Vastattu

Ps4 share play ja elisa laajakaista

  • 30 tammikuu 2015
  • 90 kommenttia
  • 6283 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

90 kommenttia

Tehdäänkö tälle asialle mitään??
Minullakin on edelleen sama ongelma. Puhelimen WiFin kautta pelijakaminen kyllä toimii, vaikka yhteysnopeus on todella hitaampi kuin seinästä tuleva nopeus. Eli ongelma on liittymässä
Miksi näihin ei vastata lainkaan? Ei taas asiakkaana herätä kummoista luottamusta palveluntarjoajaa kohtaan...

PlayStation 4:een tuli eilen remote play ominaisuus Macille ja PC:lle.
Tarkoittaa sitä, että ps4:sta voi pelata myös mainituilla laitteilla netin yli.

Kotona sisäverkossa homma toimii muitta mutkitta mutta kodin ulkopuolella sama ongelma kuin Share Playn kanssa? Yhdistää laitteeseen mutta viime hetkellä katkaisee yhteyden ja herjaa yhteyttä liian hitaaksi eikä homma toimi. Löytää siis laitteen verkosta, kuten Share Playta aloittaessa, mutta ei yhdistä loppuun asti. Verkon hitaudesta ei todellakaan ole kyse.

Vika on Elisan liittymässä edelleen ja jos lukee tätä ketjua, ymmärtää kyllä, että huomiolla on ihan vankat perusteet. Nyt olisi kiva jos lopetettaisiin tämä palsta-arpominen ja asialle tehtäisi jotain. Vanhoina hyvinä aikoina Elisalta olisi tullut jo ammattitaitoinen asentaja paikalle. Eikö siellä talojakamossakin ole jonkinnäköinen asuntoihin yhteyksiä jakeleva purkki, jossa saattaa olla konffaukset pielessä? Tai ainakin keskuksessa? Niihin pääsee varmasti etänäkin kiinni? Saa tulla käymään.

