Vastattu

Ps4 share play ja elisa laajakaista

  • 30 tammikuu 2015
  • 90 kommenttia
  • 6282 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 2 kommenttia
Sellanen ongelma olisi, että kun yritän jakaa peliä niin kukaan ei saa minun ps4 järjestelmään yhteyttä kun valittaa että yhteys on liian hidas vaikka minulla on 100/10 laajakaista. Ps4 yhteystestillä nopeus on n.85/9megaa. Kokeiltu on lan yhteydellä modeemin kanssa sekä ilman modeemia suoraan jakamosta. Kumma tässä on vielä että kyseinen pelin jakaminen toimii jos jaan 4g yhteydellä puhelimesta netin ps4:seen. Tosin pätkii aika pahasti silloin. linkki vielä playstationin sivulle missä selitetään mikä kyseinen ominaisuus on https://www.playstation.com/fi-fi/explore/ps4/features/share-play/.

Oisko jollain ideaa mitä voisin tehdä? Ps4 on palautettu tehdasasetuksille ja sun muut perushommat on kokeiltu.
icon

Vastauksen tähän kysymykseen jakoi eBin 10 kesäkuu 2016, 13:52

Cisco tietää ongelmasta, heille on myös ehdotettu että käväisevät vaikkapa täällä jos meidän tekemä demo auttaa ongelman ratkaisemisessa, emme ole saaneet tähän vastausta. Sonyn suunnalta ei myöskään ole kuulunut mitään. Voi hyvin olla, että ratkaisu tulee vasta Ciscon / PS4:sen seuraavan normaalin firmware-päivityksen myötä, eli erillistä versiota eivät tuuppaa ulos tämän asian korjaamiseksi.
Katso alkuperäinen viesti

90 kommenttia

Huoneiston kytkinkaapiissa on tulopiste, joka sitten liitetty kytkimeen, jonka takana FW ja huoneiston muut pistokkeet.. Eli kytkimen ja huoneiston sisääntulon ethernet-pistokkeen välissä ei ole reititintä tai muita laitteita.

Yritin siis suoraan kytkimeen liitettynä (julkinen IP-osoite) ja FW:n takana olevaan, jolloin on Priva IP-osoite. Kumpikaan tapa ei siis toimi. Silloin kun se oli kytkettynä suoraan kytkimeen,  niin FW ei ole estämässä PS4 liikennettä.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Hei, kerron nyt tämän hetken tilanteen. Ollaan löydetty ongelmia tietyillä kytkintyypeillä joita on käytössä kuituliittymissä. Esim. Ciscon valmistamalla kytkimellä ei saatu Share Play:tä toimimaan ja siitä laitettiin jo palaute Sonylle ja Ciscolle, mutta tämä vaatii laitepäivityksen joko Sonylle tai Ciscolle eikä ole ns. meidän käsissä se korjaus tuohon. Vielä tutkintaa ei ole kuitenkaan saatettu loppuun, mutta joudun kyllä varoittamaan jo tässä vaiheessa, että ongelma ei ole todennäköisesti korjattavissa meidän päästä. Kytkimiä ei share play ominaisuuden takia vaihdeta taloissa uusiin. Viivettä testauksiin on tehnyt kun yhdellä valmistajalla voi olla monenlaisia kytkimiä toimitettuna meille kun on eri aikakausilta ja näiden pienet erot ei ole helppoa selvittää. Palaamme tähän vielä kun lopullinen varmuus tulee.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Kyselen tästä meillä lisää jos jotain uutta saataisiin selville.
Miksi näihin ei vastata lainkaan? Ei taas asiakkaana herätä kummoista luottamusta palveluntarjoajaa kohtaan...

PlayStation 4:een tuli eilen remote play ominaisuus Macille ja PC:lle.
Tarkoittaa sitä, että ps4:sta voi pelata myös mainituilla laitteilla netin yli.

Kotona sisäverkossa homma toimii muitta mutkitta mutta kodin ulkopuolella sama ongelma kuin Share Playn kanssa? Yhdistää laitteeseen mutta viime hetkellä katkaisee yhteyden ja herjaa yhteyttä liian hitaaksi eikä homma toimi. Löytää siis laitteen verkosta, kuten Share Playta aloittaessa, mutta ei yhdistä loppuun asti. Verkon hitaudesta ei todellakaan ole kyse.

Vika on Elisan liittymässä edelleen ja jos lukee tätä ketjua, ymmärtää kyllä, että huomiolla on ihan vankat perusteet. Nyt olisi kiva jos lopetettaisiin tämä palsta-arpominen ja asialle tehtäisi jotain. Vanhoina hyvinä aikoina Elisalta olisi tullut jo ammattitaitoinen asentaja paikalle. Eikö siellä talojakamossakin ole jonkinnäköinen asuntoihin yhteyksiä jakeleva purkki, jossa saattaa olla konffaukset pielessä? Tai ainakin keskuksessa? Niihin pääsee varmasti etänäkin kiinni? Saa tulla käymään.

