Vastattu

Ps4 share play ja elisa laajakaista

  • 30 tammikuu 2015
  • 90 kommenttia
  • 6299 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 2 kommenttia
Sellanen ongelma olisi, että kun yritän jakaa peliä niin kukaan ei saa minun ps4 järjestelmään yhteyttä kun valittaa että yhteys on liian hidas vaikka minulla on 100/10 laajakaista. Ps4 yhteystestillä nopeus on n.85/9megaa. Kokeiltu on lan yhteydellä modeemin kanssa sekä ilman modeemia suoraan jakamosta. Kumma tässä on vielä että kyseinen pelin jakaminen toimii jos jaan 4g yhteydellä puhelimesta netin ps4:seen. Tosin pätkii aika pahasti silloin. linkki vielä playstationin sivulle missä selitetään mikä kyseinen ominaisuus on https://www.playstation.com/fi-fi/explore/ps4/features/share-play/.

Oisko jollain ideaa mitä voisin tehdä? Ps4 on palautettu tehdasasetuksille ja sun muut perushommat on kokeiltu.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi eBin 10 kesäkuu 2016, 13:52

Cisco tietää ongelmasta, heille on myös ehdotettu että käväisevät vaikkapa täällä jos meidän tekemä demo auttaa ongelman ratkaisemisessa, emme ole saaneet tähän vastausta. Sonyn suunnalta ei myöskään ole kuulunut mitään. Voi hyvin olla, että ratkaisu tulee vasta Ciscon / PS4:sen seuraavan normaalin firmware-päivityksen myötä, eli erillistä versiota eivät tuuppaa ulos tämän asian korjaamiseksi.
Katso alkuperäinen viesti

90 kommenttia

Käyttäjätaso 1
Tuo vihreä merkintä on tällä uudella Palstalla "Paras vastaus", jotta se näkyy myös ketjun aloitussivulla. Ei kyse ole siis lopullisesta ratkaisusta, mutta on helpompi pysyä kärryillä, missä asian selvittäminen etenee. Harmillinen juttu, että asia viivästyy, mutta tuosta on meiltä laitettu asiaa sen verran eteenpäin kuin pystytään. Nyt vaan pitää odotella, että muut palapelin osaset saadaan kohdilleen.

[Vastailin näemmä tällä yhteisellä tunnuksella. -Matias]
Miten tämä on kehdattu merkata ratkaistuksi?? Ei minulla homma edelleenkään toimi!!! Toimiiko muilla?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Cisco tietää ongelmasta, heille on myös ehdotettu että käväisevät vaikkapa täällä jos meidän tekemä demo auttaa ongelman ratkaisemisessa, emme ole saaneet tähän vastausta. Sonyn suunnalta ei myöskään ole kuulunut mitään. Voi hyvin olla, että ratkaisu tulee vasta Ciscon / PS4:sen seuraavan normaalin firmware-päivityksen myötä, eli erillistä versiota eivät tuuppaa ulos tämän asian korjaamiseksi.
Noniin... nyt on annettu aikaa Elisalle tähän hommaan taas reilu kuukausi. Mitä on tapahtunut? Testithän oli kesken ja vikaa selviteltiin viimeisen tiedon mukaan. Mistään edistyksestä ei kuitenkaan asiakkaille ole informoitu millään tavoin... Mistä nyt on kyse?
Mitä nyt siis selvitellään? Vika on selvitetty. Nyt siis Elisa toisin sanoen ei tee mitään, unohtaa aiheen, pesee kätensä ja asiakkaat odottelevat, jos vaikka joku firmispäivitys tulisi Ciscolta Elisan asentamaan kytkimeen? ...voi hyvää päivää...
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Tämän osalta ei tällä hetkellä ole uutta tietoa, selvitellään edelleen.
Onko tämä keskustelu nyt Elisan puolelta taas unohdettu?
Sony nyt on selvästi yksi osapuoli tässä ongelmassa. Näille valmistajille on laitettu pyyntö ohjelmistopäivityksestä joko Ciscolle, että lisäävät yhteensopivuuden share play ominaisuuteen tai Sony lisää tukea eri laitteistoille laajemmin. Suomessa tosiaan tiedän nämä ketjussa olevat 2 henkilöä joilla ei ominaisuus toimi. Muita laskelmia ei ole, vain hyviä arvauksia.
Miten niin suomessa tiedät nämä 2 henkilöa, ensimmäisellä sivulla usealla käyttäjällä sama ongelma, ei ne mihinkään ole kadonneet. Itselläni sama tilanne, pystyn muiden tekemiin share play ryhmiin liittymään mutta minun tekemään ryhmään ei muut pääse.
Käyttäjätaso 1
Eli siis mitkä protokolat tai vastaavat ei toimi ciscolla->pleikkalle eli mitä te pyysitte ciscoa tekemään?
E:entäs jos ne vastaa että se on teidän vastuulla toimittaa teidän asikkaille toimivat laitteet ja näin ne suurin piirtein tulee vastaa.
Entäs sitten?

