapahtuvassa etäkaupassa lienee edelleen käytössä 14 vuorokauden kuluttajansuoja-/katumusaika. Palautuksen osalta soittaisin takaisin samaiseen aspaan, josta laitteen tilasit. Asia saadaan samalla elisan tiedoksi, ettei 14 vrk pääse vahingossa ylittymään.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
@Kaitsuuj tervetuloa OmaYhteisön jäseneksi :)
Palautusoikeus riippuu täysin siitä kummasta teit tilauksen. Jos teit koko tilauksen myymälässä niin asiasta täytyy sopia myymälän kanssa, mutta jos teit kaupat puheimitse ja ainoastaan noudit sovitun tuotteen myymälästä niin sitten sinulla on 14 pv palautusoikeus.
Kiitos vastauksista! Ostin tuotteen kertamaksulla myymälästä, koska sitä löytyi sieltä ja myymälä aivan asuinpaikkani vieressä. Sopimusta ei puhelimitse tehty vaan puhelimessa minulle vakuutettiin että tämä on oikea laite internetin päälle saamiseen mikä lopulta osottautui aivan vääräksi tiedoksi.
Eli jos asiakkaalle vakuutetaan tuotteesta vaikka puhelimessa tai missä ikinä lie niin se on sitten asiakkaan vastuulla onko se totta vai ei? Kuulostaa aika karseelta toimintatavalta jos multa kysytään.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki
Eli jos asiakkaalle vakuutetaan tuotteesta vaikka puhelimessa tai missä ikinä lie niin se on sitten asiakkaan vastuulla onko se totta vai ei? Kuulostaa aika karseelta toimintatavalta jos multa kysytään.

Nyt on viisainta, että kipaiset myymälässä sopimassa asian. Myymälällä on omat toimintatapansa ja me ei voida täällä aspan puolella ottaa niihin kantaa, kun meillä on ihan erilaiset säännöt. Käy keskustelemassa asiasta myymälässä niin eiköhän tuo tilanne siellä selviä parhain päin 🙂

Osallistu keskusteluun