Puhelinmyyjä pilasi kuvani Elisasta/Elisa-Saunalahdesta

  • 30 lokakuu 2016
  • 9 kommenttia
  • 547 katselukerrat

Tiistaina 27.9. minulle soitti Elisan puhelinmyyjä (numero +358505005144), joka halusi muuttaa toistaiseksi voimassa olevan laajakaistasopimukseni elisa-viihde sopimukseksi. Pyysin kirjallista sopimusluonnosta, mutta jostakin syystä sopimus tehtiin Elisan päässä sitovaksi minua kuulematta. Myöskään minkäänlaisia sopimuksenperuutusohjeita ei missään vaiheessa ilmaantunut. Samalla kuuden kuukauden "puoleen hintaan" -kampanja pyyhkiytyi pois, ja tilalle tuli orjuuttava määräaikainen sopimus ja ilmoitus että ElisaViihde-laite saapuu postiin muutamassa päivässä. Soitin siis heti seuraavana päivänä Elisan asiakaspalveluun, koska halusin muuttaa sopimuksen samaksi mikä se oli ollut voimassa päivää aiemmin. Olin siis täysin tyytyväinen aikaisempaan toistaiseksi voimassa olevaan laajakaista-sopimukseeni, enkä ollut ajatellut vaihtavani liittymääni minnekään muualle. Mainittakoon että olen hyvin uskollinen asiakas, vaikka välttelenkin määräaikaisia sopimuksia. Minulla on ollut muun muassa mobiililiittymä Elisalta jo 90-luvulta lähtien. Joka tapauksessa, sopimuksen palautus luvattiin hoitaa, mutta OmaElisa-sopimuksissa tämä ei ollut näkyvissä vielä viikon lopulla. Täten lähetin viestiä OmaElisan asiakaspalveluun, josta seuraavana päivänä tuli pahoitteleva puhelinsoitto, ja lupaus hoitaa asia. Kun sain vielä postin kääntämään ElisaViihde-laitteen takaisin Elisalle itse sitä noutamatta, uskoin tämän lupaukseen ainakin tämän kuun loppuun asti. Nyt on kuitenkin ilmennyt, ettei asia ole edennyt oikeaan suuntaan. Sain laskun ElisaViihde-palvelusta, jota en koskaan halunnut, sisältäen laitetoimituskulut, jota en koskaan noutanut ja jota en olisi edes televisiota omistamattomana henkilönä voinut hyödyntää. Tottakai lasku on myös puolet kalliimpi kuin mitä se olisi ollut ennen sitä kirottua puhelinsoittoa 27.9., koska "puoleen hintaan" -sopimusta pitäisi olla vielä jäljellä 16.11.2016 asti. Toisin sanoen, puhelinmyynnistä ja täysin yksipuolisista sopimuskäytännöistä ElisaSaunalahden kanssa en ole hyötynyt mitään. Sen sijaan olen joutunut olemaan yhteyksissä asiakaspalveluun useita kertoja, ja joudun vielä maksamaan korotettua tuplahintaa tästä ilosta. Tämän vuoksi olen päättänyt lopettaa kaikki sopimukseni ElisaSaunalahden ja Elisan kanssa. Asiakassuhdehan on luottamussuhde, ja jos asiakkaan sana ei merkitse sopimustoiminnassa mitään, on parempi myydä liittymiä jollekulle muulle kuin minulle. Kiitos siis vanha Elisa yhteisistä vuosista! Näkemiin uusi Elisa! Toivottavasti et enää soittele.

9 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
Wall Of Text.
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=wall%20of%20text
Anteeksi, jos pahoitin mielesi huonolla suomenkielelläni. Kaikki meistä eivät ole hyviä ilmaisemaan itseään. Onneksi on poikkeusyksilöitä, kuten sinä rakas jortsu67.
Käyttäjätaso 7
... ja mitä tästäkin tapauksesta joku voisi oppia:
1) puhelinmyyjälle ei kannata edes vastata
2) jos erehtyy vastaamaan, puhelu pitää lopettaa lyhyeen heti, kun ilmenee että toisessa päässä on puhelinmyyjä
3) jos erehtyy kuuntelemaan puhelinmyyjää yhtään pidemmälle, pitää olla erityisen varovainen sen suhteen, ettei vain päästä suustaan mitään myöntymykseksi tai tahdoneleeksi katsottavaa äännähdystä. Ja puhelu pitää lopettaa mahdollisimman nopeasti, ennen kuin sattuu vahinko.