Vaikka ongelmaa ei saada testiolosuhteissa toistettua, se ei tarkoita, ettei ongelmaa ole.
Miten tämä nyt aiotaan hoitaa? Tätä on jahkailtu nyt jo yli vuoden verran!!
Käyttäjätaso 1
Yritän selvittää onko jotain mitä voimme vielä testata. Teidän kahden liittymässä ainakin yksi asia on yhdistävä tekijä ja selvitän onko sillä jotain merkitystä asiaan ja/tai oliko sitä testattu varmuudella. Palaamme taas asiaan kun saadaan vastauksia.
Voin sanoa täysin samat lauseet Rocksboyn kansssa. Kaikki on testattu kotona kaikilla eri tavoilla ja samat tulokset saan aikaiseksi. Molemmilla näköjään myös kuituyhteys, jotenkin sekin sama. Kuten Rocksboylläkin niin kotona sisäverkossa kyllä toimii, muttei ulkoverkosta päin. Tänne saa kyllä tulla testaamaan jos haluaa nähdä toiminnan. Eli jokin huoneiston jälkeen olevassa laitteessa on joko asetus pielessä tai jokin muutoin estää toiminnan. Speedtest -testi antaa 98M/10M, joten nopeudesta ei ole kyse.
Mitenkäs tämä keissi etenee?
Olin perjantaina yhteydessä asiakaspalveluun puhelimitse ja vika saatiin kohdistettua Elisan laitteistoon talojakamossa/keskuksessa, kuten arvelimmekin paulk:n kanssa. Asiakaspalvelija lupasi myös, että täällä palstalla annetaan tilanneraporttia tilanteen kehittymisestä... Onko vikaa tutkittu jo enemmän ja milloin mahdollisesti asia saadaan korjattua?
Käyttäjätaso 1
Testauksessa vielä, ongelma on saatu toistettua vain yhdellä kytkinmallilla, mutta vaatii vielä lisää selvitteltyä. Saattaa tietty olla että siellä teknisessä tilassa on juuri tuo laite.
Saattaa olla tyhmä kysymys... mutta eikö joku voisi käydä siellä teknisessä tilassa tsekkaamassa tilanteen ja vaikka vaihtamassa sen laitteen? Ainakin selviäisi mikä laite siellä on. Menisin itse, jos pääsisin.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Täytyy ensin varmistaa että varmasti johtuu tuosta kytkimestä. En tiedä vielä mikä on korjaustoimenpide, eli saako tuota toimimaan esim. softakorjauksella ja lähdeätäänkö kytkimiä vaihtamaan tällaisen ongelman takia. Palataan tähän heti kun testit on saatu loppuun!
Selvä homma, jään mielenkiinnolla odottelemaan testien tuloksia...
Toivottavasti kuitenkin ymmärsin kirjoittamasi väärin ja operaattorin VIALLISET laitteet vaihdetaan/korjataan "tällaisenkin ongelman takia". Minulle kyseinen ongelma on erittäin iso ja harmittava ja maksan palvelusta kuukausittain kuitenkin sen, mitä toimivan liittymän omistajatkin maksaa.
Omina Elisan asentajavuosinani jokainen asiakkaan ongelma oli relevantti, pienempikin. Toivottavasti tämä ei ole muuttunut vuosien varrella
Lisäksi olisin erittäin kiitollinen jos asiasta annettaisi tästä lähtien päivityksiä vaikka päivittäin. Testaaminen ei luulisi enää olevan kovin kummoinen homma ja tätä juttua on nyt tosiaan pyöritelty ja vähätelty ihan tarpeeksi kauan.
En edelleenkään haluaisi olla hankala asiakas tai muutenkaan inhottava ja tiedän, ettei tämä ole teidän syytänne, mutta voitte varmasti kuvitella fiiliksenne, jos teille rakkaan harrastuksen puitteet olisivat jatkuvasti huonot, eikä asiaan saataisi ratkaisua toistuvista yrityksistä huolimatta.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Toki ymmärrän että rassaa. En voi mennä viankorjauksen puolesta kommentoimaan heidän päätöksiään, joten en tiedä miten näkevät tämän ongelman ja tuleeko tästä johtuen laitevaihtoa. Infoa testien etenemisestä emme voi tarjota jatkuvasti, koska tiedonvälityksessä on muutama henkilö tässä palstatiimin ja tekniikan henkilöiden välillä -> tietoa on saatavilla kun on enemmän kerrottavaa. Ilmoittelemme kyllä kun saamme taas tietää jotain.
Käyttäjätaso 1
En jaksa lukee läpi kokonaan mutta ootte varmaan kokeillu seuraavaa.
Luo chat-> mene chatissa Ryhmäasetuksiin->Video laatu pelin jakamisessa->resoluutio/kuvataajuus muuttakaa vakioks.
Ei varmaan auta ja ootte jo testannu.
Kannattaa lukea edelliset läpi, kun ei tässä nyt ole oikeasti enää käyttäjässä vikaa. Elisa on jo todennut, että talojakamon laitteessa on jotain vikaa.
Noniin. Nyt alkaa olla viikko siitä, kun lupasitte testata ja tarkistaa asioita... Ei tämä vaan yksinkertaisesti voi olla näin hankala juttu. Ja jos on, olen hyvin huolissani asiakkaana. Vaikuttaa siltä, ettei tänne saa vastausta kuin vaatimalla, pyytämällä ja valittamalla. Näin ei mielestäni yksinkertaisesti saisi olla. Onko teidän mielestänne tämän keissin käsittelyaika enää kohtuullisella tasolla? Kuitenkin ongelma on teidän päässänne jo saatu kohdistettua omaan laitteeseenne talojakamossa... Mitä asiakas enää voi tehdä? Jättää laskut maksamatta?
Niin voisi sitä kyllä jo pikku hiljaa antaa tilannekatsausta asiaan. Jos kyse on, että meidän kahden talon kytkimissä on vikaa, niin eikö niitä voi vain vaihtaa sellaiseen, joka toimii tai sitten kuten aikaisemmin kerrottiin, niin katsoa löytyykö firmispäivitys ja sitä kautta korjata asia?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Hei, kerron nyt tämän hetken tilanteen. Ollaan löydetty ongelmia tietyillä kytkintyypeillä joita on käytössä kuituliittymissä. Esim. Ciscon valmistamalla kytkimellä ei saatu Share Play:tä toimimaan ja siitä laitettiin jo palaute Sonylle ja Ciscolle, mutta tämä vaatii laitepäivityksen joko Sonylle tai Ciscolle eikä ole ns. meidän käsissä se korjaus tuohon. Vielä tutkintaa ei ole kuitenkaan saatettu loppuun, mutta joudun kyllä varoittamaan jo tässä vaiheessa, että ongelma ei ole todennäköisesti korjattavissa meidän päästä. Kytkimiä ei share play ominaisuuden takia vaihdeta taloissa uusiin. Viivettä testauksiin on tehnyt kun yhdellä valmistajalla voi olla monenlaisia kytkimiä toimitettuna meille kun on eri aikakausilta ja näiden pienet erot ei ole helppoa selvittää. Palaamme tähän vielä kun lopullinen varmuus tulee.
