Kysymys

Saunalahden bisneksestä

  • 14 joulukuu 2010
  • 22 kommenttia
  • 3885 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 0 kommenttia
Halusin muuttaa nykyisen SL 1/1M ADSL -> Tuplalaajakaista 10+Nopsa. Ei kuulemma onnistu nykyisen määräaikaisuuden (08/2011) vuoksi. Sinälläänhän tämä on ihan sopimusehtojen mukaista.

Ihmettelen vaan, miksi SL ei halua minulta enemmän rahaa kun sitä heille erikseen tarjottimella tarjoan. Lisäksi he saisivat sidottua minut seuraavaksi 24kk:ksi asiakkaakseen. Nyt kilpailutan muutkin vaihtoehdot.

Elisan osakkeenomistajana odotan ammattitaitoisempaa bisneksen hoitoa !

22 kommenttia


Halusin muuttaa nykyisen SL 1/1M ADSL -> Tuplalaajakaista 10+Nopsa. Ei kuulemma onnistu nykyisen määräaikaisuuden (08/2011) vuoksi. Sinälläänhän tämä on ihan sopimusehtojen mukaista.

Ihmettelen vaan, miksi SL ei halua minulta enemmän rahaa kun sitä heille erikseen tarjottimella tarjoan. Lisäksi he saisivat sidottua minut seuraavaksi 24kk:ksi asiakkaakseen. Nyt kilpailutan muutkin vaihtoehdot.

Elisan osakkeenomistajana odotan ammattitaitoisempaa bisneksen hoitoa !


Otahan uudestaan yhteyttä, minulla olisi onnistunut vaihtaa Elisan määräaikainen soppari SL määräaikaiseen kesken kauden olisi vain alkanut alusta sopimus. En kuitenkaan vaihtanut olisin menettänyt minulle tärkeän kotisivutilan ja s.p osoitteet.


Halusin muuttaa nykyisen SL 1/1M ADSL -> Tuplalaajakaista 10+Nopsa. Ei kuulemma onnistu nykyisen määräaikaisuuden (08/2011) vuoksi. Sinälläänhän tämä on ihan sopimusehtojen mukaista.

Ihmettelen vaan, miksi SL ei halua minulta enemmän rahaa kun sitä heille erikseen tarjottimella tarjoan. Lisäksi he saisivat sidottua minut seuraavaksi 24kk:ksi asiakkaakseen. Nyt kilpailutan muutkin vaihtoehdot.

Elisan osakkeenomistajana odotan ammattitaitoisempaa bisneksen hoitoa !


Otahan uudestaan yhteyttä, minulla olisi onnistunut vaihtaa Elisan määräaikainen soppari SL määräaikaiseen kesken kauden olisi vain alkanut alusta sopimus. En kuitenkaan vaihtanut olisin menettänyt minulle tärkeän kotisivutilan ja s.p osoitteet.


Pahoittelen, että olette saanut virheellistä tietoa Tuplalaajakaistaan vaihdosta. Otamme sinuun hakkaju yhteyttä asiakaspalvelustamme, sillä voimme päivittää yhteytesi Tuplalaajakaistaan. Asiassa on nyt käynyt, sinulle vastanneella henkilöllä jokin väärinkäsitys.

SeuraLahti, OmaElisan etusivulta voit päivittää Elisa ADSL-yhteytesi Tuplalaajakaistaan. Sähköpostit ja kotisivutilan saat halutessasi säilyttää.
5 sähköpostilaatikoa ja kotisivutila ovat ilmaisia, mahdolliset käytössä olevat maksulliset lisäpalvelut laskutetaan normaalihinnaston mukaisesti.
Tämähän on mielenkiintoista !

Itse yritin päivittää markkinointikirjeen ohjeen mukaisesti omaa kiinteää ADSL-liittymääni tuplalaajakaistaksi, mutta sepä vain ei onnistukkaan omasaunalahden kautta! :(

Ihmettelen... vaikka markkinointikirjeessä lukee "Voit päivittää yhteytesi OmaSaunalahden kautta".