Näillä opeilla pääsee elämässä huomattavasti helpommalla. Enkä koe jääneeni mistään paitsi, vaikka on jäänyt Enian mahtavat tarjoukset (yleensä vähintään sama hinta kuin netin kautta tilattuna) kuulematta ja alusvaatteet & akuankat tilaamatta.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +4
Wall Of Text.
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=wall%20of%20text


Minun mielestä ihan ymmärrettävä ja luettava teksti.
toisin kuin joskus sillontällöin täällä palstallakin näkee sellaista pötköä että ei edes viitsi lukea eka lausetta pitemmälle mitä ihmeen lausetta jotkut laittaa myös pisteen.se helpottaa huomattavasti lukemista
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +5
Hei.

Harmi jos sattui huono puhelinmyyjä, toivottavasti uusi paikka on parempi liittymillesi.

Mutta muuttuuko mielikuva sitten sielläkin, kun näitä puhelinmyyjiä on kaikilla operaattoreilla?

Sinuna tekisin vielä hyvän teon, palstatiimiin yhteyttä. Ehkä saat liittymäasiat vielä edukkaasti kuntoon.
Käyttäjätaso 1
Sama maku täällä Elisaviihteen myynnistä.
Puolipakolla.
No, minä otin kun lupasivat 20mt nopeuden.
OmaElisan mittari näyttää kuitenkin max. 13 mt. Yhteys pätkii usein: palvelu ei saatavilla yritä uudestaan.

Pe Klaukkalassa koko laajakaista oli poissa.
Kun ei häiriökartassa näkynyt soitin häiriöilmoituksen. Puhelu kesti jonotisusiikkia kuunnellessa puoli tuntia.
Soittoni seurauksena asiakaspalvelu laittoi häiriöilmoituksen Elisan sivuille.
Nyt näen omaElisasta että minua laskutetaan soitostani!
Minusta asiakkaan ei kuulu maksaa ostamiensa palveluiden vioista
Vaan palveluntarjoajan tulisi korvata viasta kärsineelle.

Minäkin Elisan asiakas jo viime vuosituhannelta - ja laiskuuttani - olen edelleen.
kartan elisavihdettä nyt viimseiseen asti, koska kesällä marketin aulassa oli Elisan ständi jossa joku helppoheikki sellaisen mulle möi.Pitio olla 100 megan yhteys(mittasin, 20 megaa),piti olla ilmainen asennus kotonani(ei näkynyt) ja kaikki muukin mikä voi mennä pieleen,meni pieleen.
Lukuisia soittoja elisalle jne..pysyin asiakkaana koska elisa hyvitti kaikesta hässäkästä 2 kk kiinteän kaistan maksut, tosin olin osan aikaa ilman nettiä juuri tuon boxi-liittymätyyppivaihetlun takia
http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Ostaminen-myyminen-ja-sopimukset/kaupan-peruminen/

kyseessä on kotimyynti tai etämyynti (puhelinmyynti, postimyynti, verkkokauppa tai TV-shop), joissa kuluttajalla on lakisääteinen 14 päivän kaupan peruutusoikeus. Etämyynnissä peruutusoikeudelle on rajoituksia, joten sopimusehdot kannattaa aina lukea tarkkaan. Peruutusoikeus ei koske esimerkiksi asiakkaan toivomusten mukaisesti valmistettuja mittatilaustuotteita eikä ääni- ja kuvatallenteita tai tietokoneohjelmia, joiden sinetti on avattu.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +1
Anteeksi, jos pahoitin mielesi huonolla suomenkielelläni. Kaikki meistä eivät ole hyviä ilmaisemaan itseään. Onneksi on poikkeusyksilöitä, kuten sinä rakas jortsu67.
Another WOT.
:D

Minun mielestä ihan ymmärrettävä ja luettava teksti.
toisin kuin joskus sillontällöin täällä palstallakin näkee sellaista pötköä että ei edes viitsi lukea eka lausetta pitemmälle mitä ihmeen lausetta jotkut laittaa myös pisteen.se helpottaa huomattavasti lukemista

🆒

Osallistu keskusteluun