Kiitos tilannepäivityksestä. Sinäänsä tuossa ei mitään uutta edelleenkään ole. Share Play ja Remote Play ominaisuudet eivät toimi sillä kytkimellä, joka löytyy talojakamostamme, piste. Minusta on kuitenkin väärin sanoa, ettette voi tehdä asialle mitää siellä päässä. Tottakai voitte: Vaihtamalla sen kytkimen tästä ongelmasta päästäisiin eroon kertaheitolla. Minuahan ei asiakkaana pitäisi kauheasti kiinnostaa, mikä kytkin edes on. Minulle pääasia on se, että liittymä, josta maksan kuukausittain, toimii niin kuin sen kuuluu. Ei minun pitäisi joutua miettimään laitteidenne mallinumeroita tai muita asioita. Jos se on moneen kertaan todettu teidänkin puolelta, että Share Playn ja Remote Playn pitäisi toimia teidän verkossanne mutta minulla ja paulk:lla homma ei toimi teidän laitteenne takia, teidän tulisi palvelun tarjoajana korjata vika. Mitä en nyt ymmärrä oikein?
Ymmärrän hyvin, että kaikki laitteet eivät ole yhteensopivia toistensa kanssa ja ongelmia tekniikan kanssa tulee aina eteen, mutta on asiakkaan aliarvioimista ja ongelmien vähättelyä siirtää vastuu muille tahoille (Cisco, Sony) ja nostaa kädet pystyyn, kun itsekin voi asiaan vallan mainiosti vaikuttaa.
Kaiken lisäksi PS4 on teilläkin myytävänä oleva tuote. Eli myytte täydellä hinnalla laitetta, jonka kaikkien ominaisuuksien yhteensopivuutta oman verkkonne kanssa ette voi taata...
Pitäisikö meidän mielestänne ihan oikeasti vain asiakkaina hyväksyä se, että jos ei ihmeitä tapahdu, meidän liittymämme eivät vaan toimi niin kuin pitäisi? Ja silti maksaa kiltisti se mitä muutkin?
Voin kertoa etukäteen, etten tule hyväksymään...
Ymmärsinkö siis todella oikein, että ette aio vaihtaa VIALLISTA laitetta toimivaan, jollette keksi ihmefiksiä nykyiseen?
Käyttäjätaso 1
Ei luoja cisco ja sonyko ne laitteet on asentanu xD!.
Toiseks jos itse sanot että saattaa olla myös siitä että on vanhaa laitetta ja sen takia vaikeata testata nii oisko aika tuoda uudempaa kokoonpanoo vanhan tilalle?.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Niin ei puhuta tosiaan viallisista kytkimistä vaan niiden ominaisuuksista. Vaikka tuo ikävää onkin niin ei sopimuksilla luvata, että share play toimii. Kytkimistä en myöskään suoranaisesti tarkoittanut, että on erityisen vanhaa tekniikkaa missään, mutta on erilaisia kytkinmalleja vaan useita.
Kuka on esimiehesi ja saisinko hänen yhteystietonsa?
Käyttäjätaso 1
Mutta sehän silti teidän vastuulla että eri kytkin mallit toimivat keskenään jos kytkimet on teiltä vai onko kuluttaja vastuussa siinä?
Sehän ois eri juttu jos ostan modeemin vaikka verkkokaupasta ja siihen reititin perää ja ne eivät kommunikois keskenään täysin oikein nii silloin se ei olisi teidän vastuulla,mutta tässä tapauksessa se on kyllä täysin teidän vastuulla toimittaa sekä asentaa toimivat laitteet.
Ja jos ette korjaa niin välittömästi ps4 myynti-ilmotukseen että kaikki ps4 palvelut ei toimi teidän netillä tai sitten laajakaistoihin ilmotus että ei toimi välttämättä.
Meinaan itellä teidän kamo netti ja on kanssa ongelmia ettei elisan netillä pysty yhdistämään muhun.
Anteeksi valmiiksi kirjotus virheistä kun kiiressä kirjotan.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Ps4 on tullut laitteena myöhemmin kuin kytkimet. Uusia laitteita ja ominaisuuksia tehdään jatkuvasti. Ei vaan voida mitenkään luvata tulevaisuuteen yhteensopivuutta joka ominaisuuden suhteen. Kuitenkin tärkein eli pelaaminen luonnollisesti onnistuu PS4:sella ja tämä ongelma vaikuttaa hyvin pieneen osaan käyttäjistä. Tästä on jätetty palautetta ja keskusteltu reilusti. Vaikka laitetta on meillä myynnissä niin kyllä share play myös toimii vähintään 99% asiakkaista joilla meidän netti. Esimieheni kommentit eivät asiaa mitenkään muuta. Kerroin nyt vaan suoraan miten asia on. Kuten myös aiemmin kerroin ei ole missään kirjattu, että Elisa takaa juurikin share play ominaisuuden Playstation 4 laitteella toimivan.
Käyttäjätaso 1
Prosentuaalisesti ei kuulosta pahalta mutta onko lukema 100 vai 1000 asiakasta?
Entäs kun kirjotit itse näin "Kuten myös aiemmin kerroin ei ole missään kirjattu, että Elisa takaa juurikin share play ominaisuuden Playstation 4 laitteella toimivan."
"Vaikka tuo ikävää onkin niin ei sopimuksilla luvata, että share play toimii. "
Eli tämmönen teksti sitten pitäis lukee jossain eiks je?.
Nii missä sopimus kohdassa lukee noin muka tai vain teidän netillä saattaa ilmetä toimimattomuutta ettekä te ole siitä vastuussa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Prosentuaalisesti ei kuulosta pahalta mutta onko lukema 100 vai 1000 asiakasta?
Entäs kun kirjotit itse näin "Kuten myös aiemmin kerroin ei ole missään kirjattu, että Elisa takaa juurikin share play ominaisuuden Playstation 4 laitteella toimivan."
"Vaikka tuo ikävää onkin niin ei sopimuksilla luvata, että share play toimii. "
Eli tämmönen teksti sitten pitäis lukee jossain eiks je?.
Nii missä sopimus kohdassa lukee noin muka tai vain teidän netillä saattaa ilmetä toimimattomuutta ettekä te ole siitä vastuussa.