Samaa sanottiin mulle joulukuun alun kampanjan yhteydessä, mutta näinpä vain toiset ovat saaneet liittymänsä päivitettyä. ???

On hieman merkillistä, että "me uskolliset saunalahtelaiset", jotka  - ainakin mä - olen ollut asiakkaana kohta kymmenen vuotta, emme saa samoja etuja, kuin uudet asiakkaat, edes pienen odottelun jälkeen!
:-
Pahkena. Toivottavasti saan tähän postiin ajatukseni kumoavan vastauksen! 😘
Hei,

nykyisin on mahdollista päivittää olemassa oleva ADSL- tai kaapelimodeemi yhteys TuplaLaajakaistaan ja koskee myös määräaikaisia liittymiä. Kirjeeseen on ilmeisesti tullut väärä tieto siitä mistä päivityksen voi tehdä, koska Oma.saunalahdessa ei tätä mahdollisuuttta ole. Päivityksen voi kuitenkin tehdä olemalla yhteydessä asiakaspalveluun puhelimitse 09-4243 0456 tai Oma.saunalahden-viestien kautta.
Tervehdys

Kiitos viestistä, samoin asiakaspalveluun, asia oli juuri näin, päivittäminen onnistuu, markkinointikirjeessänne vain on virhe, sitä ei voi tehdä oma saunalahdesta...

mukavaa joulua

J

Hei,

nykyisin on mahdollista päivittää olemassa oleva ADSL- tai kaapelimodeemi yhteys TuplaLaajakaistaan ja koskee myös määräaikaisia liittymiä. Kirjeeseen on ilmeisesti tullut väärä tieto siitä mistä päivityksen voi tehdä, koska Oma.saunalahdessa ei tätä mahdollisuuttta ole. Päivityksen voi kuitenkin tehdä olemalla yhteydessä asiakaspalveluun puhelimitse 09-4243 0456 tai Oma.saunalahden-viestien kautta.

Kuinkakohan on sitten mahdollista päivittää, kun paketissa on mukana vanha jo kertaalleen myynnistä poistettu multisim?
Eli mielelläni vanhana asiakkaana paketoisin uudelleen jo olemassaolevat Mobiililaajakaistaplus multisimin kera 13,90 /kk + Fullrate adsl 24/1 Mb/s  29,90 = 43,80 /kk yhdeksi paketiksi (vaikka sitten nopeuden alenemisen 24->10 kustannuksella).

Saako tuota paketoitua TuplaLaajakaistaksi?
Korpeaa tosiaan uusien asiakkaiden jatkuvat edut ja vanhat asiakkaat nuolevat näppejään kerta toisensa jälkeen.


Hei,

nykyisin on mahdollista päivittää olemassa oleva ADSL- tai kaapelimodeemi yhteys TuplaLaajakaistaan ja koskee myös määräaikaisia liittymiä. Kirjeeseen on ilmeisesti tullut väärä tieto siitä mistä päivityksen voi tehdä, koska Oma.saunalahdessa ei tätä mahdollisuuttta ole. Päivityksen voi kuitenkin tehdä olemalla yhteydessä asiakaspalveluun puhelimitse 09-4243 0456 tai Oma.saunalahden-viestien kautta.

Kuinkakohan on sitten mahdollista päivittää, kun paketissa on mukana vanha jo kertaalleen myynnistä poistettu multisim?
Eli mielelläni vanhana asiakkaana paketoisin uudelleen jo olemassaolevat Mobiililaajakaistaplus multisimin kera 13,90 /kk + Fullrate adsl 24/1 Mb/s  29,90 = 43,80 /kk yhdeksi paketiksi (vaikka sitten nopeuden alenemisen 24->10 kustannuksella).

Saako tuota paketoitua TuplaLaajakaistaksi?
Korpeaa tosiaan uusien asiakkaiden jatkuvat edut ja vanhat asiakkaat nuolevat näppejään kerta toisensa jälkeen.


Mobiililaajakaista Plus -lisäpalvelua ei voi päivittää/sisällyttää TuplaLaajakaistaan. Mahdollisuus koskee Saunalahti ADSL-, Kaapelimodeemi- ja MobiililaajakaistaPaketti-liittymiä.
Niin ja miksi ei voi päivittää?