On kuitenkin loputon suo jos laitteita vaihdettaisiin aina kun jokin uusi palvelu tai sen sisältämä ominaisuus ei toimi jossakin tilanteessa.

Eikö Elisan bisnes ole juuri verkkoyhteyksien ja -palveluiden ylläpitämistä nykyajan vaatimustason mukaisina? En väitä, että se olisi helppoa, ei bisneksen tekeminen ole helppoa eikä sen pidäkään olla, mutta sitä te kuitenkin väitätte tekevänne. Vai onko bisnesmallinne ainoastaan myydä mitä sattuu sormet ristissä toivoen parasta ilman asiakassuhteiden hoitohalua? On pöyristyttävää, ettei yksittäiset asiakkaat ole teille tarpeeksi tärkeitä.

Kytkimen vaihdos lisäksi tekisi taloyhtiön kaikille asukkaille nettiyhteyksien katkoksen X ajaksi.

Puhuttaan minuutteista... ei kauhean hyvä syy olla tekemättä. Ihan oikeasti. Tuo oli toivottavasti vitsi. Varmasti muutkin taloyhtiön asukkaat ovat tyytyväisiä, jos vaihdatte toimivaan ja uuteen laitteeseen.

Jos olisimme tehneet tässä poikkeuksen sama poikkeus pitäisi tehdä muuallakin Suomessa aina jos yksikin henkilö valittaa Share play:stä.

Jos poikkeuksella tarkoitat vian korjaamista niin kyllä. Mielestäni verkon ongelmat pitää korjata aina, kun niitä tulee. Toivottavasti muidenkaan ei tarvitsisi kärsiä tästä ongelmasta Elisan takia. Jos vikoja on vähän, miksi niitä ei voida korjata? Jos vikoja olisi useammalla, miksi niitä ei korjattaisi silloinkin?

Varhaisessa vaiheessa selvitystä tuli selväksi ettei Elisan yhteyksissä ole mitään estävää tekijää ominaisuuden toiminnalle.

Hehe... Ei ole Elisan yhteyksissä vikaa... jep... Soneranko yhteyksissä on vikaa? Ei se yhteys synny tyhjästä ilman laitteita. Ja ne laitteet ovat teidän laitteitanne. Silloin ongelma on Elisan yhteyksissä.

Miksi te teette tämän asian näin vaikeaksi? Teillä on keinot hoitaa homma.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Eikö olisi palveluntarjoajana ihan fiksuakin siinä tapauksessa hieman uusia laitteistoa? PS4:n julkaisusta on kohta 3 vuotta. En tosin ymmärrä mitä merkitystä PS4:n julkaisupäivällä on...

Tulevaisuudessa vastaavia ja erilaisia verkkopalveluita tulee yhä lisää kuluttajien käyttöön ja tällä palvelutasolla ja -asenteella on todella vaikea pysyä mukana vauhdissa. Palvelu kun on muutenkin tämän päivän sana ja tärkeimpiä erottavia tekijöitä. Olisitte voittaneet aika monta asiakasta vuosiksi eteenpäin vain vaihtamalla laitteen ja näyttämällä, että "Hei me kyllä hoidetaan hommat kuntoon"... ei kuullosta kovin vaikealta hommalta ja on oman kokemuksen perusteella jopa aika miellyttävää duunia. Tyytyväinen asiakas on parasta markkinointia, tyytymätön - ei niinkään.. etenkään näinä some-aikoina. Tämäkin keskustelu jää internettiin elämään ja varmasti antaa mahdollisen asiakkaan näkövinkkelistä selkeän kuvan palvelun tasosta ja siitä draivista, jolla asiakkaiden asioita ajetaan.

Koko tämän keskustelun ajan ongelmaa on vähätelty ja vastuuta kierrelty ja vieritetty muille. Kovin montaa kertaa ei ole vastaan tultu tai anteeksi pyydelty, saati tarjottu mitään aikatauluarviota vian ratkaisulle tai ylipäätään yhtikäs mitään... Odottaa on saanut ja vastauksia on aneltu.

