Vastattu

Ps4 share play ja elisa laajakaista

  • 30 tammikuu 2015
  • 90 kommenttia
  • 6294 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

90 kommenttia

Niin voisi sitä kyllä jo pikku hiljaa antaa tilannekatsausta asiaan. Jos kyse on, että meidän kahden talon kytkimissä on vikaa, niin eikö niitä voi vain vaihtaa sellaiseen, joka toimii tai sitten kuten aikaisemmin kerrottiin, niin katsoa löytyykö firmispäivitys ja sitä kautta korjata asia?
Noniin. Nyt alkaa olla viikko siitä, kun lupasitte testata ja tarkistaa asioita... Ei tämä vaan yksinkertaisesti voi olla näin hankala juttu. Ja jos on, olen hyvin huolissani asiakkaana. Vaikuttaa siltä, ettei tänne saa vastausta kuin vaatimalla, pyytämällä ja valittamalla. Näin ei mielestäni yksinkertaisesti saisi olla. Onko teidän mielestänne tämän keissin käsittelyaika enää kohtuullisella tasolla? Kuitenkin ongelma on teidän päässänne jo saatu kohdistettua omaan laitteeseenne talojakamossa... Mitä asiakas enää voi tehdä? Jättää laskut maksamatta?
Kannattaa lukea edelliset läpi, kun ei tässä nyt ole oikeasti enää käyttäjässä vikaa. Elisa on jo todennut, että talojakamon laitteessa on jotain vikaa.
Käyttäjätaso 1
En jaksa lukee läpi kokonaan mutta ootte varmaan kokeillu seuraavaa.
Luo chat-> mene chatissa Ryhmäasetuksiin->Video laatu pelin jakamisessa->resoluutio/kuvataajuus muuttakaa vakioks.
Ei varmaan auta ja ootte jo testannu.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Toki ymmärrän että rassaa. En voi mennä viankorjauksen puolesta kommentoimaan heidän päätöksiään, joten en tiedä miten näkevät tämän ongelman ja tuleeko tästä johtuen laitevaihtoa. Infoa testien etenemisestä emme voi tarjota jatkuvasti, koska tiedonvälityksessä on muutama henkilö tässä palstatiimin ja tekniikan henkilöiden välillä -> tietoa on saatavilla kun on enemmän kerrottavaa. Ilmoittelemme kyllä kun saamme taas tietää jotain.
Selvä homma, jään mielenkiinnolla odottelemaan testien tuloksia...
Toivottavasti kuitenkin ymmärsin kirjoittamasi väärin ja operaattorin VIALLISET laitteet vaihdetaan/korjataan "tällaisenkin ongelman takia". Minulle kyseinen ongelma on erittäin iso ja harmittava ja maksan palvelusta kuukausittain kuitenkin sen, mitä toimivan liittymän omistajatkin maksaa.
Omina Elisan asentajavuosinani jokainen asiakkaan ongelma oli relevantti, pienempikin. Toivottavasti tämä ei ole muuttunut vuosien varrella
Lisäksi olisin erittäin kiitollinen jos asiasta annettaisi tästä lähtien päivityksiä vaikka päivittäin. Testaaminen ei luulisi enää olevan kovin kummoinen homma ja tätä juttua on nyt tosiaan pyöritelty ja vähätelty ihan tarpeeksi kauan.
En edelleenkään haluaisi olla hankala asiakas tai muutenkaan inhottava ja tiedän, ettei tämä ole teidän syytänne, mutta voitte varmasti kuvitella fiiliksenne, jos teille rakkaan harrastuksen puitteet olisivat jatkuvasti huonot, eikä asiaan saataisi ratkaisua toistuvista yrityksistä huolimatta.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Täytyy ensin varmistaa että varmasti johtuu tuosta kytkimestä. En tiedä vielä mikä on korjaustoimenpide, eli saako tuota toimimaan esim. softakorjauksella ja lähdeätäänkö kytkimiä vaihtamaan tällaisen ongelman takia. Palataan tähän heti kun testit on saatu loppuun!
Saattaa olla tyhmä kysymys... mutta eikö joku voisi käydä siellä teknisessä tilassa tsekkaamassa tilanteen ja vaikka vaihtamassa sen laitteen? Ainakin selviäisi mikä laite siellä on. Menisin itse, jos pääsisin.
Käyttäjätaso 1
Testauksessa vielä, ongelma on saatu toistettua vain yhdellä kytkinmallilla, mutta vaatii vielä lisää selvitteltyä. Saattaa tietty olla että siellä teknisessä tilassa on juuri tuo laite.
Mitenkäs tämä keissi etenee?
Olin perjantaina yhteydessä asiakaspalveluun puhelimitse ja vika saatiin kohdistettua Elisan laitteistoon talojakamossa/keskuksessa, kuten arvelimmekin paulk:n kanssa. Asiakaspalvelija lupasi myös, että täällä palstalla annetaan tilanneraporttia tilanteen kehittymisestä... Onko vikaa tutkittu jo enemmän ja milloin mahdollisesti asia saadaan korjattua?
Voin sanoa täysin samat lauseet Rocksboyn kansssa. Kaikki on testattu kotona kaikilla eri tavoilla ja samat tulokset saan aikaiseksi. Molemmilla näköjään myös kuituyhteys, jotenkin sekin sama. Kuten Rocksboylläkin niin kotona sisäverkossa kyllä toimii, muttei ulkoverkosta päin. Tänne saa kyllä tulla testaamaan jos haluaa nähdä toiminnan. Eli jokin huoneiston jälkeen olevassa laitteessa on joko asetus pielessä tai jokin muutoin estää toiminnan. Speedtest -testi antaa 98M/10M, joten nopeudesta ei ole kyse.
Käyttäjätaso 1
Yritän selvittää onko jotain mitä voimme vielä testata. Teidän kahden liittymässä ainakin yksi asia on yhdistävä tekijä ja selvitän onko sillä jotain merkitystä asiaan ja/tai oliko sitä testattu varmuudella. Palaamme taas asiaan kun saadaan vastauksia.
Miksi näihin ei vastata lainkaan? Ei taas asiakkaana herätä kummoista luottamusta palveluntarjoajaa kohtaan...