Uusi asiakas kun tilaa MobiililaajakaistaPlus Nopsan, niin hän saa kaupan päälle nettitikun ja tuohonhan siis sisältyy myös multisim ja hinta on 13.90 /kk.
Vaihtoehtoisesti uusi asiakas voi tilata pelkän Nopsan, mutta siihenkin tulee kaupan päälle nettitikku ja hinta on 13.90 /kk.

Vanha Asiakas kun päivittää olemassaolevan mobiililiittymän (joka voi olla jopa tuota uusille asiakkaille myytävää nopsaa kalliimpi, mutta hitaampi) Nopsaksi (Nopsaplussaksi), niin kaupan päälle ei tule mitään, hinta on kuitenkin sama kuin uudella asiakkaalla.
Molemmat maksaa siis samaa 13.90 /kk hintaa, mutta uusi asiakas nettoaa nettitikun.

Uusi asiakas kun tilaa TuplaLaajakaistan (johon kuuluu siis 10/1 + Nopsa), saa hän kaupan päälle adsl-päätelaitteen ja nettitikun.
Tästä uusi asiakas maksaa 28.90 /kk.

Minkä takia muka te ette taivu päivittämään vanhojen asiakkaiden liittymiä tilanteessa, jossa Mobiililaajakaista Nopsa ja MobiililaajakaistaPlus Nopsa maksavat uusille asiakkaille täysin saman 13.90 /kk + uusille asiakkaille kaupan päälle tulevat ilmaiset kylkiäiset.
Vanhat asiakkaat maksavat TuplaLaajakaistaan verrattuna siis täysin samasta palvelusta 13.90 /kk + 23.90 /kk = 37.80 /kk, sillä erotuksella että heillä on plus tuossa mobiililaajakaistassa!

Te siis hinnoittelette plussan lähes 9 /kk arvoiseksi "lisäeduksi", vaikka uudet asiakkaat nyhtävät nettitikkua ja adsl-modeemia kaupan päälle ja myyntihinta on molemmille sama 13.90 /kk.

Eikö tämä jos joku ole vanhojen asiakkaiden täydellistä huomioonjättämistä?

Voiko teidän tarjoustouhunne olla enää yhtään sekavampaa?

Muutenkin huvittavaa että tuo multisim(nykyinen "plus"), joka jo kerran kuopattiin, ja joka on osalla asiakkaita vanhaa perua, niin onkin nähtävästi suurena riippakivenä vanhoilla asiakkailla uusiin verrattuna. Luulisi asian olevan täysin päinvastoin.
mullekin tuli sitten vasta joulukuun tarjouskampanjan jälkeen mahdolliseksi vanhana asiakkaana saada sama etu... aika jännä juttu.
jotain muuta häikkää tosin ilmaantui linjoille, kun muuttamatta mitään asetuksia sähköpostiohjelma ei enää kopio viestejä lähetettyihin... webmaili kyllä toimii normaalisti, mutta on kankea käytttää.
onko samoja havaintoja?
(thunderbird ja mac os 10.5.8)
j
Vielä hieman TuplaLaajakaistaan päivittämisestä:

MobiililaajakaistaPlus -palvelua ei ole mahdollista päivittää TuplaLaajakaistaan siksi, että kyseessä on kännykkäliittymän lisäpalvelu. Mobiililaajakaista Plus pitäisi ensin muuttaa MobiililaajakaistaPaketiksi, mikä taas ei ole mahdollista. Mobiililaajakaista Plus -palvelulla ei ole erillistä liittymäsopimusta tai liittymänumeroa, sillä se on aina kiinni GSM-liittymässä. Tätä GSM-liittymäsopimusta ei ole mahdollista TuplaLaajakaistaan yhdistellä.