Vaikka ongelmaa ei saada testiolosuhteissa toistettua, se ei tarkoita, ettei ongelmaa ole.
Miten tämä nyt aiotaan hoitaa? Tätä on jahkailtu nyt jo yli vuoden verran!!
PS4 on piuhalla kiinni. Olen kokeillut konsoliani soneran liittymällä ja silloin share play toimi ongelmitta. Nopeudet vaihtelee 70/10-98/10.
Mitenkäs tämä keissi etenee?
Olin perjantaina yhteydessä asiakaspalveluun puhelimitse ja vika saatiin kohdistettua Elisan laitteistoon talojakamossa/keskuksessa, kuten arvelimmekin paulk:n kanssa. Asiakaspalvelija lupasi myös, että täällä palstalla annetaan tilanneraporttia tilanteen kehittymisestä... Onko vikaa tutkittu jo enemmän ja milloin mahdollisesti asia saadaan korjattua?
Käyttäjätaso 2
Mullaki valitti hidasta yhteyttä tänäön kun kokeilin jakaa...
Miten tämä on kehdattu merkata ratkaistuksi?? Ei minulla homma edelleenkään toimi!!! Toimiiko muilla?
Käyttäjätaso 5
Kunniamerkki
Share Play ja Remote Play julkisen internetin yli toimivat ainakin tällä yhdistelmällä vallan mainiosti: 100/10M-kaapeli-Viihde, jossa Cisco EPC3928-kaapelimodeemi siltaavassa tilassa ja sen perässä Applen AirPort Extreme -reititin, johon on itse tehty PSN:n vaatimat porttiohjaussäännöt. PS4 reitittimessä kiinni piuhalla. 
Käyttäjätaso 1
Tuo vihreä merkintä on tällä uudella Palstalla "Paras vastaus", jotta se näkyy myös ketjun aloitussivulla. Ei kyse ole siis lopullisesta ratkaisusta, mutta on helpompi pysyä kärryillä, missä asian selvittäminen etenee. Harmillinen juttu, että asia viivästyy, mutta tuosta on meiltä laitettu asiaa sen verran eteenpäin kuin pystytään. Nyt vaan pitää odotella, että muut palapelin osaset saadaan kohdilleen.

[Vastailin näemmä tällä yhteisellä tunnuksella. -Matias]
Nyt on asiakasnumero tiedoissa????
Nyt kun olen vähän väliä mitannut noita nopeuksia pleikalla, niin on tullut lähetysnopeudeksi usein 2-3mb/s. Useimmiten tulos on kyllä ollut 6-10mb/s, mutta nyt tuntuu kyllä siltä että ongelma on se että yhteys ei ole tarpeeksi vakaa.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
Googlen DNS:t kokeiltu?
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +3
  • ? Ei ole kiinteistöliittymän ongelmasta kyllä kyse oletuksena. Vastaavalla yhteydellä on toimivuutta testattu eikä ongelmaa ollut. Onko varmaa ettei kytkinkaapissa ole kuitenkin jokin reititin jakamassa yhteydet pistokkeisiin?
  • Käyttäjätaso 1
    Sama ja piuhalla kiinni ciscossa.
    Modeemin perässä sit ac luokan wifi eli modeemi on bridged modella tällä hetkellä.
    Olen kokeillut nat 2 "open" ja nat 1 ei vaikutusta.
    Onkohan ongelma kiinteistöliittymässä? Kun meinaan taloyhtiöni on kytketty kiinteistöliittymään ja minun liittymässä ei siis tarvitse käyttää reititintä, vaan yhteys tulee suoraan huoneiston kytkinkaappiin ja sieltä seinäpistokkeisiin.
    Käyttäjätaso 1
    Kaverilla öö talon jakamos kans joku elisan netti ja siit menee huoneisiin ethernet kaapeleilla eli seinissä on ne pistokkeet nii sama juttu eli elisa-dna toimii mut jos minä ja hän eli elisa-elisa nii ei toimi.
    Sama juttu kaapelimodeemeissa eli elisa -elisa ei toimi.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
    Kasaamme testilaitteistoa eri tilanteisiin. Palaillaan heti kun jotain kerrottavaa tulee.
    Mitä nyt siis selvitellään? Vika on selvitetty. Nyt siis Elisa toisin sanoen ei tee mitään, unohtaa aiheen, pesee kätensä ja asiakkaat odottelevat, jos vaikka joku firmispäivitys tulisi Ciscolta Elisan asentamaan kytkimeen? ...voi hyvää päivää...
    Kuka on esimiehesi ja saisinko hänen yhteystietonsa?
    @Red Ei toimi nämä edelleenkään!

    Ensinäkään PS4:ssa ei ole multicast forwarding asetuksia... Jos on, en ole ainakaan löytänyt, vaikka olen käynyt kaikki valikot läpi.