Viesti pelaajille ja uuden teknologian käyttäjille on selvä: "jos toimii, hyvä, jos ei, ihan sama"
Palveluntarjoajana on hyvin lyhytnäköistä ylenkatsoa näitä ryhmiä tulevaisuutta ajatellen. Onnea valitsemallanne tiellä… Jatkossa oma valintani on ainakin selkeä.


Uusia palveluita tosiaan syntyy jatkuvasti. Tämä on ainainen ongelma operaattoreille ja laitevalmistajille. Ainoastaan laitepäivityksillä ja uudella laitekannalla voidaan teoriassa taistella syntyneitä ongelmia vastaan joita kyllä välillä syntyy. On kuitenkin loputon suo jos laitteita vaihdettaisiin aina kun jokin uusi palvelu tai sen sisältämä ominaisuus ei toimi jossakin tilanteessa. Kytkimen vaihdos lisäksi tekisi taloyhtiön kaikille asukkaille nettiyhteyksien katkoksen X ajaksi. Jos olisimme tehneet tässä poikkeuksen sama poikkeus pitäisi tehdä muuallakin Suomessa aina jos yksikin henkilö valittaa Share play:stä.

Olen todella pahoillani jos olette saaneet kuvan ettemme välitä ongelmasta 😞 Ongelman selvitys on ollut poikkeuksellisen vaivalloista. Varhaisessa vaiheessa selvitystä tuli selväksi ettei Elisan yhteyksissä ole mitään estävää tekijää ominaisuuden toiminnalle. Sen jälkeen pystyimme vain selvittämään mahdollista yhteensopivuusongelmaa laitteistojen ja palvelun välillä.
Eikö olisi palveluntarjoajana ihan fiksuakin siinä tapauksessa hieman uusia laitteistoa? PS4:n julkaisusta on kohta 3 vuotta. En tosin ymmärrä mitä merkitystä PS4:n julkaisupäivällä on...

Tulevaisuudessa vastaavia ja erilaisia verkkopalveluita tulee yhä lisää kuluttajien käyttöön ja tällä palvelutasolla ja -asenteella on todella vaikea pysyä mukana vauhdissa. Palvelu kun on muutenkin tämän päivän sana ja tärkeimpiä erottavia tekijöitä. Olisitte voittaneet aika monta asiakasta vuosiksi eteenpäin vain vaihtamalla laitteen ja näyttämällä, että "Hei me kyllä hoidetaan hommat kuntoon"... ei kuullosta kovin vaikealta hommalta ja on oman kokemuksen perusteella jopa aika miellyttävää duunia. Tyytyväinen asiakas on parasta markkinointia, tyytymätön - ei niinkään.. etenkään näinä some-aikoina. Tämäkin keskustelu jää internettiin elämään ja varmasti antaa mahdollisen asiakkaan näkövinkkelistä selkeän kuvan palvelun tasosta ja siitä draivista, jolla asiakkaiden asioita ajetaan.

Koko tämän keskustelun ajan ongelmaa on vähätelty ja vastuuta kierrelty ja vieritetty muille. Kovin montaa kertaa ei ole vastaan tultu tai anteeksi pyydelty, saati tarjottu mitään aikatauluarviota vian ratkaisulle tai ylipäätään yhtikäs mitään... Odottaa on saanut ja vastauksia on aneltu.

Viesti pelaajille ja uuden teknologian käyttäjille on selvä: "jos toimii, hyvä, jos ei, ihan sama"
Palveluntarjoajana on hyvin lyhytnäköistä ylenkatsoa näitä ryhmiä tulevaisuutta ajatellen. Onnea valitsemallanne tiellä… Jatkossa oma valintani on ainakin selkeä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3

Tarkoitin, että nettisopimuksella pitää lukea erikseen jos tuollainen ominaisuus ja sen toiminnan takaus kuuluu sopimukseen. En osaa tarkasti sanoa mahdollisia asiakasvaikutuksia, mutta varmasti lähempänä tuota ensimmäistä vaihtoehtoa. Tämä tilanne olisi täysin erilainen jos PS4:sella ei voisi pelata ollenkaan ja laite olisi täysin turha meidän tietyillä yhteyksillä.

Mikäänhän ei estä esim. Sonya tekemästä päivitystä share play ominaisuuteen jolloin se toimisi paremmin eri laitteistoilla. He myös voivat päivittää palvelun että se toimii heikommin tietyissä tilanteissa. Miten tällaisiin asioihin pitäisi teidän mielestä reagoida?


