Ping nousee tuhansiin ja nettiyhteys katkeaa. (Elisa Viihde)

  • 30 marraskuu 2016
  • 9 kommenttia
  • 449 katselukerrat

Eli, Espoon kruunun tarjoama 100M Elisa Viihde löytyy meiltä, latausnopeudet yms. on kohtuu normaalit. Mutta, tämmöinen ongelma on haitannut satunnaisesti jo monta kuukautta: ping nousee ensin moneen tuhanteen ja muutaman sekunnin kuluttua nettiyhteys katkeaa kokonaan. Koneessa vika ei ole, koska ongelma ilmenee myös muilla laitteilla samanaikaisesti. Yhteys rupeaa toimimaan vasta modeemin boottauksen jälkeen ja saattaa tämän jälkeen tehdä saman tempun uudelleen. Seinäpistoke on vaihdettu kokonaan muutama vuosi sitten, kun tuolloin modeemi ei suostunut yhdistämään verkkoon ollenkaan. Nykyään käytössä ei ole kuitenkaan sama modeemi. Ongelma muistuttaa DDoS-hyökkäystä jollain tapaa. Mutta sitä en osaa selvittää onko se sitä vai onko modeemissa jotain vikaa. Välillä ongelmaa ei ilmene viikkoihin, mutta nyt viimeisen viikon aikana tätä on tapahtunut melkein päivittäin. Mikä neuvoksi? Ongelma ilmenee niin langallisella kuin langattomalla yhteydellä, koneissa joita käytetään pelaamiseen on yhteys aina kiinni johdolla. Modeemi on mallia Zyxel VMG3326-D20A.

9 kommenttia

Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Moi Modeemidyyyyyyyd ja tervetuloa palstalle!

Tuossa mallissa modeemin täysi resetti vaatii 20 sek. painalluksen "reset"-napista, sitä voisi kokeilla alkuun. Jos ei auta niin lisää asiakasnumerosi palstaprofiiliin ja kuittaa tähän, niin pääsemme katsomaan liittymän tietoja.
Ei auttanut resetointi, ongelma tuli heti seuraavana päivänä takaisin. Lisään huomenna asiakasnumeron profiiliin kun olen sen jostain ensin kaivanut, niin palataan sitten asiaan.
Tuo 100M nopeus voi olla toteutettu joko ethernetillä tai VDSL:llä. Kummasta toteutuksesta nyt on kyse ? ts. onko modeemi kiinni puhelinpistorasiassa vai ethernet-pistokkeessa ?
Puhelinpistorasiassa on kiinni.
Moi Modeemidyyyyyyyd ja tervetuloa palstalle!

Tuossa mallissa modeemin täysi resetti vaatii 20 sek. painalluksen "reset"-napista, sitä voisi kokeilla alkuun. Jos ei auta niin lisää asiakasnumerosi palstaprofiiliin ja kuittaa tähän, niin pääsemme katsomaan liittymän tietoja.


Asiakasnumero on nyt linkattu profiiliin.
Kuulostaa samalta kuin mulla on ollut oman tavallisen adsl -liittymän kanssa. Tänäänkin se vaivasi 4 kertaa ehkä noin tunnin sisällä :-(
Pari aiempaa keskustelua tällä palstalla ei tuoneet mulle silloin apua. Odotan mielenkiinnolla tuleeko tähän ratkaisua.
Käyttäjätaso 4
Kunniamerkki +1
modeemidyyd: Voisitko laittaa meille vielä tarkemmat asiakastiedot yksityisviestillä: http://elisa.fi/palstatiimi , niin selvitetään asiaa lisää 🙂 En valitettavasti löytänyt tietoja profiilitietoihin merkityllä asiakasnumerolla, nopealla laskennalla siinä taisi olla pari numeroa liikaa :/

Vellu1967: Millaista modeemia käytät laajakaistan yhteydessäsi? Oletko vielä ehtinyt testaamaan modeemin resetointia hammastikulla? Olisiko yhteyttä mahdollista testata vielä toisella modeemilla?
Moi

Ei nyt ollut tarkoitus varastaa tätä threadiä mun ongelmalle, mutta laitetaan nyt lyhyesti tilannekatsaus, kun tämän keissin tilanne on niiiin samanlainen äkkiä lukien.

Olen kokeillut kahdella eri ADSL-modeemilla. Ensimmäisellä alkoi tulemaan näitä ongelmia, niin hankin toisen ja tilanne ei parantunut.

Ensimmäinen on (oli) Netgear N600 DGND3700), joka toimi mainiosti Helmikuusta 2012.
Toinen on TP-Link Archer VR-900, joka on ollut paikoillaan vajaa puoli vuotta nyt.

Olen molempia resetoinut ja se useimmiten auttaa. Joskus se auttaa hetkeksi ja joskus se auttaa viikoksi.
Aiemmat keskustelut (otsikot voivat olla mitä vaan, ne on kirjoitettu senhetkisten havaintojen ja oletusten perusteella):
https://palsta.elisa.fi/laajakaistaliittymat-10/internet-yhteys-on-disconnected-500462
https://palsta.elisa.fi/laajakaistaliittymat-10/dns-yhteydet-patkii-501780

TP-Link on siis nyt käytössä ja siellä quick setup onnistuu palauttamaan yhteyden lähestulkoon aina. Tosin silloin kun se ei toiminut, ei tainnut resetointikaan toimia... Resetointi toimii myös, mutta itsekseen tai muilla konsteilla se ei palaudu välttämättä useammankaan tunnin kuluttua. DSL yhteys toimii aina (ellei siellä oikeasti ole vikaa), mutta IP yhteys ei toimi.

Tuon edellisen kommentin jälkeen jouduin tekemään sen quick setupin uudestaan muistaakseni kolmesti saman illan aikana (johonkin klo 01 asti ehkä?). Sen jälkeen se on toiminut aina kun yhteyttä olen tarvinnut.
modeemidyyd: Voisitko laittaa meille vielä tarkemmat asiakastiedot yksityisviestillä: http://elisa.fi/palstatiimi , niin selvitetään asiaa lisää 🙂 En valitettavasti löytänyt tietoja profiilitietoihin merkityllä asiakasnumerolla, nopealla laskennalla siinä taisi olla pari numeroa liikaa :/

Vellu1967: Millaista modeemia käytät laajakaistan yhteydessäsi? Oletko vielä ehtinyt testaamaan modeemin resetointia hammastikulla? Olisiko yhteyttä mahdollista testata vielä toisella modeemilla?


Laitoin yksityisviestillä tarkempia tietoja.

Osallistu keskusteluun