PlayStation 4:een tuli eilen remote play ominaisuus Macille ja PC:lle.
Tarkoittaa sitä, että ps4:sta voi pelata myös mainituilla laitteilla netin yli.

Kotona sisäverkossa homma toimii muitta mutkitta mutta kodin ulkopuolella sama ongelma kuin Share Playn kanssa? Yhdistää laitteeseen mutta viime hetkellä katkaisee yhteyden ja herjaa yhteyttä liian hitaaksi eikä homma toimi. Löytää siis laitteen verkosta, kuten Share Playta aloittaessa, mutta ei yhdistä loppuun asti. Verkon hitaudesta ei todellakaan ole kyse.

Vika on Elisan liittymässä edelleen ja jos lukee tätä ketjua, ymmärtää kyllä, että huomiolla on ihan vankat perusteet. Nyt olisi kiva jos lopetettaisiin tämä palsta-arpominen ja asialle tehtäisi jotain. Vanhoina hyvinä aikoina Elisalta olisi tullut jo ammattitaitoinen asentaja paikalle. Eikö siellä talojakamossakin ole jonkinnäköinen asuntoihin yhteyksiä jakeleva purkki, jossa saattaa olla konffaukset pielessä? Tai ainakin keskuksessa? Niihin pääsee varmasti etänäkin kiinni? Saa tulla käymään.

Vaikka ongelmaa ei saada testiolosuhteissa toistettua, se ei tarkoita, ettei ongelmaa ole.
Miten tämä nyt aiotaan hoitaa? Tätä on jahkailtu nyt jo yli vuoden verran!!
Minullakin on edelleen sama ongelma. Puhelimen WiFin kautta pelijakaminen kyllä toimii, vaikka yhteysnopeus on todella hitaampi kuin seinästä tuleva nopeus. Eli ongelma on liittymässä
Tehdäänkö tälle asialle mitään??
Minulla myös sama ongelma edelleen. Ei mitään muutosta tilanteeseen...
On kokeiltu ilman kytkintä ja kytkimen kanssa ja vaikka millä kombinaatiolla. Ja edelleen... homma toimii 4G:llä ja toimi Soneran liittymällä edellisessä kämpässä. Ainoa asia, mikä on muuttunut on liittymä Sonerasta Elisaan ja nyt homma ei toimi.
Huoneiston kytkinkaapiissa on tulopiste, joka sitten liitetty kytkimeen, jonka takana FW ja huoneiston muut pistokkeet.. Eli kytkimen ja huoneiston sisääntulon ethernet-pistokkeen välissä ei ole reititintä tai muita laitteita.