Emme edelleenkään ole mielestäni Sonyn tai Ciscon asiakaspalveluforumilla. Menee jo ala-arvoiseksi asiakaspalvelun taso...

Eikö ole kuitenkin asiakkaan kannalta aika relevanttia valittaa teille PS4:n vekko-ominaisuuksien toimimattomuudesta, kun te sen ongelmallisen verkkoyhteyden tarjoatte. Muilla operaattoreilla ei vaikuttaisi samaa ongelmaa myöskään olevan. Ja jos en voisi pelata PS4:lla, valittaisin varmasti Sonylle. Eihän näissä argumenteissasi ole mitään järkeä.

Miksi teidän mielestänne on oikein, että 1% asiakkaistanne joutuu kärsimään liittymästä, joka ei toimi kuten muilla 99%:lla vain sen takia, että te ette viitsi käydä vaihtamassa talojakamon kytkimiä toimiviin. Eikö nuo mainitsemasi prosentit jo puhu sen puolesta, että kyseessä on ongelma, joka pitää korjata eikä suinkaan normaali tilanne? Ja mihin nämä ongelmien rajat vedetään? Asiakkaana on nyt aika vaikea ymmärtää, mitä te pidätte vikana ja mitä ette... Kun ei niitä tosiaan ole kaikkia sopimuksissa eritelty.


Ihan oikein olette meille valittaneet asiasta. Asiaa on selvitetty ja palaute laitettu valmistajille. Eihän tämä nyt mikään mieluinen asia ole, että ominaisuus ei kaikilla toimi. Tässä sekoittuu puurot ja vellit kuitenkin. Jos ominaisuus olisi joskus toiminut ja lakannut toimimasta yhtäkkiä niin kyseessä saattaisi olla jokin yllättävä vika esim. kytkimessä. Tässä tapauksessa ominaisuus ei ole tietojen mukaan koskaan toiminut siitä päivästä kun PS4 julkaistiin. Korjaamme Elisan tarjoamia palveluita. Share play PS4:sella ei ole sellainen. Vaikkakin teemme mitä pystymme sen saattamiseksi toimintaan kaikille.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Sony nyt on selvästi yksi osapuoli tässä ongelmassa. Näille valmistajille on laitettu pyyntö ohjelmistopäivityksestä joko Ciscolle, että lisäävät yhteensopivuuden share play ominaisuuteen tai Sony lisää tukea eri laitteistoille laajemmin. Suomessa tosiaan tiedän nämä ketjussa olevat 2 henkilöä joilla ei ominaisuus toimi. Muita laskelmia ei ole, vain hyviä arvauksia.
Käyttäjätaso 1
Siis näimpä nyt ei ole kyse sonysta vaan teidän päässä vastuulla olevista laitteista ja sitten taas jos ajattelee että rocksboy:lla on sata kaverii psn kaveri listalla joten jo siinä ongelma korostuis 101 ihmiseen kun teidän netillä ei vaan toimi että näytäs mulle nyt niitä sun laskelmias.

Tarkoitin, että nettisopimuksella pitää lukea erikseen jos tuollainen ominaisuus ja sen toiminnan takaus kuuluu sopimukseen. En osaa tarkasti sanoa mahdollisia asiakasvaikutuksia, mutta varmasti lähempänä tuota ensimmäistä vaihtoehtoa. Tämä tilanne olisi täysin erilainen jos PS4:sella ei voisi pelata ollenkaan ja laite olisi täysin turha meidän tietyillä yhteyksillä.

Mikäänhän ei estä esim. Sonya tekemästä päivitystä share play ominaisuuteen jolloin se toimisi paremmin eri laitteistoilla. He myös voivat päivittää palvelun että se toimii heikommin tietyissä tilanteissa. Miten tällaisiin asioihin pitäisi teidän mielestä reagoida?


Emme edelleenkään ole mielestäni Sonyn tai Ciscon asiakaspalveluforumilla. Menee jo ala-arvoiseksi asiakaspalvelun taso...

Eikö ole kuitenkin asiakkaan kannalta aika relevanttia valittaa teille PS4:n vekko-ominaisuuksien toimimattomuudesta, kun te sen ongelmallisen verkkoyhteyden tarjoatte. Muilla operaattoreilla ei vaikuttaisi samaa ongelmaa myöskään olevan. Ja jos en voisi pelata PS4:lla, valittaisin varmasti Sonylle. Eihän näissä argumenteissasi ole mitään järkeä.