    Edelleenkään ei siis toimi Share Play. Huvikseni testasin ja ei myöskään toimi Remote Play/Second Screen toiminto eli en saa tehtyä iPadista/iPhonesta second screeniä. Homma toimii jos vaihdan kaikki laitteet käyttämään 4G verkkoa laittamalla puhelimeni jakamaan verkkoa muille laitteille. Kaikki viittaa koko ajan siihen, että kuituverkon asetuksissa on jotain, joka estää nämä toiminnot. Se, että Share Play ei toimi, on vielä pieni juttu, mutta Remote Playn toimimattomuus on isompi ongelma, etenkin niille jotka omistavat Playstation Vitan tai Playstation TV:n. Nämä jakoon perustuvat palvelut ovat PS4:n erikoisominaisuuksia ja ns. myyntivaltteja, joten olisi hienoa jos nämä saataisi toimimaan... 

    Second Screen -toiminnon puuttuminen estää myös sen, että peleissä ei voi käyttää esim. iPadia toisena näyttönä, mitä monet pelit nykyään tukevat.
    Kiitos tilannepäivityksestä. Sinäänsä tuossa ei mitään uutta edelleenkään ole. Share Play ja Remote Play ominaisuudet eivät toimi sillä kytkimellä, joka löytyy talojakamostamme, piste. Minusta on kuitenkin väärin sanoa, ettette voi tehdä asialle mitää siellä päässä. Tottakai voitte: Vaihtamalla sen kytkimen tästä ongelmasta päästäisiin eroon kertaheitolla. Minuahan ei asiakkaana pitäisi kauheasti kiinnostaa, mikä kytkin edes on. Minulle pääasia on se, että liittymä, josta maksan kuukausittain, toimii niin kuin sen kuuluu. Ei minun pitäisi joutua miettimään laitteidenne mallinumeroita tai muita asioita. Jos se on moneen kertaan todettu teidänkin puolelta, että Share Playn ja Remote Playn pitäisi toimia teidän verkossanne mutta minulla ja paulk:lla homma ei toimi teidän laitteenne takia, teidän tulisi palvelun tarjoajana korjata vika. Mitä en nyt ymmärrä oikein?
    Ymmärrän hyvin, että kaikki laitteet eivät ole yhteensopivia toistensa kanssa ja ongelmia tekniikan kanssa tulee aina eteen, mutta on asiakkaan aliarvioimista ja ongelmien vähättelyä siirtää vastuu muille tahoille (Cisco, Sony) ja nostaa kädet pystyyn, kun itsekin voi asiaan vallan mainiosti vaikuttaa.
    Kaiken lisäksi PS4 on teilläkin myytävänä oleva tuote. Eli myytte täydellä hinnalla laitetta, jonka kaikkien ominaisuuksien yhteensopivuutta oman verkkonne kanssa ette voi taata...
    Pitäisikö meidän mielestänne ihan oikeasti vain asiakkaina hyväksyä se, että jos ei ihmeitä tapahdu, meidän liittymämme eivät vaan toimi niin kuin pitäisi? Ja silti maksaa kiltisti se mitä muutkin?
    Voin kertoa etukäteen, etten tule hyväksymään...
    Ymmärsinkö siis todella oikein, että ette aio vaihtaa VIALLISTA laitetta toimivaan, jollette keksi ihmefiksiä nykyiseen?
    Käyttäjätaso 1
    Mutta sehän silti teidän vastuulla että eri kytkin mallit toimivat keskenään jos kytkimet on teiltä vai onko kuluttaja vastuussa siinä?
    Sehän ois eri juttu jos ostan modeemin vaikka verkkokaupasta ja siihen reititin perää ja ne eivät kommunikois keskenään täysin oikein nii silloin se ei olisi teidän vastuulla,mutta tässä tapauksessa se on kyllä täysin teidän vastuulla toimittaa sekä asentaa toimivat laitteet.
    Ja jos ette korjaa niin välittömästi ps4 myynti-ilmotukseen että kaikki ps4 palvelut ei toimi teidän netillä tai sitten laajakaistoihin ilmotus että ei toimi välttämättä.
    Meinaan itellä teidän kamo netti ja on kanssa ongelmia ettei elisan netillä pysty yhdistämään muhun.
    Anteeksi valmiiksi kirjotus virheistä kun kiiressä kirjotan.
    Käyttäjätaso 6
    Kunniamerkki +3
  • ? Tuossa sun linjassa ei oo mitään ihmeellisyyksiä, mutta noi sun mittaamat nopeudet on kyllä surkeita. Mittasitko ne wlanissa vai johdon päässä? Jos voisit testata kytkeä sun laitteen suoraan verkkojohdolla kotijakamon datanousuun ja mitata paljonko näin saat niin nähdään vähän johtuuko tuo hitaus modeemista vai pitääkö laittaa vikailmoitusta.

    Selvitellään vähän tätä Shareplay-asiaa kun päästään nyt tarvittaessa käsiksi noihin teidän tietoihinkin. 🙂
  • Käyttäjätaso 1
    Niiin ?

    Osallistu keskusteluun