Vastattu

Ps4 share play ja elisa laajakaista

  • 30 tammikuu 2015
  • 90 kommenttia
  • 6261 katselukerrat


Näytä ensimmäinen kirjoitus

90 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Siis näimpä nyt ei ole kyse sonysta vaan teidän päässä vastuulla olevista laitteista ja sitten taas jos ajattelee että rocksboy:lla on sata kaverii psn kaveri listalla joten jo siinä ongelma korostuis 101 ihmiseen kun teidän netillä ei vaan toimi että näytäs mulle nyt niitä sun laskelmias.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Sony nyt on selvästi yksi osapuoli tässä ongelmassa. Näille valmistajille on laitettu pyyntö ohjelmistopäivityksestä joko Ciscolle, että lisäävät yhteensopivuuden share play ominaisuuteen tai Sony lisää tukea eri laitteistoille laajemmin. Suomessa tosiaan tiedän nämä ketjussa olevat 2 henkilöä joilla ei ominaisuus toimi. Muita laskelmia ei ole, vain hyviä arvauksia.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3

Tarkoitin, että nettisopimuksella pitää lukea erikseen jos tuollainen ominaisuus ja sen toiminnan takaus kuuluu sopimukseen. En osaa tarkasti sanoa mahdollisia asiakasvaikutuksia, mutta varmasti lähempänä tuota ensimmäistä vaihtoehtoa. Tämä tilanne olisi täysin erilainen jos PS4:sella ei voisi pelata ollenkaan ja laite olisi täysin turha meidän tietyillä yhteyksillä.

Mikäänhän ei estä esim. Sonya tekemästä päivitystä share play ominaisuuteen jolloin se toimisi paremmin eri laitteistoilla. He myös voivat päivittää palvelun että se toimii heikommin tietyissä tilanteissa. Miten tällaisiin asioihin pitäisi teidän mielestä reagoida?


Emme edelleenkään ole mielestäni Sonyn tai Ciscon asiakaspalveluforumilla. Menee jo ala-arvoiseksi asiakaspalvelun taso...

Eikö ole kuitenkin asiakkaan kannalta aika relevanttia valittaa teille PS4:n vekko-ominaisuuksien toimimattomuudesta, kun te sen ongelmallisen verkkoyhteyden tarjoatte. Muilla operaattoreilla ei vaikuttaisi samaa ongelmaa myöskään olevan. Ja jos en voisi pelata PS4:lla, valittaisin varmasti Sonylle. Eihän näissä argumenteissasi ole mitään järkeä.

Miksi teidän mielestänne on oikein, että 1% asiakkaistanne joutuu kärsimään liittymästä, joka ei toimi kuten muilla 99%:lla vain sen takia, että te ette viitsi käydä vaihtamassa talojakamon kytkimiä toimiviin. Eikö nuo mainitsemasi prosentit jo puhu sen puolesta, että kyseessä on ongelma, joka pitää korjata eikä suinkaan normaali tilanne? Ja mihin nämä ongelmien rajat vedetään? Asiakkaana on nyt aika vaikea ymmärtää, mitä te pidätte vikana ja mitä ette... Kun ei niitä tosiaan ole kaikkia sopimuksissa eritelty.


Ihan oikein olette meille valittaneet asiasta. Asiaa on selvitetty ja palaute laitettu valmistajille. Eihän tämä nyt mikään mieluinen asia ole, että ominaisuus ei kaikilla toimi. Tässä sekoittuu puurot ja vellit kuitenkin. Jos ominaisuus olisi joskus toiminut ja lakannut toimimasta yhtäkkiä niin kyseessä saattaisi olla jokin yllättävä vika esim. kytkimessä. Tässä tapauksessa ominaisuus ei ole tietojen mukaan koskaan toiminut siitä päivästä kun PS4 julkaistiin. Korjaamme Elisan tarjoamia palveluita. Share play PS4:sella ei ole sellainen. Vaikkakin teemme mitä pystymme sen saattamiseksi toimintaan kaikille.
Eikö olisi palveluntarjoajana ihan fiksuakin siinä tapauksessa hieman uusia laitteistoa? PS4:n julkaisusta on kohta 3 vuotta. En tosin ymmärrä mitä merkitystä PS4:n julkaisupäivällä on...

Tulevaisuudessa vastaavia ja erilaisia verkkopalveluita tulee yhä lisää kuluttajien käyttöön ja tällä palvelutasolla ja -asenteella on todella vaikea pysyä mukana vauhdissa. Palvelu kun on muutenkin tämän päivän sana ja tärkeimpiä erottavia tekijöitä. Olisitte voittaneet aika monta asiakasta vuosiksi eteenpäin vain vaihtamalla laitteen ja näyttämällä, että "Hei me kyllä hoidetaan hommat kuntoon"... ei kuullosta kovin vaikealta hommalta ja on oman kokemuksen perusteella jopa aika miellyttävää duunia. Tyytyväinen asiakas on parasta markkinointia, tyytymätön - ei niinkään.. etenkään näinä some-aikoina. Tämäkin keskustelu jää internettiin elämään ja varmasti antaa mahdollisen asiakkaan näkövinkkelistä selkeän kuvan palvelun tasosta ja siitä draivista, jolla asiakkaiden asioita ajetaan.