Miksi teidän mielestänne on oikein, että 1% asiakkaistanne joutuu kärsimään liittymästä, joka ei toimi kuten muilla 99%:lla vain sen takia, että te ette viitsi käydä vaihtamassa talojakamon kytkimiä toimiviin. Eikö nuo mainitsemasi prosentit jo puhu sen puolesta, että kyseessä on ongelma, joka pitää korjata eikä suinkaan normaali tilanne? Ja mihin nämä ongelmien rajat vedetään? Asiakkaana on nyt aika vaikea ymmärtää, mitä te pidätte vikana ja mitä ette... Kun ei niitä tosiaan ole kaikkia sopimuksissa eritelty.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Prosentuaalisesti ei kuulosta pahalta mutta onko lukema 100 vai 1000 asiakasta?
Entäs kun kirjotit itse näin "Kuten myös aiemmin kerroin ei ole missään kirjattu, että Elisa takaa juurikin share play ominaisuuden Playstation 4 laitteella toimivan."
"Vaikka tuo ikävää onkin niin ei sopimuksilla luvata, että share play toimii. "
Eli tämmönen teksti sitten pitäis lukee jossain eiks je?.
Nii missä sopimus kohdassa lukee noin muka tai vain teidän netillä saattaa ilmetä toimimattomuutta ettekä te ole siitä vastuussa.


Tarkoitin, että nettisopimuksella pitää lukea erikseen jos tuollainen ominaisuus ja sen toiminnan takaus kuuluu sopimukseen. En osaa tarkasti sanoa mahdollisia asiakasvaikutuksia, mutta varmasti lähempänä tuota ensimmäistä vaihtoehtoa. Tämä tilanne olisi täysin erilainen jos PS4:sella ei voisi pelata ollenkaan ja laite olisi täysin turha meidän tietyillä yhteyksillä.