Saunalahden 24 kuukauden määräaikaisiin mobiililaajakaistasopimuksiin sisältyy aina yksi veloitukseton Nettitikku per sopimuskausi. Tästä johtuen esim. Mobiililaajakaista Plus -palvelulle kesken sopimuskauden tehtävä nopeuden muutos ei sisällä uutta Nettitikkua. Vanhat asiakkaat voivat saada uuden Nettitikun uudelle sopimukselle, kunhan aiemman sopimuksen määräaikaisuus on ensin umpeutunut.



Halusin muuttaa nykyisen SL 1/1M ADSL -> Tuplalaajakaista 10+Nopsa. Ei kuulemma onnistu nykyisen määräaikaisuuden (08/2011) vuoksi. Sinälläänhän tämä on ihan sopimusehtojen mukaista.

Ihmettelen vaan, miksi SL ei halua minulta enemmän rahaa kun sitä heille erikseen tarjottimella tarjoan. Lisäksi he saisivat sidottua minut seuraavaksi 24kk:ksi asiakkaakseen. Nyt kilpailutan muutkin vaihtoehdot.

Elisan osakkeenomistajana odotan ammattitaitoisempaa bisneksen hoitoa !


Otahan uudestaan yhteyttä, minulla olisi onnistunut vaihtaa Elisan määräaikainen soppari SL määräaikaiseen kesken kauden olisi vain alkanut alusta sopimus. En kuitenkaan vaihtanut olisin menettänyt minulle tärkeän kotisivutilan ja s.p osoitteet.


Pahoittelen, että olette saanut virheellistä tietoa Tuplalaajakaistaan vaihdosta. Otamme sinuun hakkaju yhteyttä asiakaspalvelustamme, sillä voimme päivittää yhteytesi Tuplalaajakaistaan. Asiassa on nyt käynyt, sinulle vastanneella henkilöllä jokin väärinkäsitys.

SeuraLahti, OmaElisan etusivulta voit päivittää Elisa ADSL-yhteytesi Tuplalaajakaistaan. Sähköpostit ja kotisivutilan saat halutessasi säilyttää.
5 sähköpostilaatikoa ja kotisivutila ovat ilmaisia, mahdolliset käytössä olevat maksulliset lisäpalvelut laskutetaan normaalihinnaston mukaisesti.


Tein sitten oma.elisan kautta muutoksen saas nähdä miten käy. Elisan kotisivutila on 500Mt ja SL vain 100Mt ja hyvin lähellä 500Mt on tällä hetkellä. Miten on putoaako 100Mt vai säilyykö 500Mt? niin kuin oma.elisassa "luvattiin" "säilytä kotisivusi." Ja kenelle voin ilmoittaa, että nopeuden sa ottaa käyttöön välittömästi? Ettei tarvitsisi odottaa päätelaitteita adsl2/2+ tukeva modeemi on jo tällä hetkellä käytössä.
Hei SeuraLahti,

jos olet valinnut oma.elisa.fi -sivulla, että kotisivutila ja sähköposti säilytetään, pysyvät ne Elisalla voimassa samankokoisena kuin ennenkin. Jos Elisalta on maksullinen kotidomain -lisäpalvelu, pysyy myös se voimassa samalla hinnalla kuin aiemmin.

Vaihdot pyritään näissä tekemään melko nopealla aikataululla, joten tilauksen kiirehtiminen ei todennäköisesti onnistu. Laskutuksen osalta katsotaan, että liittymiä ei laskuteta päällekkäin.

Liittymän vaihdoksesta tulee sähköpostilla ja tekstarilla viestiä vaihtopäivästä, kun tilaus etenee. Laitteiden toimitusta voi seurata myös oma.saunalahti.fi -sivulta.

Hei SeuraLahti,

jos olet valinnut oma.elisa.fi -sivulla, että kotisivutila ja sähköposti säilytetään, pysyvät ne Elisalla voimassa samankokoisena kuin ennenkin. Jos Elisalta on maksullinen kotidomain -lisäpalvelu, pysyy myös se voimassa samalla hinnalla kuin aiemmin.

Vaihdot pyritään näissä tekemään melko nopealla aikataululla, joten tilauksen kiirehtiminen ei todennäköisesti onnistu. Laskutuksen osalta katsotaan, että liittymiä ei laskuteta päällekkäin.