Koko tämän keskustelun ajan ongelmaa on vähätelty ja vastuuta kierrelty ja vieritetty muille. Kovin montaa kertaa ei ole vastaan tultu tai anteeksi pyydelty, saati tarjottu mitään aikatauluarviota vian ratkaisulle tai ylipäätään yhtikäs mitään... Odottaa on saanut ja vastauksia on aneltu.

Viesti pelaajille ja uuden teknologian käyttäjille on selvä: "jos toimii, hyvä, jos ei, ihan sama"
Palveluntarjoajana on hyvin lyhytnäköistä ylenkatsoa näitä ryhmiä tulevaisuutta ajatellen. Onnea valitsemallanne tiellä… Jatkossa oma valintani on ainakin selkeä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Eikö olisi palveluntarjoajana ihan fiksuakin siinä tapauksessa hieman uusia laitteistoa? PS4:n julkaisusta on kohta 3 vuotta. En tosin ymmärrä mitä merkitystä PS4:n julkaisupäivällä on...

Tulevaisuudessa vastaavia ja erilaisia verkkopalveluita tulee yhä lisää kuluttajien käyttöön ja tällä palvelutasolla ja -asenteella on todella vaikea pysyä mukana vauhdissa. Palvelu kun on muutenkin tämän päivän sana ja tärkeimpiä erottavia tekijöitä. Olisitte voittaneet aika monta asiakasta vuosiksi eteenpäin vain vaihtamalla laitteen ja näyttämällä, että "Hei me kyllä hoidetaan hommat kuntoon"... ei kuullosta kovin vaikealta hommalta ja on oman kokemuksen perusteella jopa aika miellyttävää duunia. Tyytyväinen asiakas on parasta markkinointia, tyytymätön - ei niinkään.. etenkään näinä some-aikoina. Tämäkin keskustelu jää internettiin elämään ja varmasti antaa mahdollisen asiakkaan näkövinkkelistä selkeän kuvan palvelun tasosta ja siitä draivista, jolla asiakkaiden asioita ajetaan.

Koko tämän keskustelun ajan ongelmaa on vähätelty ja vastuuta kierrelty ja vieritetty muille. Kovin montaa kertaa ei ole vastaan tultu tai anteeksi pyydelty, saati tarjottu mitään aikatauluarviota vian ratkaisulle tai ylipäätään yhtikäs mitään... Odottaa on saanut ja vastauksia on aneltu.

Viesti pelaajille ja uuden teknologian käyttäjille on selvä: "jos toimii, hyvä, jos ei, ihan sama"
Palveluntarjoajana on hyvin lyhytnäköistä ylenkatsoa näitä ryhmiä tulevaisuutta ajatellen. Onnea valitsemallanne tiellä… Jatkossa oma valintani on ainakin selkeä.


Uusia palveluita tosiaan syntyy jatkuvasti. Tämä on ainainen ongelma operaattoreille ja laitevalmistajille. Ainoastaan laitepäivityksillä ja uudella laitekannalla voidaan teoriassa taistella syntyneitä ongelmia vastaan joita kyllä välillä syntyy. On kuitenkin loputon suo jos laitteita vaihdettaisiin aina kun jokin uusi palvelu tai sen sisältämä ominaisuus ei toimi jossakin tilanteessa. Kytkimen vaihdos lisäksi tekisi taloyhtiön kaikille asukkaille nettiyhteyksien katkoksen X ajaksi. Jos olisimme tehneet tässä poikkeuksen sama poikkeus pitäisi tehdä muuallakin Suomessa aina jos yksikin henkilö valittaa Share play:stä.

Olen todella pahoillani jos olette saaneet kuvan ettemme välitä ongelmasta 😞 Ongelman selvitys on ollut poikkeuksellisen vaivalloista. Varhaisessa vaiheessa selvitystä tuli selväksi ettei Elisan yhteyksissä ole mitään estävää tekijää ominaisuuden toiminnalle. Sen jälkeen pystyimme vain selvittämään mahdollista yhteensopivuusongelmaa laitteistojen ja palvelun välillä.

On kuitenkin loputon suo jos laitteita vaihdettaisiin aina kun jokin uusi palvelu tai sen sisältämä ominaisuus ei toimi jossakin tilanteessa.

Eikö Elisan bisnes ole juuri verkkoyhteyksien ja -palveluiden ylläpitämistä nykyajan vaatimustason mukaisina? En väitä, että se olisi helppoa, ei bisneksen tekeminen ole helppoa eikä sen pidäkään olla, mutta sitä te kuitenkin väitätte tekevänne. Vai onko bisnesmallinne ainoastaan myydä mitä sattuu sormet ristissä toivoen parasta ilman asiakassuhteiden hoitohalua? On pöyristyttävää, ettei yksittäiset asiakkaat ole teille tarpeeksi tärkeitä.