Mikäänhän ei estä esim. Sonya tekemästä päivitystä share play ominaisuuteen jolloin se toimisi paremmin eri laitteistoilla. He myös voivat päivittää palvelun että se toimii heikommin tietyissä tilanteissa. Miten tällaisiin asioihin pitäisi teidän mielestä reagoida?
Käyttäjätaso 1
Prosentuaalisesti ei kuulosta pahalta mutta onko lukema 100 vai 1000 asiakasta?
Entäs kun kirjotit itse näin "Kuten myös aiemmin kerroin ei ole missään kirjattu, että Elisa takaa juurikin share play ominaisuuden Playstation 4 laitteella toimivan."
"Vaikka tuo ikävää onkin niin ei sopimuksilla luvata, että share play toimii. "
Eli tämmönen teksti sitten pitäis lukee jossain eiks je?.
Nii missä sopimus kohdassa lukee noin muka tai vain teidän netillä saattaa ilmetä toimimattomuutta ettekä te ole siitä vastuussa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Ps4 on tullut laitteena myöhemmin kuin kytkimet. Uusia laitteita ja ominaisuuksia tehdään jatkuvasti. Ei vaan voida mitenkään luvata tulevaisuuteen yhteensopivuutta joka ominaisuuden suhteen. Kuitenkin tärkein eli pelaaminen luonnollisesti onnistuu PS4:sella ja tämä ongelma vaikuttaa hyvin pieneen osaan käyttäjistä. Tästä on jätetty palautetta ja keskusteltu reilusti. Vaikka laitetta on meillä myynnissä niin kyllä share play myös toimii vähintään 99% asiakkaista joilla meidän netti. Esimieheni kommentit eivät asiaa mitenkään muuta. Kerroin nyt vaan suoraan miten asia on. Kuten myös aiemmin kerroin ei ole missään kirjattu, että Elisa takaa juurikin share play ominaisuuden Playstation 4 laitteella toimivan.
Käyttäjätaso 1
Mutta sehän silti teidän vastuulla että eri kytkin mallit toimivat keskenään jos kytkimet on teiltä vai onko kuluttaja vastuussa siinä?
Sehän ois eri juttu jos ostan modeemin vaikka verkkokaupasta ja siihen reititin perää ja ne eivät kommunikois keskenään täysin oikein nii silloin se ei olisi teidän vastuulla,mutta tässä tapauksessa se on kyllä täysin teidän vastuulla toimittaa sekä asentaa toimivat laitteet.
Ja jos ette korjaa niin välittömästi ps4 myynti-ilmotukseen että kaikki ps4 palvelut ei toimi teidän netillä tai sitten laajakaistoihin ilmotus että ei toimi välttämättä.
Meinaan itellä teidän kamo netti ja on kanssa ongelmia ettei elisan netillä pysty yhdistämään muhun.
Anteeksi valmiiksi kirjotus virheistä kun kiiressä kirjotan.
Kuka on esimiehesi ja saisinko hänen yhteystietonsa?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Niin ei puhuta tosiaan viallisista kytkimistä vaan niiden ominaisuuksista. Vaikka tuo ikävää onkin niin ei sopimuksilla luvata, että share play toimii. Kytkimistä en myöskään suoranaisesti tarkoittanut, että on erityisen vanhaa tekniikkaa missään, mutta on erilaisia kytkinmalleja vaan useita.
Käyttäjätaso 1
Ei luoja cisco ja sonyko ne laitteet on asentanu xD!.
Toiseks jos itse sanot että saattaa olla myös siitä että on vanhaa laitetta ja sen takia vaikeata testata nii oisko aika tuoda uudempaa kokoonpanoo vanhan tilalle?.
Kiitos tilannepäivityksestä. Sinäänsä tuossa ei mitään uutta edelleenkään ole. Share Play ja Remote Play ominaisuudet eivät toimi sillä kytkimellä, joka löytyy talojakamostamme, piste. Minusta on kuitenkin väärin sanoa, ettette voi tehdä asialle mitää siellä päässä. Tottakai voitte: Vaihtamalla sen kytkimen tästä ongelmasta päästäisiin eroon kertaheitolla. Minuahan ei asiakkaana pitäisi kauheasti kiinnostaa, mikä kytkin edes on. Minulle pääasia on se, että liittymä, josta maksan kuukausittain, toimii niin kuin sen kuuluu. Ei minun pitäisi joutua miettimään laitteidenne mallinumeroita tai muita asioita. Jos se on moneen kertaan todettu teidänkin puolelta, että Share Playn ja Remote Playn pitäisi toimia teidän verkossanne mutta minulla ja paulk:lla homma ei toimi teidän laitteenne takia, teidän tulisi palvelun tarjoajana korjata vika. Mitä en nyt ymmärrä oikein?
Ymmärrän hyvin, että kaikki laitteet eivät ole yhteensopivia toistensa kanssa ja ongelmia tekniikan kanssa tulee aina eteen, mutta on asiakkaan aliarvioimista ja ongelmien vähättelyä siirtää vastuu muille tahoille (Cisco, Sony) ja nostaa kädet pystyyn, kun itsekin voi asiaan vallan mainiosti vaikuttaa.
Kaiken lisäksi PS4 on teilläkin myytävänä oleva tuote. Eli myytte täydellä hinnalla laitetta, jonka kaikkien ominaisuuksien yhteensopivuutta oman verkkonne kanssa ette voi taata...
Pitäisikö meidän mielestänne ihan oikeasti vain asiakkaina hyväksyä se, että jos ei ihmeitä tapahdu, meidän liittymämme eivät vaan toimi niin kuin pitäisi? Ja silti maksaa kiltisti se mitä muutkin?
Voin kertoa etukäteen, etten tule hyväksymään...
Ymmärsinkö siis todella oikein, että ette aio vaihtaa VIALLISTA laitetta toimivaan, jollette keksi ihmefiksiä nykyiseen?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Hei, kerron nyt tämän hetken tilanteen. Ollaan löydetty ongelmia tietyillä kytkintyypeillä joita on käytössä kuituliittymissä. Esim. Ciscon valmistamalla kytkimellä ei saatu Share Play:tä toimimaan ja siitä laitettiin jo palaute Sonylle ja Ciscolle, mutta tämä vaatii laitepäivityksen joko Sonylle tai Ciscolle eikä ole ns. meidän käsissä se korjaus tuohon. Vielä tutkintaa ei ole kuitenkaan saatettu loppuun, mutta joudun kyllä varoittamaan jo tässä vaiheessa, että ongelma ei ole todennäköisesti korjattavissa meidän päästä. Kytkimiä ei share play ominaisuuden takia vaihdeta taloissa uusiin. Viivettä testauksiin on tehnyt kun yhdellä valmistajalla voi olla monenlaisia kytkimiä toimitettuna meille kun on eri aikakausilta ja näiden pienet erot ei ole helppoa selvittää. Palaamme tähän vielä kun lopullinen varmuus tulee.

Osallistu keskusteluun