Yritin siis suoraan kytkimeen liitettynä (julkinen IP-osoite) ja FW:n takana olevaan, jolloin on Priva IP-osoite. Kumpikaan tapa ei siis toimi. Silloin kun se oli kytkettynä suoraan kytkimeen,  niin FW ei ole estämässä PS4 liikennettä.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
Urhokas kirjoitti:
@paulk Ei ole kiinteistöliittymän ongelmasta kyllä kyse oletuksena. Vastaavalla yhteydellä on toimivuutta testattu eikä ongelmaa ollut. Onko varmaa ettei kytkinkaapissa ole kuitenkin jokin reititin jakamassa yhteydet pistokkeisiin?

Jos huoneiston kytkinkaapissa on reititin niin tilalle pitäisi vaihtaa kytkin tai ottaa kokonaan pois.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • ? Ei ole kiinteistöliittymän ongelmasta kyllä kyse oletuksena. Vastaavalla yhteydellä on toimivuutta testattu eikä ongelmaa ollut. Onko varmaa ettei kytkinkaapissa ole kuitenkin jokin reititin jakamassa yhteydet pistokkeisiin?
  • Onkohan ongelma kiinteistöliittymässä? Kun meinaan taloyhtiöni on kytketty kiinteistöliittymään ja minun liittymässä ei siis tarvitse käyttää reititintä, vaan yhteys tulee suoraan huoneiston kytkinkaappiin ja sieltä seinäpistokkeisiin.
    Käyttäjätaso 5
    Kunniamerkki
    Share Play ja Remote Play julkisen internetin yli toimivat ainakin tällä yhdistelmällä vallan mainiosti: 100/10M-kaapeli-Viihde, jossa Cisco EPC3928-kaapelimodeemi siltaavassa tilassa ja sen perässä Applen AirPort Extreme -reititin, johon on itse tehty PSN:n vaatimat porttiohjaussäännöt. PS4 reitittimessä kiinni piuhalla. 
    Tähän liittyen. Itselläni on 100/10 kuidulla kiinni oleva asunto. En saa millään toimimaan tuota PS4 jako-ominaisuutta. Pystyn kyllä itse osallistumaan jonkun toisen jakamaan peliin, mutta itse en pysty olemaan jakaja. Olen kokeillut sekä niin, että PS4 on kiinni suoraan netissä (julkinen IP-osoite, NAT1) ja sitten palomuurin takana (privaosoite, NAT2). Kumpikaan keino ei toimi. Eli minun mielestä kyse on jossain muualla, kuin omassa kotonani. Elikkä mitä avuksi?

    T: Paul
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Laitan nyt tähän mitä ollaan saatu selville. Osa tulee kertauksena elikkä perusfaktaa ekana: Jos Ps4 tekee jotain päivitystä ei share play toimi silloin ollenkaan. Jos internetyhteys on NAT3 ja portteja ei avattu niin homma ei toimi!

    Meillä oli testimodeemeina Zyxelin Vmg3926 ja uudempi Vmg3925 ja saatiin NAT1:llä ja NAT2:lla toimimaan share play jokainen kerta, jos oli käytössä Elisan kiinteä VDSL2 yhteys tai sitten ethernet kuituyhteys. Adsl liittymän upload ei ole Sonyn vaatimusten mukaan riittävä toimintaan.

    Jos reititintä/modeemia ei saada nat 1 tai nat 2 tilaan, pitää käydä laitteesta avaamassa seuraavia portteja udp ja tcp liikenteelle kumpaankin suuntaan, tämän pitäisi Ps4 ohjeen mukaan auttaa nat3 ongelmaan (lisätietoja alla olevan linkin takaa):

    • 80
    • 443
    • 465
    • 983
    • 3478-3480
    • 3658
    • 5223
    • 6000-7000
    • 9293
    • 10070-10080
    http://www.playstationing.com/ps4/how-to-change-your-nat-type-on-ps4-and-ps3/839
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Kasaamme testilaitteistoa eri tilanteisiin. Palaillaan heti kun jotain kerrottavaa tulee.
    Käyttäjätaso 1
    Tunnistaako ipad pleikan eli saatko sen päälle puhelimella?

    Elikkä jos laitan sen portin sillatuks missä pleikka  on nat 1 ja puhelin on samassa modeemissa yhteydessä mutta nat on 2 tällöin ainakaan ps app ei osaa kommunikoida pleikan kanssa.

    Tämä on pleikan ominaisuus ettei kyse ole tästä?

    Osallistu keskusteluun