Liittymän vaihdoksesta tulee sähköpostilla ja tekstarilla viestiä vaihtopäivästä, kun tilaus etenee. Laitteiden toimitusta voi seurata myös oma.saunalahti.fi -sivulta.


Kiitos. Mistähän saan oma.saunalahti.fi tunnukset? oma.elisa.fiSSä ei näy mitään muuta kuin,"tilaus vastaan otettu" ja "odottaa käsittelyä".
postin seurantakoodi tuli jo, ja siellä ei tietenkään näy mitään.
Ja laitoin tilauksen tehdessäni rastit ruutuihin säilyttääkseni sähköpostini ja kotisivutilani.

omaSLssä näkyy kotisivutilan kohdalla 0/100mb ja ELISAN palvelimella olevat sivut ovat poistuneet..samoin oma.elisan tunnukset. PRKL ja eipä nopueskaan ole noussut kuin 2.5/1 vrt 2/0,5. nopeammin toimii toi mobiili 3/1
onneksi otin backupin noista, jotenkin arvasin että noin käy.

No Kotisivut palautettiin, mutta nyt niitä ei näy enää oma.elisassa(ei ole olemassa) eikä oma.saunalahdessa(näkyy ettei ole käytetty yhtään kotisivutilaa). Sivut kuitenkin toimivat vanhalla elisan tunnuksella en vaan muista salasanaa palvelimelle.
Tuplalaajakaistan oma.saunalahti.fi -tunnukset tulevat tilausvahvistuksessa, tai ne voi käydä hakemassa myös täältä:
https://oma.saunalahti.fi/settings/IdentPassword

Tuplalaajakaistan oma.saunalahti.fi -tunnukset tulevat tilausvahvistuksessa, tai ne voi käydä hakemassa myös täältä:
https://oma.saunalahti.fi/settings/IdentPassword


kiitos vaan kovasti ei vaan S-Pankin asiakas voinut tunnistautua.
Ja posti toikin jo nyt 13.04 eri lähetystunnuksilla paketin mitä sain txt-viestissä, siellä varmaan on tilausvahvistus samassa paketissa? Pitää yrittää jossain välissä hakea.
tilattu 10.04.- 12.04 on jo ollut postissa noudettavissa. Minusta SL bisnestoiminta on tässä kohdassa ollut esimerkillisen nopeaa.
Laajakaistojen tilausvahvistus tulee erillisellä kirjeellä kotiin, tai joissain tapauksissa voi valita, että vahvistus tulee sähköpostilla. Oma.saunalahti.fi -tunnukset voidaan myös lähettää asiakaspalvelusta.


Tuplalaajakaistan oma.saunalahti.fi -tunnukset tulevat tilausvahvistuksessa, tai ne voi käydä hakemassa myös täältä:
https://oma.saunalahti.fi/settings/IdentPassword


kiitos vaan kovasti ei vaan S-Pankin asiakas voinut tunnistautua.
Ja posti toikin jo nyt 13.04 eri lähetystunnuksilla paketin mitä sain txt-viestissä, siellä varmaan on tilausvahvistus samassa paketissa? Pitää yrittää jossain välissä hakea.
tilattu 10.04.- 12.04 on jo ollut postissa noudettavissa. Minusta SL bisnestoiminta on tässä kohdassa ollut esimerkillisen nopeaa.



Joo, minä valitin asiasta jo vuonna 2008 sekä Bastulle että Elisalle, koska S-Pankin asiakkaana ei voinut tunnistautua. Eikä siis ilmeisesti voi vieläkään! Silloin minulle vastattin, että yhteyden rakentaminen on käynnissä!

Enpä ole vieläkään kuullut, että rakentaminen olisi saatu valmiiksi. Jopa verottaja sai omat yhteytensä valmiiksi viime vuonna 2010! Ja minä olen pitänyt verottajaa hitaaana uudistajana.