Tarkoitin, että nettisopimuksella pitää lukea erikseen jos tuollainen ominaisuus ja sen toiminnan takaus kuuluu sopimukseen. En osaa tarkasti sanoa mahdollisia asiakasvaikutuksia, mutta varmasti lähempänä tuota ensimmäistä vaihtoehtoa. Tämä tilanne olisi täysin erilainen jos PS4:sella ei voisi pelata ollenkaan ja laite olisi täysin turha meidän tietyillä yhteyksillä.

Mikäänhän ei estä esim. Sonya tekemästä päivitystä share play ominaisuuteen jolloin se toimisi paremmin eri laitteistoilla. He myös voivat päivittää palvelun että se toimii heikommin tietyissä tilanteissa. Miten tällaisiin asioihin pitäisi teidän mielestä reagoida?

Tarkoitin, että nettisopimuksella pitää lukea erikseen jos tuollainen ominaisuus ja sen toiminnan takaus kuuluu sopimukseen. En osaa tarkasti sanoa mahdollisia asiakasvaikutuksia, mutta varmasti lähempänä tuota ensimmäistä vaihtoehtoa. Tämä tilanne olisi täysin erilainen jos PS4:sella ei voisi pelata ollenkaan ja laite olisi täysin turha meidän tietyillä yhteyksillä.

Mikäänhän ei estä esim. Sonya tekemästä päivitystä share play ominaisuuteen jolloin se toimisi paremmin eri laitteistoilla. He myös voivat päivittää palvelun että se toimii heikommin tietyissä tilanteissa. Miten tällaisiin asioihin pitäisi teidän mielestä reagoida?


Emme edelleenkään ole mielestäni Sonyn tai Ciscon asiakaspalveluforumilla. Menee jo ala-arvoiseksi asiakaspalvelun taso...

Eikö ole kuitenkin asiakkaan kannalta aika relevanttia valittaa teille PS4:n vekko-ominaisuuksien toimimattomuudesta, kun te sen ongelmallisen verkkoyhteyden tarjoatte. Muilla operaattoreilla ei vaikuttaisi samaa ongelmaa myöskään olevan. Ja jos en voisi pelata PS4:lla, valittaisin varmasti Sonylle. Eihän näissä argumenteissasi ole mitään järkeä.

Miksi teidän mielestänne on oikein, että 1% asiakkaistanne joutuu kärsimään liittymästä, joka ei toimi kuten muilla 99%:lla vain sen takia, että te ette viitsi käydä vaihtamassa talojakamon kytkimiä toimiviin. Eikö nuo mainitsemasi prosentit jo puhu sen puolesta, että kyseessä on ongelma, joka pitää korjata eikä suinkaan normaali tilanne? Ja mihin nämä ongelmien rajat vedetään? Asiakkaana on nyt aika vaikea ymmärtää, mitä te pidätte vikana ja mitä ette... Kun ei niitä tosiaan ole kaikkia sopimuksissa eritelty.

Osallistu keskusteluun