Kysymys

Saunalahden yhteydet poikki

  • 21 joulukuu 2008
  • 9 kommenttia
  • 2570 katselukerrat

Lauantaina poikkesi yhteys ja otettiin yhteyttä saunalahden asiakaspalveluun vikailmoituksiin. Nooo...

Huomattiin että keskuksessa jotain ongelmaa ja saatiin täydellä bootilla linja heräämään n 3 minuutiksi (eli ongelma siis ei ole modeemissa). Soittoa uudestaan ja vikailmoitus vireille, 8 tuntia myöhemmin vakuuteltiin että tämä pistetään toimintaan nopeasti. Tähän mennessä 30 tuntia yhteys alhaalla ja vikapalvelussa sanottiin että menee varmasti tiistaille että saadaan toimimaan. Toivottavasti nimittäin tiistaihan on 23 päivä ja jouluaatto seuraa keskiviikkona ja kaikki on seis sitten jos jokusen päivän.

Mikä on hyväksyttävä toimimattomuus aika kuukausimaksullisissa palveluissa? jos tuo tiistai toteutuu niin puhutaan 3 vuorokaudesta joka onkin sitten 10% kuukaudesta. Jos pahin skenaario iskee ja se meneekin tuonne ensi viikon maanantaihin niin onkin jo kulunut 9 päivää joka lähentelee jo kolmannesta koko kuusta

Suurin murhe on nämä viihdekäyttöön suunnatut laajakaistat karjauskannalta. Silloin kun niille tarve on suurin (viikonloput) on miehitys ongelmia korjaamassa pienin. Täytyy katsoa miten saunalahti reagoi tähän ja ongelman pitkittyessä kuluttajasuojan määritelmä tuosta palvelukatkon kohtuullisuudesta.

Katsotaan miten tämä tästä kehittyy.

Tämä keskustelu on suljettu, eikä tätä voi kommentoida.

Kokeile löytyisikö samasta aiheesta toinen tai uudempi keskustelu.
Jos keskustelua tai vastausta ei löytynyt, aloita uusi keskustelu.

HAE KESKUSTELUISTA

9 kommenttia

Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3


Mikä on hyväksyttävä toimimattomuus aika kuukausimaksullisissa palveluissa? jos tuo tiistai toteutuu niin puhutaan 3 vuorokaudesta joka onkin sitten 10% kuukaudesta. Jos pahin skenaario iskee ja se meneekin tuonne ensi viikon maanantaihin niin onkin jo kulunut 9 päivää joka lähentelee jo kolmannesta koko kuusta


Tuossa on jokin määräaika, olikohan se juuri kolme päivää, jonka jälkee saa 15 euroa hyvitystä. Mutta se onkin kolme työpäivää.

edit:
ja siis nimenomaan se aika lasketaan vikailmoituksen tekohetkestä.
ficoran mukaan tuossa ei ole mitään ohjeistusta ajasta kuin ainoastaan huoltotöiden osalta: jos huoltotöiden johdosta kuukaudessa yhteydet ovat yli 48h alhaalla on palveluntarjoaja velvollinen hyvittämään kuukausimaksun tms. www.ficora.fi löytyy lisää.
ah. se 15 euroa on jokaiselta alkavalta viikolta kun yhteydet on poikki.
No toivo sitten että yhteydet on pitkään alhaalla, pääset tienaamaan 😛 😛
ei tossa tienaamaan pääse.. menee vaan sekin aika halvalla..
Nonniin.. aikataulu selvenee. Asiakaspalvelusta alettiin ottaa jo pahoittelevaa kantaa että joulun on netti poikki. PERKELE!
Jippii o/. soneran kaverit kävi mittaamassa kaapelin, toimii...

Asiakaspalvelussa alettiin veikkaamaan modeemia pashaksi.. eilen viimeksi leikin vanhalla tw514 motukalla joka ei saanut sekään yhteyttä internetin puolelle.. Adsl valo kyllä paloi nätisti. mitähän illalla selvii kun pääsen kokeilemaan laitteita kotio....
Käyttäjätaso 5
Hellou! Onkos muilla katkoksia Helsingissä? Vallilassa on ollut netti nurin jo pidemmän aikaa tänään.

Edit: Ei ollut katkos. Saunalahti oli katkaissut netin multa, kun kuulemma lähettää kiukkusesti jotain virusta. Oman Mäccini en usko lähettävän mitään, mutta kämppiksen Vista-kone taitaa olla syyllinen. No, ei siinä muuta kuin kone siivoukseen ja soitto vikapalveluun, niin avaavat netin uudestaan. Pitäis kuulemma aueta kahdessa päivässä siitä, kun muutos on tehty. En tajua, mikä ihme siinä niin kauan kestää, mutta kestää kuitenkin...

Täysin ilmoittamatta netti oikeastaan katkesi. Eilen, eli torstaina, joku oli yrittänyt soittaa tuntemattomasta numerosta. En ehtinyt vastata ja ajattelin, että ehkä se joku soittaa sitten takaisin, jos vielä on asiaa. Ei soittanut. Kun pääsin kotiin, kävi kämppis ilmoittamassa netin olevan poikki. Päivän odottelun jälkeen soitin vikailmoituksiin, jossa kymmenen minuutin selvityksen jälkeen kerrottiin asian laita. Ihan reipasta toimintaa Saunalahdelta pistää paskaa lähettävä liittymä kiinni, mutta reilua olisi tiedottaa kunnolla, eikä kerran yrittää soittaa. Kyllähän mulla meilikin toimii ja voin sitä lukea töistä, kännykällä tai lyömällä nettitikun koneeseen kiinni – sähköpostia olisi voinut laittaa, jos tekstiviestiä ei voida lähettää tai yrittää soittaa uudestaan.
Käyttäjätaso 5
Taas toimii netti. Otin vielä varmuudeks kämppiksen nettipiuhan irti kytkimestä, ni ei ainakaan pääse lähettämään mitään paskaa! 🙂 Jos vielä jotain lähtee, ni sit se on pleikkari ku lähettää, mut en kyllä usko että siinä vois olla mitään.