Kysymys

Saunalahti huoneistokaista Nebulan verkossa ?

  • 26 elokuu 2014
  • 7 kommenttia
  • 848 katselukerrat

  • Uusi OmaYhteisön jäsen
  • 2 kommenttia
Muutin toissaviikonloppuna ja huioneistolaajakaistan (50M) siirto oli tilattu monta viikkoa etukäteen.

kytkentäajaksi oli toivottu 18.8 ja silloin tulikin tekstari että liittymä on kytketty.  Uudessa osoitteessa kytkentä tapahtuu ethernetillä, vanhassa oli VDSL2.. 

Huoneiston sähkökaapissa on on liittimet nousu 1 ja nousu 2  joista tulevan verkon voi sitten kytkeä ethernet kaapelilla huoneisiin meneviin johtoihin. 

Reitittimenä käytän edellen Zyxel P-2812HNU-F1  purkkia, Tosin liittymä tulee nyt WAN portin kautta ethernetillä.

Kokeilin speedtestiä ja asia näytti olevan kunnossa ping 4-5, download 38M upload 9.28M

tosin verkko tuntuu hitaammalta kun ennen esim uutta web sivua avatessa.

Sitten viikon päästä huomasin etttä mita ihmetta, sekä speedtest että whatismyip sanoo että operaattori on Nebula Oy.

lisäksi olen reittimen takana ilman omaa ip:tä. eli huoneistoon tuleva ip on 10.10.0.111

Tässä talossa on käytettävissä ilmainen verkkoyhteys kun maksaa 50euron aloitusmaksun. tuon talon yhteisen verkon nopeus on 50/10  ja yhteyden toimittaa Nebula Oy. 

Eli epäilen että minulle on nyt kytketty väärä liitymä.  Soitin eilen Saunalahden asiakaspalveluun ja jonotin kahteen paikaaan yhteensä  43 minuuttia. Lupasivat palata asiaan kun selvittävät.

tänään tuli tekstari että yhteyden kytkentä osoitteessasi on kunnossa. Edelleen verkko on siis Nebula Oy.

toki voisin käydä joltain naapurilta kysymässä jos heillä on talon netti että mikä on ip-osotite, mutta en nyt viitsi häiritä muita tällä asialla jos nyt ei satu käytävässä näkemään.

seuraava on sitten yhteyden otto talon nettiä hoitavaan tahoon, mutta siitä voi seurata että menee koko netti poikki.

voisi toki yrittää jos tuon chatin kautta saisi asiakaspalvelua kiinni.

7 kommenttia

Käyttäjätaso 5
Olethan kokeillut ettei Saunalahden yhteys toimi siitä toisesta noususta?

Jos ei toimi, niin Saunalahden asentaja ei ole oikeasti käynyt hoitamassa kytkentää vaan sinulla on käytössä edellisen asukkaan ottama kiinteistön tarjoama yhteys... vikailmoitusta vain saunalahdelle että laittavat asentajan tarkistamaan kytkennät.
tietysti on molemmat nousut kokeiltu.

Ennen ilmoitettua kytkentäpäivää ei ollut kummassakaan yhteyttä eli tämä väärä liittymäkin on sauanlahden "kytkentöjen" ansiota.

kai pitää taas sitten soittaa saunalahdelle. hattin sain yhteyden mutta sieltä käskivät soittamaan vikailmoituksiin eli asiakaspalveluun.

.
Käyttäjätaso 5
vmsusi kirjoitti:
tietysti on molemmat nousut kokeiltu.

Ennen ilmoitettua kytkentäpäivää ei ollut kummassakaan yhteyttä eli tämä väärä liittymäkin on sauanlahden "kytkentöjen" ansiota.

kai pitää taas sitten soittaa saunalahdelle. hattin sain yhteyden mutta sieltä käskivät soittamaan vikailmoituksiin eli asiakaspalveluun.

.

Kuulostaa uskomattomalta, että olisivat kytkeneet vahingossa sinut kiinni siihen taloyhtiön verkkoon eikä elisan kytkimeen.

Mutta virheitä sattuu, vikailmoitus sisään, aivan selvä kytkentävirhe käynyt nyt asentajalla.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
-petri- kirjoitti:
vmsusi kirjoitti:
tietysti on molemmat nousut kokeiltu.

Ennen ilmoitettua kytkentäpäivää ei ollut kummassakaan yhteyttä eli tämä väärä liittymäkin on sauanlahden "kytkentöjen" ansiota.

kai pitää taas sitten soittaa saunalahdelle. hattin sain yhteyden mutta sieltä käskivät soittamaan vikailmoituksiin eli asiakaspalveluun.

.

Kuulostaa uskomattomalta, että olisivat kytkeneet vahingossa sinut kiinni siihen taloyhtiön verkkoon eikä elisan kytkimeen.

Mutta virheitä sattuu, vikailmoitus sisään, aivan selvä kytkentävirhe käynyt nyt asentajalla.

Ei se ole uskomatonta, jos talohtiön vastuulla olevat nousuparikuvat eivät pidä paikkaansa. Jotta asentaja voi tuon varmuudella korjata, edellyttää se käyntiä huoneistossa ja että tavoittaa käyttäjän sopiakseen käyntiajankohdan, eli puhelin kannattaa pitää päällä ja puheluun kannattaa vastata, vaikka soittaja ei olisikaan joku "tuttu" numero.
Käyttäjätaso 6
Kunniamerkki +1
Aina vaan ei pysty vastaamaan ja ainakin meille viimeksi soitti asentaja numerosta, joka ei näy jälkikäteen puhelimessa, joten takaisinkaan ei pystynyt soittamaan.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
PasiS kirjoitti:
Aina vaan ei pysty vastaamaan ja ainakin meille viimeksi soitti asentaja numerosta, joka ei näy jälkikäteen puhelimessa, joten takaisinkaan ei pystynyt soittamaan.

PasiS: Laitatko minulle tuosta "viimeksi" tapauksesta yksityisviestillä lisätietoa, vaikka vikatiketin numeron tai jotain. Alihankkijoiden kuuluisi näyttää numero, kun asiakkaalle soitetaan, mutta syystä tai toisesta kaikki eivät niin toimi. Palautteen kautta tilanne saadaan paremmalle tolalle.
Käyttäjätaso 7
Kunniamerkki +3
kurkitopi kirjoitti:
Jos he eivät löydä oikeaa paria, niin he voivat käydä asiakkaan tiloihin pistämässä ääntä. Tällähän keinolla pitäisi löytyä oikeat kaapelit.
Juu, tämä on sitä "pillitystä" jota paljonkin tehdään, mutta asiakkaan tiloihin pääsy tarvitaan, jotta se "pilli" saadaan sinne vietyä, eli edellyttää kuitenkin sen käyntiajankohdan sopimisen, ei sinne asuntoon ilman lupaa voi kukaan mennä. Eli asiakas pitää tavoittaa ensin.

Osallistu keskusteluun