Kytkimen vaihdos lisäksi tekisi taloyhtiön kaikille asukkaille nettiyhteyksien katkoksen X ajaksi.

Puhuttaan minuutteista... ei kauhean hyvä syy olla tekemättä. Ihan oikeasti. Tuo oli toivottavasti vitsi. Varmasti muutkin taloyhtiön asukkaat ovat tyytyväisiä, jos vaihdatte toimivaan ja uuteen laitteeseen.

Jos olisimme tehneet tässä poikkeuksen sama poikkeus pitäisi tehdä muuallakin Suomessa aina jos yksikin henkilö valittaa Share play:stä.

Jos poikkeuksella tarkoitat vian korjaamista niin kyllä. Mielestäni verkon ongelmat pitää korjata aina, kun niitä tulee. Toivottavasti muidenkaan ei tarvitsisi kärsiä tästä ongelmasta Elisan takia. Jos vikoja on vähän, miksi niitä ei voida korjata? Jos vikoja olisi useammalla, miksi niitä ei korjattaisi silloinkin?

Varhaisessa vaiheessa selvitystä tuli selväksi ettei Elisan yhteyksissä ole mitään estävää tekijää ominaisuuden toiminnalle.

Hehe... Ei ole Elisan yhteyksissä vikaa... jep... Soneranko yhteyksissä on vikaa? Ei se yhteys synny tyhjästä ilman laitteita. Ja ne laitteet ovat teidän laitteitanne. Silloin ongelma on Elisan yhteyksissä.

Miksi te teette tämän asian näin vaikeaksi? Teillä on keinot hoitaa homma.
Käyttäjätaso 1
Eli siis mitkä protokolat tai vastaavat ei toimi ciscolla->pleikkalle eli mitä te pyysitte ciscoa tekemään?
E:entäs jos ne vastaa että se on teidän vastuulla toimittaa teidän asikkaille toimivat laitteet ja näin ne suurin piirtein tulee vastaa.
Entäs sitten?
Sony nyt on selvästi yksi osapuoli tässä ongelmassa. Näille valmistajille on laitettu pyyntö ohjelmistopäivityksestä joko Ciscolle, että lisäävät yhteensopivuuden share play ominaisuuteen tai Sony lisää tukea eri laitteistoille laajemmin. Suomessa tosiaan tiedän nämä ketjussa olevat 2 henkilöä joilla ei ominaisuus toimi. Muita laskelmia ei ole, vain hyviä arvauksia.
Miten niin suomessa tiedät nämä 2 henkilöa, ensimmäisellä sivulla usealla käyttäjällä sama ongelma, ei ne mihinkään ole kadonneet. Itselläni sama tilanne, pystyn muiden tekemiin share play ryhmiin liittymään mutta minun tekemään ryhmään ei muut pääse.
Onko tämä keskustelu nyt Elisan puolelta taas unohdettu?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tämän osalta ei tällä hetkellä ole uutta tietoa, selvitellään edelleen.
Mitä nyt siis selvitellään? Vika on selvitetty. Nyt siis Elisa toisin sanoen ei tee mitään, unohtaa aiheen, pesee kätensä ja asiakkaat odottelevat, jos vaikka joku firmispäivitys tulisi Ciscolta Elisan asentamaan kytkimeen? ...voi hyvää päivää...
Noniin... nyt on annettu aikaa Elisalle tähän hommaan taas reilu kuukausi. Mitä on tapahtunut? Testithän oli kesken ja vikaa selviteltiin viimeisen tiedon mukaan. Mistään edistyksestä ei kuitenkaan asiakkaille ole informoitu millään tavoin... Mistä nyt on kyse?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Cisco tietää ongelmasta, heille on myös ehdotettu että käväisevät vaikkapa täällä jos meidän tekemä demo auttaa ongelman ratkaisemisessa, emme ole saaneet tähän vastausta. Sonyn suunnalta ei myöskään ole kuulunut mitään. Voi hyvin olla, että ratkaisu tulee vasta Ciscon / PS4:sen seuraavan normaalin firmware-päivityksen myötä, eli erillistä versiota eivät tuuppaa ulos tämän asian korjaamiseksi.
Miten tämä on kehdattu merkata ratkaistuksi?? Ei minulla homma edelleenkään toimi!!! Toimiiko muilla?
Käyttäjätaso 1
Tuo vihreä merkintä on tällä uudella Palstalla "Paras vastaus", jotta se näkyy myös ketjun aloitussivulla. Ei kyse ole siis lopullisesta ratkaisusta, mutta on helpompi pysyä kärryillä, missä asian selvittäminen etenee. Harmillinen juttu, että asia viivästyy, mutta tuosta on meiltä laitettu asiaa sen verran eteenpäin kuin pystytään. Nyt vaan pitää odotella, että muut palapelin osaset saadaan kohdilleen.

[Vastailin näemmä tällä yhteisellä tunnuksella. -Matias]

Osallistu keskusteluun