Tuplalaajakaistan oma.saunalahti.fi -tunnukset tulevat tilausvahvistuksessa, tai ne voi käydä hakemassa myös täältä:
https://oma.saunalahti.fi/settings/IdentPassword


kiitos vaan kovasti ei vaan S-Pankin asiakas voinut tunnistautua.
Ja posti toikin jo nyt 13.04 eri lähetystunnuksilla paketin mitä sain txt-viestissä, siellä varmaan on tilausvahvistus samassa paketissa? Pitää yrittää jossain välissä hakea.
tilattu 10.04.- 12.04 on jo ollut postissa noudettavissa. Minusta SL bisnestoiminta on tässä kohdassa ollut esimerkillisen nopeaa.



Joo, minä valitin asiasta jo vuonna 2008 sekä Bastulle että Elisalle, koska S-Pankin asiakkaana ei voinut tunnistautua. Eikä siis ilmeisesti voi vieläkään! Silloin minulle vastattin, että yhteyden rakentaminen on käynnissä!

Enpä ole vieläkään kuullut, että rakentaminen olisi saatu valmiiksi. Jopa verottaja sai omat yhteytensä valmiiksi viime vuonna 2010! Ja minä olen pitänyt verottajaa hitaaana uudistajana.


ELISAlla on mahdolista tunnistautua S-Pankin tunnuksilla.




Tuplalaajakaistan oma.saunalahti.fi -tunnukset tulevat tilausvahvistuksessa, tai ne voi käydä hakemassa myös täältä:
https://oma.saunalahti.fi/settings/IdentPassword


kiitos vaan kovasti ei vaan S-Pankin asiakas voinut tunnistautua.
Ja posti toikin jo nyt 13.04 eri lähetystunnuksilla paketin mitä sain txt-viestissä, siellä varmaan on tilausvahvistus samassa paketissa? Pitää yrittää jossain välissä hakea.
tilattu 10.04.- 12.04 on jo ollut postissa noudettavissa. Minusta SL bisnestoiminta on tässä kohdassa ollut esimerkillisen nopeaa.



Joo, minä valitin asiasta jo vuonna 2008 sekä Bastulle että Elisalle, koska S-Pankin asiakkaana ei voinut tunnistautua. Eikä siis ilmeisesti voi vieläkään! Silloin minulle vastattin, että yhteyden rakentaminen on käynnissä!

Enpä ole vieläkään kuullut, että rakentaminen olisi saatu valmiiksi. Jopa verottaja sai omat yhteytensä valmiiksi viime vuonna 2010! Ja minä olen pitänyt verottajaa hitaaana uudistajana.


ELISAlla on mahdolista tunnistautua S-Pankin tunnuksilla.



No! 😉 Asiat siis näyttävät etenevän. En vain itse voi enää tarkistaa Elisan tilannetta, kun kaikki liittymät ja sopimukset ovat siirtyneet vuosien saatossa Bastulle, joka myy ne halvemmalla. 😉 ;D

Varmaan se S-Pankin tunnnistus joskus tulee Bastullekkin, koska on jo Elisalla. Lisäksi Bastu julkisti sen yhteistyöliittymän Satakieli.
Käyttäjätaso 1
hetkonen, ymmärsinkö oikein että nykyisellään pystyy normi nopsaliittymän päivittää tuplalaajakaistaksi (edellyttäen että taloon saa kiskastua adsl:n)? olisi kyllä aika osuva omalle kohdalle, kun adsl soppari paikallisen kanssa on loppumassa syksyllä ja melkosen turha mokkulayhteys pyörii pöydällä.
Käyttäjätaso 3
Kunniamerkki

hetkonen, ymmärsinkö oikein että nykyisellään pystyy normi nopsaliittymän päivittää tuplalaajakaistaksi (edellyttäen että taloon saa kiskastua adsl:n)? olisi kyllä aika osuva omalle kohdalle, kun adsl soppari paikallisen kanssa on loppumassa syksyllä ja melkosen turha mokkulayhteys pyörii pöydällä.


Hei korva,

olet ymmärtänyt oikein. Hallintapalvelussa pystyt tuon päivityksen tekemään "Tuotteiden päivitys" kohdassa.

Osallistu keskusteluun